نوشته شده توسط : سعید باطنی

پاور بانک چگونه کار می‌کند ؟

1 a5242پاوربانک‌ها درواقع باطری های خاصی هستند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص ، فشرده شده‌اند.

آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و درزمان لازم ازانرژی موجودبرای شارژ موبایل یا تبلت استفاده نماید.

امروزه استفاده ازپاوربانک تقریبا به امری معمول تبدیل شده است وبه عنوان امری ضروری برای استفاده کنندگان موبایل وتبلت وپخش کننده‌های پرتال شناخته شده است.

پاوربانکها برای تمام دستگاههایی که دارای پورت یو اس بی(USB) باشندقابل استفاده است،بطورمثال: اسپیکرهای پرتابل،سیستمهای GPS ، پلیرهای MP3 ،تلفن های هوشمندوتبلتها میتوانندبا پاوربانک‌ها شارژ شوند.بطورخلاصه هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را میتوانید با پاوربانک شارژ نمایید.

فقط نکته مهم اینست که فراموش نکنید پاوربانک را نیز شارژ نمایید.

 اجزای پاور بانک چیست؟

2 b2364بطورمعمول هرپاوربانک باید یک مینی سوکت یو اس بی (Mini USB) ورودی جهت شارژخود داشته باشد تا انرژی الکتریکی جهت ذخیره درخود را دریافت کند، این انرژی از یک پورت یواس بی (USB) که به برق یا کامپیوتر شخصی متصل است تامین می‌شود.این ارتباطات از طریق یک کابل که برای تمام پاوربانک‌ها تعبیه شده است انجام می‌پذیرد.درواقع هرپاور بانک دارای یک مینی پورت یو اس بی و یک پورت یو اس بی می‌باشند،البته ممکن است بعضی مدل‌های دیگرپورت‌های اضافی دیگری هم داشته باشند اما اولا وجود این دو پورت درهر پاوربانکی ضروری است.

ظرفیت‌های پاوربانک

3 18e79ظرفیت پاوربانک درواقع به میزان توانایی پاوربانک در ذخیره انرژی الکتریکی درمقیاس میلی آمپر را گویند.بنابرظرفیت پاوربانک‌ها میتوان دستگهای متفاوتی را با آن‌ها شارژ کرد، طور مثال یک پاوربانک ۱۵۰۰ میلی آمپر جهت شارژ یک موبایل هوشمند با صفحه ای متوسط مناسب هستند ولی اگر برای شارژ دستگاههایی با مصرف الکتریکی بالاتر مانند تبلتها و گوشی های هوشمند بزرگ مورد استفاده قرار گیرند،نیاز به شارژ چندباره دارند.

جهت شارژ دستگاه‌های که نیاز به میلی آمپر بیشتری جهت شارژ کامل دارند بایستی از ظرفیتهای بالاتر پاوربانک نظیر ۸۰۰۰ ،۱۰۰۰۰ یا ۱۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت یا بیشتر استفاده کرد.

چه مدت یک پاوربانک سامسونگ قابل استفاده است؟

این سوالی است ذهن بسیاری از کاربران پاوربانک را همواره به خود مشغول کرده است،جهت پاسخ دادن به این سوال توجه و پاسخ به دوسوال مهم حائزاهمیت است:

۱-   تعداد دفعات شارژ و تخلیه شارژدریک پاوربانک که این امربر روی مدت زمان قابل استفاده بودن یاLifetime آن تاثیرگذاراست.

۲- مدت زمان نگه داری شارژ توسط پاوربانک درزمان عدم استفاده ازآن.

4 bb18f

البته مدل پاوربانک نیز در پاسخ سوالات بالا نیز تاثیرگذاراست.

یک پاوربانک خوب بایستی شارژ موجود در خودرا حدود ۳ تا ۶ ماه بدون کم شدن نگه دارد اما برای پاوربانک‌های بی کیفیت این زمان به کمتراز۴ تا ۶ هفته کاهش پیدا می‌کند.انتخاب باشماست که بسته به نیازی که دارید خرید کنید اگر نیاز شما این است که شارژ پاوربانک شما بایستی زمان بسیار طولانی تخلیه نشود بایستی هزینه بالاتری پرداخت کنید وازظرفیت و مدل‌های بالاتری استفاده نمایید ولی اگر امکان شارژ در فواصل کوتاه را دارید واین مقوله برایتان ضرورتی ندارد می‌توانید از همان نمونه های با ظرفیت پایین‌تراستفاده کنید.

نکته مهم : دراینجا یک نکته مهم درباره حفظ شارژ پاوربانک‌ها ، شرایط و درجه حرارت محیط نگهداری آنها می‌باشد.این مقوله برروی کیفیت پاوربانک‌ها تاثثیرمستقیم دارد، بطورمثال اگرشما زمان زیادی پاوربانک را درون ماشین ودردرجه حرارت بالا قراردهید مطمئنا بر روی پاوربانک تاثیر منفی خواهد داشت و باعث تخلیه شارژ درون آن و صدمه به آن میشود.

یک پاوربانک چندبار می‌تواند دستگاه شما را شارژ کند؟

بطور مثال فرض کنید گوشی هوشمند شما دارای ظرفیت باطری ۱۵۰۰ میلی آمپراست،می‌خواهیم دراینجا یک تخمین محافظه کارانه به جای یک ادعای غیرواقعی به شما ارائه دهیم:

فرض کنید پاوربانک مورد استفاده قابلیت ۸۰% شارژ و تخلیه شارژ را دارا باشد در اینصورت با فرمول زیر می‌توان محاسبه کرد که چندبار می‌توان گوشی خود را بایک پاوربانک با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی شارژ کرد:

ظرفیت پاوربانک در نرخ توانایی شارژ در نرخ توانایی تخلیه تقسیم بر ظرفیت گوشی یا دستگاه شما

۲.۵ = ۱۵۰۰/ ۰.۸ × ۰.۸ × ۶۰۰۰

بطورتقریبی با یک پاوربانک ۶۰۰۰میلی آمپر میتوان ۲ بار و نیم یک گوشی با ظرفیت باطری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت را شارژ کرد.



:: برچسب‌ها: خریدپاورزبانک ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

سیگنال‌های جدید رئیس سازمان بورس / بورس کشور را از مصیبت بزرگ تورم نجات داد

سیگنال‌های جدید رئیس سازمان بورس / بورس کشور را از مصیبت بزرگ تورم نجات داد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که بازار سرمایه در سال گذشته کمک بی‌نظیری در زمینه تامین مالی به دولت کرد، گفت: اگر بازار سرمایه نبود دولت ناچار به افزایش پایه پولی می‌شد. بازار سرمایه دولت را از مصیبت بزرگ تورم نجات داد.

به ، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس در کلاب هاوس گفتگویی داشته که خلاصه آن در زیر آمده است:

ـ به دلیل حضور گسترده مردم، بازار سرمایه و ثبت نام بورس  به یک موضوع ملی تبدیل شده و هم اکنون بیش از ۵۷میلیون کد سهامداری داریم. بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور به نوعی با بازار سرمایه مرتبط هستند.

ت در سال ۹۹ بورس رکوردهایی بر جای گذاشت که بیش از ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای اقتصاد کشور بود. بازار سرمایه سال گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود و امروز در جایگاهی قرار دارد که از یک بازار محدود به یک موضوع مهم و با اهمیت در اقتصاد کشور تبدیل شده است. و فروش سهام عدالت افزایش داشته است . 

ـ استفاده از ابزار ریپو و بازخرید از دیگر ابزاری است که قصد استفاده داریم که شرکت ها از مازاد منابع خودشون بهترین استفاده را کنند. دستورالعمل کارگزاری‌ها نیازمند اصلاح بود که گام اول آن انجام شده است.

ـ در خصوص قیمت‌گذاری در جلسات گذشته نیز همیشه عنوان کرده‌ام و حال نیز تاکید می‌کنم که بازار سرمایه امروز یک موضوع ملی شده است. مردم در این بازار فعالیت دارند
کسی حق ندارد با قیمت گذاری حقوق سرمایه‌گذار را تحت تاثیر قرار دهد. باید فضای تولید به نحوی باشد که سرمایه‌گذاری از توجیه پذیری برخوردار باشد. نباید به بازار سهام ضربه وارد کنیم قیمت گذاری برای تولید و سرمایه‌گذاری با شعار سال، اهداف کشور و با برنامه‌های توسعه‌ای هماهنگی ندارد. در ابتدا دریافت کد بورسی ضروری است .

ـ ما در سازمان بورس با عنوان سازمانی که وظیفه و اولویت اصلی آن دفاع از حقوق سهامدار است، از آن دفاع می‌کنیم. قیمت گذاری‌ها هم برای اقتصاد سم است و هم برای سهامدار و هم برای کل جامعه و با این امر مخالفت خواهیم کرد. یکی از برنامه هایی که مطالعات آن در حال انجام است قراردادهای ریپو است که برای استفاده شرکت ها از منابع مالی اضافه یکدیگر است.

ـ این مساله سبب افزایش کارایی دارایی شرکت ها در پورتفوی آنهاست.ضمن این که بازار بدهی نیز به کمک بازار سرمایه می‌آید. سال گذشته ۲۲۰هزار میلیارد تومان اوراق در بازار منتشر شد که ۱۸۰هزارمیلیارد تومان متعلق به دولت و مابقی مربوط به شرکت‌ها بود که ۴۰۰درصد رشد اوراق شرکتی بود اولویت نیز با اوراق شرکت‌های بازار است. در مورد مصوبه انتشار اوراق هم انتشار کنونی در حد درخواست شرکت‌ها در آن جلسه بود و شرکت‌های جدیدی طرح درخواست می‌کنند و از پتانسیل‌های درون بازار برای جذب اوراق استفاده می‌کنیم.

ـ قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد و صنعت سم هستند و تا جایی که بتوانیم با اینها مقابله خواهیم کرد. بازارسرمایه ناجی اقتصاد در سال گذشته بوده است. به علاوه از وظایف دولت است که از بازار سرمایه حمایت کند.

ـ در مورد انتشار اوراق تصمیم بر این بود که مانع انتشار اوراق برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری برداشته شود. سازمان بورس هم نظارت می‌کند تا این مبلغ صرف خرید سهام شود.

ـ با این تفاسیر انتظار می‌رود که انتشار اوراق از ۲۴ هزارمیلیارد تومان فراتر رود. حجم تامین مالی انجام شده از بازارسرمایه، سهم دولت بسیار زیاد است.

ـ اما در مقایسه با سال‌های گذشته، انتشار اوراق به ۳۶ هزارمیلیاردتومان رسیده است. یکی از فرایندهایی که باید بررسی و بازنگری شود، موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها است و می‌توان این فرایند را تسریع داد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت

آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت. و ثبت نام در بورس کاهش داشته است . 

 حسین فهیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ برای نخستین مرتبه از طریق مکانیزم های بازار سرمایه پرداخت شد، توضیح داد: درواقع سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که قبل از عید نوروز به حساب مشمولان واریز شد، نه بر اساس هر نفر عدد معین، بلکه بر اساس میزان دارایی هر فرد در یک شرکت پرداخت شد. بنابراین پرتفوی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند، بررسی شد که در ۳۶ شرکت چه تعداد سهم باقی مانده است. درمورد شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز به همین صورت.و دریافت کد بورسی باید انجام گردد . 

وی ادامه داد: محاسبه معکوس بود، یعنی افراد به صورت مجزا بررسی شدند که چقدر سهم دارند و اینکه چقدر سود به ان ها تعلق میگیرد. تصمیم شورای عالی بورس این بود که سود خرد نشود و تجمیع شود. برای تجمیع نیز دو ۵۰ درصد تعیین شد. مرحله نخست قبل از عید و بر اساس میزان سهمی که فرد در اختیار داشت، پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: هر فردی درمورد میزان سودی که دریافت کرده است اعتراض دارد میتواند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد تا متوجه شود دقیقا چه تعداد سهم دارد، چه میزان سود به فرد تعلق گرفته و سود واریزی از طریق کدام بانک پرداخت شده است.

فهیمی درمورد بخش دوم واریز سود سهام عدالت نیز توضیح داد: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

بیش از سه میلیون نفر سهام عدالت خود را فروختنه اند

وی با اعلام این خبر که ارکان صندوق که قرار بود اقدام به خرید سهام عدالت کند، تشکیل شده است، اظهار کرد: از مجموع افرادی که قصد فروش سهام عدالت داشتند، سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهم خود را فروخته اند و بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان هم وجه دریافت کرده اند. سهام داران عدالت با بقیه سهام داران فرقی ندارند، در شرایط خوب بازار سه میلیون نفر موفق به فروش شدند. اما وضعیت بازار سخت شد و امکان فروش برای هیچ سهام داری فراهم نشد. افراد سهم خود را با ضرر نمیتوانند بفروشند. سهام داران عدالت هم مستثنی نیستند.

امکان کنسل کردن سفارش فروش سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: حتی یک ریال هم نیست که سهام عدالت فروش رفته باشد اما وجه حاصل از فروش به حساب فرد واریز نشده باشد. گلایه افراد از این است که سفارش فروش گذاشتند اما سهم آن ها فروش نرفته است. البته امکان کنسلی وجود دارد و ۷۰۰ هزار نفر سفارش فروش خود را کنسل کردند. مشمولان برای کنسل کردن سفارش فروش باید به سایتی که سفارش داده اند مراجعه و سفارش خود را کنسل کنند.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

صدر نشینی گروه فراورده های نفتی 

تالار

شاخص بورس تهران در معاملات امروز با افت ۶ هزار و ۷۳۳ واحد به سطحی بیش از یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز شانزدهم فروردین ۱۴۰۰، شاخص کل هم وزن با کاهش حدود ۹۴۵ هزار واحد به حدود عدد ۴۳۸ هزار و ۹۷۴ واحد رسید.

شاخص قیمت هم وزن نیز با افت حدود یک ۶۱۶ واحد در سطح حدود ۲۸۶ هزار واحدی آرام گرفت. همچنین، شاخص بازار اول با کاهش ۷ هزار و ۴۵۱ واحدی در کانال ۹۲۶ هزار و ۸۳۸ واحدی قرار گرفت و شاخص بازار دوم نیز با افت ۴ هزار و ۸۹۶ واحدی، عدد ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار واحدی را نمایش داد.

بر اساس این گزارش، گروه فرآورده های نفتی با حدود ۶ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه فلزات اساسی و بانک‌ها به ترتیب رتبه دوم و سوم را در این خصوص به خود اختصاص دادند. و ثبت نام  بورس  و دریافت کد بورسی افزایش خواهد یافت . 

براین اساس، امروز در حدود ۴۶۸ هزار نوبت معاملاتی، حدود ۴ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش حدود ۴۱ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در بورس معامله شد.و فروش سهام عدالت همچنین متوقف است . 



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

تحلیلی از بورس تا انتخابات و نوسان ۱.۲۵ تا ۱.۳ میلیونی شاخص

سه کارشناس بازار سرمایه ضمن اعلام سه دیدگاه متفاوت از روند بورس تا زمان انتخابات و صنایع مورد اقبال، نوسان شاخص را در محدوده ۱.۲۵ تا ۱.۳ میلیونی پیش بینی کردند. و ثبت نام در بورس افزایش یابد . 

 

به گزارش پایگاه خبری ، سه کارشناس بازار سرمایه ضمن اعلام سه دیدگاه متفاوت از روند بورس تا زمان انتخابات و صنایع مورد اقبال، نوسان شاخص را در محدوده ۱.۲۵ تا ۱.۳ میلیونی پیش بینی کردند.

اثر منفی انتخابات بر بازار سرمایه

علیرضا کاهدی: رقبای دولت این امکان را دارند که بازار را خراب کنند و نگذارند بازار طی مدت باقیمانده تا انتخابات رشد کند. بازار سرمایه و دریافت کد بورسی  فصل بهار را در حالی قرار است طی کند که انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم پیش‌رو است و همین مسئله تاثیر زیادی در روند بازار خواهد داشت.

زمانی بورس، بازار مهمی نبود که گروه‌های سیاسی بخواهند برای انتخابات کاری انجام دهند ولی الان بازار مهمی شده و نگاه بسیاری از مردم شاید به روند آن باشد. سقوط بورس می‌تواند نارضایتی گسترده‌ای ایجاد کند. چندان خوش‌بینی که بازار در مدت سه‌ماهه تا انتخابات ریاست‌جمهوری رشدی داشته باشد، وجود ندارد. 

رقبای دولت در انتخابات سعی دارند بازار ریزش داشته باشد. برداشت آنها این است اگر بازار منفی باشد از لحاظ سیاسی به نفع آنان خواهد بود و دست بالا را در انتخابات خواهند داشت.

ممکن است برخی صنایع به دلیل اتفاقات اقتصادی که در آینده می‌افتد فرصت‌های عالی برای سرمایه‌گذاری در اختیار سهامداران قرار دهند. این احتمال وجود دارد مذاکرات برجامی خیلی سریع جواب ندهد و در این مدت قیمت ارز رشد کند بنابراین به نظر می‌رسد گروه صادراتی مورد توجه قرار گیرند و برای سرمایه‌گذاری جذاب شوند.

بهبود وضعیت صنایع غیردلاری با افزایش احتمال برجام

پیمان ارمغان: تاثیر مذاکرات بر بازار در فصل پیش‌رو بیشتر و مهم‌تر از انتخابات ریاست‌جمهوری است. متغیری که اکنون بیش از بحث انتخابات در فصل پیش‌رو بر روی بازار تاثیر خواهد گذاشت بحث برجام و مذاکرات است. به این صورت که اگر افقی دیده شود و احتمال توافق تقویت شود این موضوع باعث فشار بر روی قیمت دلار خواهد شد و به تبع آن سهم‌هایی که قیمت آنها با دلار بالا و پایین می‌شود از این موضوع آسیب خواهند دید. از آن طرف شرکت‌ هایی که از رفع تحریم‌‌ها متنفع می‌شوند، جذاب خواهند شد.

در اولین گام نیز باید دید نتیجه نشست وین چه می‌شود زیرا اولین قدم جدی در بحث مذاکرات هسته‌ای بوده و نتیجه‌ مسیر سیاست‌ خارجه را مشخص خواهد کرد. اگر در اولین قدم نتیجه خاصی حاصل نشود شاید تداوم رشد منفی و تورم وجود داشته باشد اما اگر نتایج ملموسی از نشست وین بیرون بیاید آن زمان باید از سهم‌هایی که وابسته به قیمت دلار هستند به سمت سهم‌هایی که از رفع تحریم‌ها منتفع می‌شوند، حرکت کرد.

بازار خنثی

مجتبی معتمدنیا: بازار سرمایه در مدت باقی مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری خنثی خواهد بود. نه رشد خواهد کرد و نه ریزش چندانی خواهد داشت. همیشه قبل از انتخابات، بازار سرمایه عملا یک رشد کوتاه‌مدتی داشته بنابراین با مدنظر داشتن سابقه تاریخی باید یک رشد کوتاه‌مدت را تجربه کند.

ولی اکنون همه مسائل تحت‌الشعاع برجام و پیش‌بینی نرخ دلار قرار دارد و طبیعتاً تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری، بازار روند خنثی خواهد داشت و شاخص در حد فاصل بین یک میلیون و ۲۵۰ تا یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد در نوسان خواهد بود. بعد از انتخاب رئیس‌جمهور جدید شرایط بازار سرمایه تا حدودی متحول شود. و فروش سهام عدالت هنوز درست نشده .

بازار سرمایه به قیمت‌تر از بازارهای دیگر است. حداقل این است که اکنون اصلاح شدیدی نمی‌توان روی کلیت بازار متصور بود. در شرایط فعلی اتصال به بازارهای دیگر اصلا منطقی نیست. فروش سهام با این قیمت‌ها، انتظار تورمی که وجود دارد، چاپ اسکناسی که انجام شده و خلق نقدینگی که اتفاق افتاده به هیچ وجه منطقی نیست.

 



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

افزایش سرمایه کدام نمادها به تایید رسید؟

افزایش سرمایه کدام نمادها به تایید رسید؟

بر اساس آگهی منتشر شده در سامانه کُدال، افزایش سرمایه نفت سپاهان و سرمایه‌گذاری سبحان و داروسازی دانا تایید شد. و ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی ادامه دارد .  همچنین افزایش سرمایه شرکت‌های صنایع تجهیزات نفت و لیزینگ ایران به تایید حسابرس رسید. ولی فروش سهام عدالت متقاضی زیادی دارد . 

 

شرکت‌های نفت سپاهان و سرمایه‌گذاری سبحان و داروسازی دانا افزایش سرمایه تایید شده دارند. همچنین حسابرس و بازرس قانونی پبشنهاد افزایش سرمایه شرکت‌های صنایع تجهیزات نفت و لیزینگ ایران را به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کردند.

شرکت سرمایه‌گذاری سبحان (نماد وسبحان) از مبلع ۱۳۰ میلیارد تومان به مبلغ ۳۹۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه دارد.

شرکت نفت سپاهان با عنایت به مجوز افزایش سرمایه، بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲ اسفند ۹۹ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰۰ میلیارد به مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان، از محل سود انباشته، در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

آگهی ثبت افزایش سرمایه نماد ددانا از مبلغ ۸۰ میلیارد به مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان در سامانه کُدال ثبت شد. و ثبت نام بورس ادامه دارد. 

 

 

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره درباره افزایش سرمایه شرکت صنایع تجهیزات نفت از مبلغ ۴۴ میلیارد به مبلغ ۱۲۰ میلیارد از محل مطالبات حاصل شده سهامداران و آورده نقدی به منظور سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی، اصلاح ساختار مالی ارئه شد.

در شرکت لیزینگ ایران افزایش سرمایه از مبلغ ۶۰ میلیارد به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی به تایید حسابرس رسید.

بدیهی است انجام افزایش سرمایه صنایع تجهیزات نفت و لیزینگ ایران منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

 



:: برچسب‌ها: ثبت نام در بورس , دریافت کد بورسی , ثبت نام بورس , فروش سهام عدالت ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

حمایت از شاخص‌سازان ادامه دارد / قفل نمادهای کوچک شکسته می‌شود؟

حمایت از شاخص‌سازان ادامه دارد / قفل نمادهای کوچک شکسته می‌شود؟

با توجه به حمایت حقوقی‌ها از نمادهای بزرگ، صعود شاخص در معاملات روز گذشته در جریان معاملات امروز هم ادامه دارد و کارشناسان معتقدند روند بازار به سمت عبور از کانال یک میلیون و ۲۷۰ هزار حرکت کرده است.

 

 

شاخص بازار سرمایه در جریان معاملات امروز (۲۴ اسفند) با حمایت حقوقی‌ها از نمادهای بزرگ روند صعودی خود را ادامه داد. با گذشت حدود ۲ ساعت از شروع معاملات، ثبت نام در بورس افزایش یافته  شاخص کل حدود ۱۵ هزار واحد رشد کرده است.  و دریافت کد بورسی اضافه دارد . با این وجود بسیاری از نمادهای کوچک قفل در صف فروش هستند.

کارشناسان عقیده دارند بازار با توجه به شرایطی که دارد روند فرسایشی خود را ادامه می‌دهد و با توجه به قفل بودن بسیاری از نمادها در صف فروش، تنها صعود شاخص موجب برگشت روند تعادلی بازار نمی‌شود.

کامران قزل‌گل، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با درباره افت قیمت‌ها توضیح داد و گفت: قیمت‌ها به حداقل خود رسیده است و این ثبت تقاضا قابل پیش‌بینی بود و حتی انتظار می‌رفت زودتر از هفته پایانی حجم تقاضا افزایش پیدا کند. و فروش سهام عدالت افزایش داشته است . 

قزل‌گل درباره سیاست‌گذاری‌های اشتباه در چند وقت اخیر گفت و ادامه داد: در چند وقت اخیر اعمال سیاست‌‌های اشتباهی همچون فروش اوراق از سوی دولت در بازاری که به تزریق نقدینگی نیاز دارد موجب افزایش روند فرسایشی در بازار شد. بازار در شرایطی بود که نیاز تزریق پول داشت اما دولت بجای تزریق نقدینگی به فروش اوراق پرداخت و بازگشت بازار به روند تعادلی را به تاخیر انداخت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مقطعی بودن صعود شاخص اظهار کرد: روند شاخص در این هفته به صورت نوسانی ادامه دارد. با توجه به این نکته که بیش از ۲۰۰ نماد قفل در صف فروش هستند و حمایتی از آن‌ها دیده نمی‌شود، روند شاخص نوسانی است.

کامران قزل‌گل در پایان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های موجود درباره روند قیمت دلار در سال آینده، احتمال دارد ثبت نام بورس ادامه داشته باشد و برخی از نمادهای غیر دلاری در کوتاه مدت بازدهی مثبتی داشته باشند.



:: برچسب‌ها: ثبت نام در بورس , دریافت کد بورسی , ثبت نام بورس , فروش سهام عدالت ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

فروش سهام عدالت ؛ نحوه فروش سهام عدالت ( آپدیت اسفند ۹۹)

 

 

آموزش فروش سهام عدالت ؛ نحوه فروش سهام عدالت با چند کار ساده

خیلی ها دنبال آموزش نحوه فروش سهام عدالت هستند. مهم ترین مساله برای این افراد فروش قطعی و بی دردسر سهام عدالت است. این که چطور و از چه راهی می شود سهام عدالت را مدیریت کرد . ما این جا یک راه بسیار ساده و بدون دردسر را به شما معرفی می کنیم. خیلی ساده به شما آموزش می دهیم که چطور با دنبال کردن چند مرحله ی ساده و بدون سردرگمی و گیر افتادن در راه های خطرناک و کلاهبرداری ها، سهام عدالت خود را مدیریت کنید. چند دقیقه وقت بگذارید و از چیزی که یاد می گیرید لذت ببرید.

آن چه در این مطلب کاملاً یاد می‌گیرید :

 

سهام عدالت چیست ؟

سهام عدالت متشکل از سهام ۴۹ شرکت است. ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی که در یک سبد قرار گرفته اند .

بر اساس تعریفی که در پایگاه اطلاع‌رسانی سهام عدالت مشاهده می‌کنیم، منظور، فروش تسهیلات بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به اقشار پایین درآمدی جامعه است. به زبان دیگر، می‌توان آن را نوعی یارانه، تلقی کرد. این طرح در دولت نهم اجرایی شد و در میان طرح‌های اقتصادی دولتی در جهت بهبود رفاه و حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه و فقرا، بیشتر موردتوجه بوده و به دفعات مورد حمایت قرارگرفته است.

اهداف دولت از اجرای این طرح چه بود؟

  • مستقل کردن خانوارهای نیازمند به خود و کاهش حمایت‌های مالی مستقیم دولتی به آن‌ها؛
  • سرعت بخشیدن به روند خصوصی‌سازی از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی؛
  • به کارگیری روش‌هایی سالم و شفاف برای واگذاری سهام شرکت‌ها؛
  • کوچک کردن دولت و افزایش تصدی‌گری مردمی؛
  • گسترش سهم بخش تعاون در کشور؛
  • توزیع متعادل ثروت و درآمد در کشور.

آزاد سازی سهام عدالت به زبان ساده

طی تصمیمات دولت مبنی بر اینکه شرکت اقشار مردم در بازار سرمایه و بورس بیشتر از قبل شود، این آزاد سازی صورت گرفته‌است.

آزاد سازی سهام عدالت - آموزش نحوه فروش سهام عدالت رادیو سرمایه

این عبارت به این معنی‌ست که سهام‌های عدالت که در سال‌های گذشته به مردم و اقشار کم درآمد تخصیص یافته حالا با عملی شدن طرح آزاد سازی وارد بازار سرمایه و بورس می‌شود.

شرایط آزاد سازی سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت یک ماه ( تا ۸ خرداد ۹۹ ) فرصت داشتند تا با وارد شدن در سامانه سهام عدالت، اطلاعات‌شان را در صورت نقص تکمیل کنند، ارزش سهام و شرکت‌های سرمایه پذیر را مشاهده کنند و در نهایت مهم‌ترین کار این که روش آزاد سازی سهام خود را انتخاب کنند.

یعنی در اصل باید انتخاب کنند که به روش مستقیم مدیریت سهام خود را بر عهده می گیرند یا خیر.

به گفته‌ی مسئولان سازمان خصوصی سازی اگر کسی تا یک ماه، یعنی تا پایان خرداد ماه، وارد سامانه نشده باشد،  به این معنی‌ست که پذیرفته تا سهام عدالت خود به روش غیر مستقیم آزاد سازی شود.

حال بینیم که اساساً این دو روش چه تعریفی دارند و چه تفاوت‌هایی دارند.

روش مستقیم آزاد سازی سهام عدالت چیست؟

در روش مستقیم آزاد سازی سهام عدالت و سهامداری، مالکیت و مدیریت سهام عدالت بدون هیچ گونه واسطه به خود فرد سهام‌دار منتقل می‌شود.

یعنی در این روش مسئولیت مدیریت، حفظ و نگهداری از سهام بر عهده‌ی خود سهام‌دار است.

این نکته را باید توجه داشته باشید که مانند هر شخص عادی دیگری که در بورس فعالیت می‌کند باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) احراز هویت و ثبت نام کنید.

ویژگی‌ها و مزایای روش مستقیم آزاد سازی سهام عدالت

آیا روش مستقیم آزاد سازی برای شما مناسب است؟ باید بگوییم که شما فقط یکبار می‌توانید روش آزاد سازی خودتان را انتخاب کنید پس عجله نکنید!

بزرگترین آفت بازار بورس و سرمایه‌گذاری عجله کردن و بدون فکر عمل کردن است.

با انتخاب روش مستقیم شما قبول می‌کنید که سهام خود را از اداره شرکت سرمایه‌گذاری استانی بیرون می آورید و در مورد شرکت‌های غیر بورسی، به ازای ارزش سهام این شرکت‌ها شما سهام‌دار آن ها می شوید.

با انتخاب روش مستقیم شما می پذیرید که تمام مسئولیت سهام را خودتان قبول می‌کنید پس بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر اطلاعات و دانش مناسبی در زمینه سرمایه‌گذاری و بازار بورس ندارید ممکن است این روش برای شما مناسب نباشد.
  • در روش مستقیم باید بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین شده توسط شورای عالی بورس  برای فروش اقدام کنید.
  • پس از انتخاب روش مستقیم می توانید با مراجعه به سامانه سجام به نشانی ir از تعداد سهام تخصیص یافته به شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت مطلع شوید.
  • مطابق قانون تجارت افرادی که روش مستقیم را انتخاب می کنند سهامدار محسوب شده و از همه ی مزایای آن مانند سود و غیره برخوردار هستند.
  • اگر می‌خواهید که وارد بازار بورس شوید و از چند و چون این بازار و عملکرد سهام‌داری اطلاع کافی دارید یا می خواهید اطلاعات کسب کنید، انتخاب روش مستقیم برای شما می تواند شروع خوبی باشد.
  • با انتخاب این روش اداره سهام ۳۶ شرکت بورسی در اختیار شما می آید پس خیلی مهم است که با چند و چون سرمایه‌گذاری و انتقال سهام آشنا باشید.
  • این روش مالکیت و مدیریت سهام عدالت به صورت مستقیم و بدون واسطه به خود فرد منتقل می‌شود. به هر فرد به میزان سهام تخصیص یافته در شرکت‌های سرمایه‌پذیر، تعدادی از سهام شرکت‌های بورسی واگذار می‌شود. در روش سهامداری مستقیم، مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام بر عهده سهامدار است. همچنین قابلیت اضافه شدن به پرتفوی افراد را ندارد .

پس از آزاد سازی به روش مستقیم چگونه می‌توانم سهام عدالت خود را معامله کنم؟

در جواب این سوال باید گفت چون شما روش مستقیم را انتخاب می‌کنید اگر دارای کد بورسی باشید، یعنی قبلاً در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرده باشید سهام آزاد شده‌ی شما به کد بورسی شما منتقل می‌شود.

 

در غیر این صورت باید وارد سامانه سجام به آدرس sejam.ir شوید و ثبت نام کنید. این ثبت نام به شما امکان وارد شدن به بازار بورس با یک کد بورسی مخصوص به شما را می دهد و واجب است که این کار را انجام دهید.

 

روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت چیست؟

در صورتی که شما تا تاریخ معین شده وارد سامانه برای انتخاب روش مستقیم نشوید یا اینکه وارد شوید و روش غیر مستقیم را انتخاب کنید در هر دو حالت روش غیر مستقیم برای شما منظور می‌شود.

حال این روش چیست؟

در صورت انتخاب روش غیر مستقیم برای آزاد سازی سهام عدالت مالکیت و مدیریت این سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار خواهد شد.

در این صورت فرد نمی‌تواند شخصاً سهم‌های موجود در بسته سهام عدالت را به فروش برساند.

افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند نیز سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شده‌اند و باید منتظر بورسی شدن این شرکت‌ها بمانند.

آزادسازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم - آموزش نحوه فروش سهام عدالت

ویژگی ها و مزایای روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت

برخی از فواید روش غیر مستقیم آزاد سازی را برایتان می آوریم:

  • در این روش دیگر نیاز نیست که شما شخصاً درگیر مدیریت و تحلیل سهام خودتان باشید.
  • اگر اطلاعات و دانش کافی در این حوزه را ندارید بهتر است این روش را انتخاب کنید و به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اعتماد کنید.
  • در این روش هم مانند روش مستقیم امکان فروش بخشی از سهام شان که غیر بورسی است و تحت نظر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نگه داشته شده را در صورت تمایل به فروش برسانند.
  • با توجه به اوضاع بورس کشور و صحبت‌های حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با توجه به اینکه در روش غیر مستقیم سهام‌داران وارد مشارکت در سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌شوند بعد‌ها می توانند این سهام ها را به قیمت های خوبی بفروشند.
  • نیازی به نگرانی درباره میزان سود سهام تان در روش غیر مستقیم نیست .

سه نکته‌ی مهم:

  • در حال حاضر هیچ گونه خرید و فروش سهام عدالت به صورت شخص به شخص قانونی نیست پس مواظب افراد سود جو باشید.
  • هیچ اخباری مبنی بر اینکه امکان ثبت نام افراد جدید در سامانه سهام عدالت وجود دارد منتشر نشده است.
  • پس ار انتخاب روش مورد نظرتان برای آزاد سازی سهام عدالت فقط یکبار تا پایان روز ۸ خرداد ماه ۱۳۹۹فرصت تغییر روش را داشتند و بعد از آن امکان تغییر وضعیت سهام عدالت ممکن نیست.

اگر نسبت به آزاد سازی سهام عدالت و روش های آن باز هم سوال و ابهامی دارید می توانید به سامانه سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir سری بزنید و مقاله ها را مطالعه فرمایید. یا از این قسمت در سایت رادیو سرمایه سوالات دیگران را ببینید یا سوال خود را بپرسید.

مشاوره برای فروش سهام عدالت

نحوه فروش سهام عدالت در روش مستقیم

در این مرحله افرادی که می‌خواهند سهام عدالت خودشان را بفروشند با این سوال مواجه می‌شوند که فروش سهام عدالت چطور انجام می‌شود و برای فروش باید به چه کسی یا کجا مراجعه کنند. در جواب این افراد باید گفت که در حال حاضر فروش این سهام تنها از طریق سامانه های فروش سهام عدالت که توسط بانک ها و کارگزاری ها ایجاد شده انجام می‌شود.

فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری‌ها

در صورتی که در روش مدیریت مستقیم سهام عدالت قصد فروش داشته باشید، حتما تاکنون در سامانه سجام ثبت نام بورس و احراز هویت کرده اید (این کار در اولین مرحله از آزاد سازی سهام عدالت اختیاری بود اما حالا سهامداران ملزم به انجام آن هستند). در نتیجه به بررسی ادامه روند فروش این سهام می پردازیم.

دفتر رادیو سرمایه - شعبه کارگزاری مبین سرمایه قم

و در حال حاضر صاحبان سهام می توانند سهام عدالت خود را از طریق همین سامانه (کاملاً غیر حضوری و بدون نیاز به عضویت در کارگزاری یا دریافت کد بورسی) مشاهده کنند و در صورت تمایل فعلا تا 60% از آن را به فروش برسانند. لازم به ذکر است تنها سهامدارانی که در سامانه SamaneSe.ir روش “سهامداری مستقیم” را انتخاب نموده‌اند قادر به فروش هستند.

بعد از احراز هویت موفق؛ با مراجعه به سایت  https://sahamedalat.mobinsb.com/ کارگزاری مبین سرمایه را برای فروش سهام خود انتخاب کنید.

البته توجه داشته باشید که در صورت انتخاب یک کارگزاری و ثبت نام در سامانه فروش سهام عدالت، شما این شرکت را به عنوان کارگزار ناظر سهام عدالت خود انتخاب می‌کنید و تغییر این انتخاب در صورتی که درخواست فروش داده باشید امکان پذیر نخواهد بود.

در دومین گام بعد از انتخاب کارگزار ناظر فروش سهام عدالت، نوبت انتخاب سهام برای فروش است. دقت کنید که شما هر تعداد از سهام موجود در سبد سهام عدالت خودتان را می‌توانید برای فروش انتخاب کنید و تنها شرط موجود این‌ است که جمع ارزش سهام انتخاب شده نباید بیشتر از ۶۰ درصد از ارزش کل سبد باشد. پیشنهاد می‌کنیم که در زمان انتخاب سهام برای فروش، حتما به تحلیل‌های ارائه شده برای این سهام و آینده آن‌ها توجه کنید. در نظر داشته باشید که در این مرحله شما صرفاً سهام مورد نظر خود را برای فروش انتخاب و آن‌ها را در اختیار کارگزار گذاشته‌اید و هنوز فروش سهام انجام نشده است.

در مرحله بعد کارگزار سهام شما را در کنار سهامی که سایر مشتریان برای فروش قرار داده‌اند، به صورت یکجا آماده فروش می کند. اما این فروش تنها در شرایطی انجام می‌شود که شرایط عمومی بازار مناسب باشد و اجازه معامله سهام عدالت توسط مراجع مربوطه داده شده باشد. در نتیجه مشخص نیست که درخواست شما کی و با چه قیمتی انجام خواهد شد.

در ادامه‌ی فرآیند فروش، هر زمان که یکی از سهام شما توسط کارگزار به فروش برسد، پول حاصل از آن طی فرآیند از پیش تعیین شده و در کمتر از یک هفته‌ی کاری به حسابی که برای دریافت سود سهام عدالت معرفی کرده بودید واریز خواهد شد. در نتیجه پول سهام عدالت طی چندین مرحله پرداخت می‌شود. برای اینکه بدانید کدامیک از سهام شما به فروش رفته، می‌توانید به سامانه فروش سهام عدالت مراجعه کنید.

در این سامانه وضعیت درخواست شما اعلام می‌شود. با دریافت وجه حاصل از فروش سهام عدالت عملاً کار شما با آن سهم تمام می‌شود. اما در نظر داشته باشید که با توجه به شرایط فعلی بازار، معاملات این سهام برای مدتی متوقف شده است و درخواست های فروش افراد زیادی همچنان انجام نشده باقی مانده. در نتیجه اگر به پول فوری نیاز دارید، شاید این سهام منبع مناسبی برای شما نباشد.

برای این که بتوانی به سادگی مراحل را دنبال کنی، به بخش فلوچارت برو

رفتن به فلوچارت فروش سهام عدالت

نحوه فروش سهام عدالت به روش غیر مستقیم :

چهار مرحله برای فروش سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم انتخاب کرده‌اند:

اگر روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اید، برای فروش سهام عدالت این مراحل ساده را باید طی کنید:

  1. مرحله‌ی اول :

    با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا کارگزاری یا به صورت آنلاین، نسبت به ثبت نام در سامانه‌ی سجام و احراز هویت اقدام کن . بعد از اتمام آن، کد بورسی به شما پیامک می شود. برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید و برای آموزش ثبت نام در بورس روی اینجا را کلیک کنید.

  2. مرحله‌ی دوم:

    به یکی از دفاتر پیشخوان یا دفترکارگزاری مراجعه کن و کد ورود به پنل معاملاتی آنلاین را بگیر. البته در کارگزاری مبین سرمایه نیازی به مراجعه نیست و می توانی به صورت آنلاین این کار را انجام دهی. اینجا کلیک کن و این آموزش را ببین.

  3. مرحله‌ی سوم :

    بعد از گرفتن کد ورود به پنل آنلاین ( نام کاربری و پسوورد باشگاه مشتریان) باید کارگزار ناظر سهام عدالت خودت را تغییر دهی. یعنی به کارگزاری مبین وکالت دهی که به عنوان واسطه این کار را برای تو انجام دهد. آموزش تغییر کارگزار ناظر در این قسمت آورده شده است.

  4. مرحله‌ی چهارم:

    وارد پنل آنلاین شو و به سادگی هر کدام از سهم ها یا همه را بفروش . ویدیوی آموزشی را حتماً ببین.

برای انجام مراحل بالا می توانی فلوچارت را ببینی

رفتن به فلوچارت فروش سهام عدالت

بهترین روش فروش سهام عدالت چیست؟ بانک یا کارگزاری ؟

سهامداران سهام عدالت برای فروش و نقد کردن سهام عدالت خود دو روش قانونی پیش‌رو دارند که یکی طریق کارگزاری‌ها  و دیگری از طریق بانک‌ها انجام می‌شود. همچنین فروش سهام در بازار غیررسمی و به صورت غیرقانونی نیز انجام می‌شود؛ اما در روش‌های قانونی کدام بهتر است؟

جزییات فعالیت بانک‌ ها در مناطق قرمز کرونایی

برخی از سهامدارانی که در فروش ۶۰ درصد آن به مشکل برخورده‌اند می‌گویند که دیگر سهامداران برای نقد کردن سهام خود از بانک‌ها استفاده نکنند، استدلال این گروه این است که بانک‌ها در فرایند فروش و واریز کند عمل می‌کنند. و ثبت نام بورس انجام داده باشند . 

یکی دیگر از موضوعاتی که سهامداران به آن اشاره می‌کنند موضوع عدم پاسخگویی بانک‌هاست که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز بر لزوم انجام پیگیری از سوی کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی تاکید کرده‌ است.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

آموزش ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی ۱۰۰% رایگان

 

تصویر آموزش ثبت نام در بورس | رادیو سرمایه

موضوع این مقاله در رادیو سرمایه آموزش ثبت نام در بورس است . برای انجام معاملات بورسی و خرید و فروش سهام عدالت و هر اقدام دیگری در بازار سرمایه نیاز است که دریافت کد بورسی را یاد بگیرید. ما این را به شما آموزش می دهیم.

علاوه بر خرید و فروش سهام عدالت و برای اینکه بتوانید از بورس درآمد کسب کنید، ابتدا باید یاد بگیرید که از بورس چه استفاده‌هایی می‌شود. بنابراین، شتابزده عمل نکنید و با ما همراه باشید. در این مقاله، قصد داریم که به شما آموزش دهیم چگونه در بورس ثبت نام کنید. دریافت کد بورسی تنها با انجام دو کار ساده، می توانید به بورس وارد شوید و سهام عدالت خود را بفروشید یا معامله کنید.

آنچه در این مقاله یاد می گیرید :

فروش سهام عدالت

برای فروش سهام عدالت، نیاز است که کدبورسی داشته باشید . تا بتوانید به سادگی سهام عدالت خود را مشاهده کنید یا بفروشید. ما در این جا گرفتن کد بورسی را به شما آموزش می دهیم.

مراحل ثبت نام در بورس

اموزه ثبت نام در بورس خیلی ساده شده که حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. مراحل ساده ای دارد که می توانید به سادگی و به ترتیب پیش ببرید و بدون نیاز به کمک کسی و پرداخت هزینه های اضافی برای خود و دیگران کد بورسی بگیرید و یا سهام عدالت خود را بفروشید.

قدم اول : ثبت نام در سجام

اگر جزو کسانی هستید که ثبت نام در سجام را انجام داده اید و کد پیگیری ده رقمی را دارید، دیگر نیازی به انجام مجدد نیست و می‌توانید وارد مرحله‌ی بعد شوید :

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سجام

برای ثبت نام در سجام کافی ست از قبل این مدارک را آماده نمایید :

  • عکس از کارت ملی
    • شماره سیم کارت روشن به نام خود شخص ( دارنده ی کارت ملی)
    • شماره شبای بانکی ( حساب برای خود شخص باشد)

آموزش ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی

ثبت نام در سجام و دریافت کد بورسی

پس از کلیک روی دکمه ی سبز رنگ “ ثبت نام در سجام” وارد صفحه ای می شوید که با وارد کردن شماره تلفن ، فرم های بعدی به نوبت به شما نمایش داده می شود. فرم هایی که با استفاده از اطلاعات شخصی خود ( کد ملی و شماره شناسنامه و ..) آن ها را تکمیل می کنید و هر بار با تایید وارد مرحله ی بعد می شوید.

 

کارگزار ناظر کیست ؟ و تغییر کارگزار ناظر چطور انجام می شود؟

تنها هزینه ای که از شما دریافت می شود مبلغ ۱۰ هزار تومان است که باید در آغاز پرداخت به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

سعی کنید اطلاعات را با دقت وارد کنید و شماره سیم کارت به نام خود شخص باشد . همچنین شماره ی حساب. پس از تکمیل فرم های مربوطه و رفتن به گام های بعدی ، در نهایت سامانه به شما یک کد پیگیری ده رقمی می دهد که باید حتما آن را یادداشت کنید . چون در موارد بسیاری به آن نیاز خواهید داشت. کد بورسی نیز در این مرحله برای شما پیامک می شود.

احراز هویت سجام چگونه است؟

احراز هویت به این معنی ست که سامانه متوجه شود شما ربات نیستید و این که اطلاعاتی که وارد کرده اید اطلاعات شخص دیگری نیست. احراز هویت به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می شود. برای احراز هویت غیرحضوری می توانید از اپلکیشن های آپ و سیگنال استفاده کنید. برای احراز هویت حضوری نیز می توانید به شعب کارگزاری مبین سرمایه در شهر خود مراجعه کنید . تا به سادگی و با صرف چند دقیقه این کار برای شما انجام گیرد. از ویدیوی پایین نیز می توانید برای انجام ساده تر مراحل استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

شاخص‌سازان حمایت شدند / یک مسکن موقت برای بورس!

شاخص‌سازان حمایت شدند / یک مسکن موقت برای بورس!

بعد از مدت‌ها بورس مثبت شد و شاخص کل در یک ساعت ابتدای معاملات بیش از ۱/۵ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۱۹۳ هزار واحد رسید. ولی ثبت نام بورس کاهشی بود اما سئوال اینجاست که این روند صعودی پایدار است؟

 

 

بعد از طولانی شدن روند فرسایشی بازار سهام در چند هفته قبل فروش سهام عدالت هنوز انجام نشده ، امروز شاخص کل با روند صعودی قوی همراه شد و بیش از ۲۰ هزار واحد رشد کرد. اما در جریان معاملات امروز ۱۷۸ نماد در دامنه نوسان منفی معامله می‌شوند و فقط حدود ۷۰ نماد روندی مثبت دارند و این موضوع یعنی بازار سهام به صورت یک جانبه روندی مثبت پیدا کرده و توجه بازار روی نمادهای شاخص‌ساز است.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با مثبت شدن شاخص بورس در جریان معاملات امروز گفت: به نظر می‌رسد مثبت شدن بورس امروز چندان پایدار نیست زیرا حجم معاملات بازار سهام کم است و درصد زیادی از نمادها در مدار منفی معامله می‌شوند. به نظرم تا زمانی که سه یا چهار روز معاملات پر حجم نداشته باشیم نمی‌توانیم بگوییم بورس تغییر روند داده است.

این کارشناس در ادامه با اشاره به لایحه بودجه گفت: با توجه به لایحه بودجه و پیش‌بینی کسری بوجه زیاد دولت در سال ۱۴۰۰ و همچنین ابهام در رابطه با آمریکا فعلا نمی‌توان در رابطه با بورس نظری قطعی داد اما رابطه با آمریکا به دو سناریو تقسیم می‌شود که اولین آن‌ها توافق با این کشور است که در این صورت قیمت دلار روندی نزولی خواهد داشت اما مراودات مالی شرکت‌ها، تامین مواد اولیه و صادرات محصول رونق می‌گیرد که در این صورت کاهش قیمت دلار به بازار سهام ضربه نخواهد شد اما اگر توافقی صورت نگیرد قیمت دلار دوباره روندی صعودی به خود خواهد گرفت و بورس به صورت تورمی و با رشد قیمت دلار رشد خواهد کرد.

این کارشناس در رابطه با عدم واکنش بازار سهام به اخبار خوب گفت: چون جو بازار سهام منفی است اخبار خوب تاثیر چندانی بر روی بازار سهام ندارند همانطور که در ۶ ماه اول سال جو بازار سهام مثبت بود و بورس به اخبار منفی و اخبار تحریم‌ها واکنشی نشان نمی‌داد. دریافت کد بورسی به راحتی امکان پذیر است . 

این کارشناس با اشاره به تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بورس گفت: این پول نیز مسکنی موقت برای بازار سهام خواهد بود و بهتر است مشکلات از ریشه حل شود تا ثبت تام در بورس افزایش یابد و با این قبیل مسکن‌ها مشکلات را فراموش کنیم.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

شاخص‌کل بورس ناگهان برگشت / کلیت بازار در مدار توجه!

شاخص‌کل بورس ناگهان برگشت / کلیت بازار در مدار توجه!

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز روندی نزولی پیدا کرد و بیش از ۱۵۰۰ واحد ریزش کرد اما در ادامه روند معاملات شاخص مثبت شد. و ثبت نام در بورس کاهش داشت . 

، بازار سهام در سراشیبی نزولی قرار گرفته و به هیچ خبری واکنش نشان نمی‌دهد و حالا امروز نیز بازار سهام به دلیل عرضه در شاخص‌سازان با روندی نزولی همراه شد اما ناگهان عرضه‌ها جمع شد و تقاضا به کلیت بازار بازگشت. شاخص‌ هم‌وزن به دلیل مثبت شدن نمادهای کوچک امروز روندی مثبت دارد. برخی کارشناسان فعلا امیدی به بازگشت روند مثبت بورس ندارند و عقیده دارند شاید در دو هفته پایانی معاملات سال ۹۹ فشار فروش در برخی از نمادها کمتر شود. و دریافت کد بورسی کامل باشد . 

بسیاری از سهم‌ها در بازار سهام قفل در صف‌های فروش هستند و این قفل بودن سهم‌ها به دلیل دامنه نوسان نامتقارن به وجود آمده و نقدشوندگی بازار سهام را از بین برده است.

 

 

در جریان معاملات امروز اما تحرکات مثبتی در برخی نمادهای شاخص‌ساز دیده می‌شود.

نمادهای دارویی به دلیل خبر شروع تولید انبوه واکسن کرونا در کشور روندی بهتر از سایر نمادها دارند اما از طرفی نیز تاثیر این نمادها بر شاخص‌کل بسیار کم و برای مثبت شدن شاخص کل نیاز است تقاضا به شاخص‌سازان و نمادهای بزرگ بازگردد و عرضه در این نمادها کاهش پیدا کند. فروش سهام عدالت در این روزها با مشکل مواجه شده و ثبت نام بورس کاهش داشته است. 

 

 

برخی از کارشناسان عقیده دارند شاخص کل به سمت کف قبلی خود یعنی یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد حرکت خواهد کرد و این محدوده مهم‌ترین محدوده حمایتی پیش‌روی شاخص کل است.

معاملات امروز بازار سهام روندی نزولی داشت و صف‌های فروش ناگهان جمع شدند و تقاضا در بازار افزایش پیدا کرد و احتمال می‌رود پول به بورس تزریق شده باشد.



:: برچسب‌ها: ثبت نام در بورس , دریافت کد بورسی , ثبت نام بورس , فروش سهام عدالت ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

توقف عرضه اولیه | رادیو سرمایه

 

توقف موقت عرضه‌ اولیه سهام به دلیل شرایط خاص و نزولی بورس تا مناسب شدن شرایط عرضه ادامه می یابد.

با عدم استقبال از عرضه اولیه اپال و البته عملکرد ضعیف این نماد پس از عرضه اولیه شدن و بعد لغو عرضه اولیه حآفرین، به نظر می‌رسد حداقل برای یک دوره کوتاه‌مدت هم که شده باشد دیگر سهامداران فعلا شاهد عرضه اولیه جدیدی نباشند. و ثبت نام در بورس کاهش داشته است . 

معاون بازار شرکت بورس اعلام کرد: با توجه به اوضاع بازار سهام و لزوم تمرکز بر موارد مهم در سال جاری عرضه اولیه‌ای در بازار سرمایه انجام نخواهد شد.

با عدم استقبال از عرضه اولیه اپال و البته عملکرد ضعیف این نماد پس از عرضه اولیه شدن و بعد لغو عرضه اولیه حآفرین، به نظر می‌رسد حداقل برای یک دوره کوتاه‌مدت هم که شده باشد دیگر سهامداران فعلا شاهد عرضه اولیه جدیدی نباشند. و ثبت نام بورس کاهش داشته است  . 

بزرگترین عرضه اولیه امسال که وعده داده بودند در زمستان امسال صورت بگیرد نیز به تاخیر افتاده است.

عرضه اولیه ستاره خلیج‌فارس قرار بود بزرگترین عرضه‌اولیه امسال باشد که حتی پیش‌بینی می‌شد ارزش تعداد سهم برای متقاضیان تا پنج میلیون تومان هم برسد اما هنوز خبری از آن نیست.

اما کدام نمادهای دیگر در لیست انتظار عرضه اولیه هستند؟

اخیرا دو نماد جدید مربوط به پتروشیمی اروند و شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک در بورس برای قرار گرفتن در لیست عرضه اولیه درج شدند. معمولا پس از درج نماد، سهامداران منتظر عرضه اولیه این نمادها خواهند بود.

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران نیز گفته است: اکنون سه شرکت در مرحله عرضه اولیه هستند اما براساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال شاهد عرضه اولیه حتمی دو شرکت در فرابورس خواهیم بود.

اما هنوز از این نمادها هم خبری نیست.آیا فروش سهام عدالت انجام گردد ؟ 

به جز این، سرخابی‌ها هم هستند که هنوز وضعیت آنها مشخص نیست.

تصویر عرضه اولیه | رادیو سرمایه

عرضه اولیه هایی که عرضه نشدند :

عرضه اولیه پتروشیمی‌ الوند، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش، فروشگاه شهروند، روزنامه همشهری، هلدینگ سیمان غدیر و تپسی از مهمترین عرضه‌ اولیه‌های احتمالی امسال بودند که بعید است حداقل برای یک دوره کوتاه‌مدت از عرضه اولیه آنها خبر جدیدی منتشر شود.

عرضه‌های اولیه به وضعیت نرمال بازار موکول شد

اگرچه در مورد عرضه اولیه شرکت‌ها اختلاف نظرهایی وجود دارد و هیچ تصمیم قطعی درخصوص این عرضه‌ها صورت نگرفته.

اما مجید نوروزی معاون امور ناشران شرکت بورس درباره علت توقف عرضه‌های اولیه می‌گوید: علت عدم عرضه اولیه سهام این شرکت‌ها، بخشی به دلیل نیاز به تکمیل برخی اقدامات از سوی شرکت‌ها و بخش دیگر ناشی از فضای هیجانی فعلی حاکم بر بازار سرمایه است.

از این رو عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در روزهایی که بازار در وضعیت نرمال و به دور از هیجان به سر ببرد با استقبال مناسب‌تری مواجه می‌شود. 
برای دریافت کد بورسی به این لینک مراجعه کنید : 
https://radiosarmayeh.com/bourse-register/



:: برچسب‌ها: ثبت نام در بورس , دریافت کد بورسی , ثبت نام بوری , فروش سهام عدالت ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

تاثیر اظهارات امروز روحانی بر بورس / کدام نمادهای بورسی بیشتر متاثر می شوند؟

تاثیر اظهارات امروز روحانی بر بورس / کدام نمادهای بورسی بیشتر متاثر می شوند؟

ساعتی پیش رئیس‌جمهور در سخنرانی خود اعلام که قیمت دلار واقعی نیست و باید کاهش یابد اما قیمت دلار در زمان سخنرانی حسن روحانی روندی صعودی گرفت. ریزش دلار چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟ افت قیمت دلار چقدر محتمل است؟ ثبت نام در بورس افزایشی است ؟

صبح امروز اولین قیمت‌ دلار در بازار آزاد حدود ۲۰۰ تومان کمتر از آخرین قیمت دیروز بود. فروش سهام عدالت بیشتر شده است . این روند کاهنده ادامه یافت و حتی نرخ به ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان هم رسید اما ساعاتی پیش رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت قیمت ارز را رو به کاهش عنوان کرد و جالب اینکه  بعد از گفته‌های رئیس جمهور مسیر حرکت دلار دوباره صعودی شد. حالا سئوال اینجاست که با توجه به سیگنال برخی کشورهای خارجی در رابطه با آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران، وعده دلار ارزان حسن روحانی چقدر محتمل است؟ و د نهایت اینکه کاهش قیمت دلار چه تاثیری روی بازار سرمایه خواهد گذاشت؟

ثبت نام بورس چه می شود ؟ 

فرهاد جوانمردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با نظر روحانی در رابطه با کاهش قیمت دلار گفت: کاهش قیمت دلار نظر رئیس جمهور است اما با توجه به کسری بودجه، معوقات دولت، رشد فزآینده نقدینگی و تورم احتمالی بودجه سال آینده و … من نرخ خیلی پایین‌تری به شکل پایدار برای دلار نمی‌بینم و احتمالا فقط جلوی سرعت رشد قیمت دلار گرفته شود.

این کارشناس در رابطه با آزادسازی برخی از منابع بلوکه شده ایران از سمت کره‌جنوبی گفت: منابعی که قرار است آزاد شود یک میلیارد دلار است که عدد کوچکی است و نمی‌تواند کاهشی در قیمت ارز ایجاد کند.

این کارشناس در رابطه با نمادهایی که از کاهش قیمت دلار تاثیر زیادی می‌پذیرند گفت: کاهش قیمت دلار در شاخص یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد نمی‌تواند تاثیر زیادی بر روند نمادهای ارز محور داشته باشد اما در صورت کلی نوسان قیمت ارز بر نمادهای پتروشیمی، پالایشی و گروه‌های صادرات محور تاثیر خواهد داشت. و دریافت کد بورسی افزایشی است یا کاهشی ؟



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

نحوه فروش سهام عدالت غیر مستقیم 

۳۰ میلیون از سهامداران عدالت که روش مدیریت غیرمستقیم را برگزیده‌اند برای فروش سهام خود باید حتماً کد بورسی بگیرند.

به گزارش گروه اقتصادی  با آزادسازی سهام عدالت و انتخاب روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت تعداد ۱۹ میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده و ۳۰ میلیون نفر از سهامداران در روش مدیریت غیرمستقیم باقی ماندند.

با توجه به اینکه سهام این افراد به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مربوطه در زمانی که این سهام به آن‌ها اختصاص پیدا کرده منتقل می‌شود این افراد برای معامله سهام حتماً باید کد بورسی گرفته و در سامانه جامع مشتریان (سجام) ثبت‌نام کنند. و ثبت نام بورس انجام داده باشند . 

به نقل از فارس، در حال حاضر اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس پذیرفته شده و سهام حدود ۱۸ شرکت سرمایه‌گذاری استانی قابل معامله است؛ بنابراین پرتفوی سهام عدالت افراد در روش غیر مستقیم به شرکت سرمایه‌گذاری استانی مربوطه منتقل شده و در عوض به همان میزان سهام شرکت استانی در پرتفوی آن‌ها قرار گرفته است که اکنون با آزاد شدن معاملات سهام شرکت‌های استانی در بورس این افراد برای خرید و فروش سهام خود حتماً باید کد بورسی دریافت کنند.

سهامداران عدالت به روش مستقیم برای آشنایی بیشتر با این فرایند می‌توانند فیلم زیر را مشاهده کنند.

قبل از فروش سهام عدالت باید ثبت نام در بورس داشته باشیم و دریافت کد بورسی انجام شده باشد . 



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

دو خبر در کانون بورس؛افزایش قیمت سیمانی ها و تسعیر دارایی بانک‌ها

 

اقتصادنیوز: در روزهای پایانی سال، حرفه‌ای‌های بازار به مثابه عادت سالیانه، اخبار افزایش سرمایه‌ها و فروش دارایی های مازاد شرکت ها و تسعیر ارز دارایی ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها را بیشتر مورد کانون توجه قرار می‌دهند.

دو خبر در کانون بورس؛افزایش قیمت سیمانی ها و تسعیر دارایی بانک‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، درحالی که آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران وارد فاز جدی شده است که اخبار مربوط به افزایش قیمت سیمان، افزایش سرمایه ها، فروش دارایی‌های مازاد شرکت‌ها و تسعیر ارز دارایی و بدهی های ارزی بانک‌ها در روزهای آخر سال در کانون توجه بورس بازان هستند.

اخبار کلان | چه خبرهایی را پیگیری کنیم؟

همچنان پیگیری ثبت نام بورس و  تحولات برجامی در روند تصمیم‌گیری بورس بازان تاثیرگذار است؛ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در دیدار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در دوحه، تأکید کرد قطر از دیپلماسی و گفت‌وگو بین طرف‌های برجام حمایت می‌کند. وزیر خارجه قطر در این نشست بر لزوم  فعال‌کردن گفت‌وگوها با ایران برای بازگشت طرف‌ها به برجام و اجرای تعهدات از مسیر دیپلماتیک تأکید کرد. جو بایدن، رئیس جمهور امریکا نیز درباره پیام حملات هوایی پنجشنبه امریکا به ایران در سخنانی گزافه گویانه مدعی شد: شما نمی‌توانید بدون مجازات عمل کنید، مراقب باشید. البته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در همین رابطه برخی حملات و اتفاقات اخیر در داخل خاک عراق را مشکوک دانست که می‌تواند با هدف اختلال در روابط ایران و عراق طراحی شده باشد. و ثبت نام در بورس لازم است . 

از سوی دیگر، آزادسازی دارایی‌های ارزی بلوکه شده به نظر وارد فازهای جدی می‌شود؛ گزارش‌ها حاکی است کره‌جنوبی و ایران بر سر طرحی برای پرداخت بخشی از دارایی‌های ۷ میلیارد دلاری بلوکه شده ایران که در حال حاضر در کره‌جنوبی مسدود شده است، به توافق رسیده‌اند. کره جنوبی به تازگی اعلام کرد: مطابق لیست تهران، بدهی را تهاتر می‌کند. حسین تنهایی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی هم گفته است: تهران فهرست اقلام مورد نیاز از جمله دارو، مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات را به سئول اعلام کرده است، که بر اساس آن، بخشی از بدهی این کشور به ایران پرداخت می‌شود. رییس بانک مرکزی ایران در خصوص پرداخت پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی نیز تاکید کرده است این رقم با یک میلیارد دلار آغاز می‌شود.

در همین حال در خصوص پرداخت بدهی‌ها در عراق نیز به نظر می‌رسد مذاکرات در آنجا وارد فاز عملیاتی شده است. وزیر خارجه عراق در جدیدترین اظهارنظر گفته است: با تلاش مستمر حوزه های مالی و بانکی و دستگاه های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و به‌زودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور، روند پرداخت بدهی ها آغاز می‌شود. همچنین رییس کل بانک مرکزی در جلسه‌ای که به درخواست مدیر عامل بانک تجارت عراق در محل بانک مرکزی برگزار شد، در خصوص منابع ایران در عراق و راهکارهای نقل و انتقال آن‌ها گفت‌وگو کرد.

بررسی لایحه بودجه 1400 در مجلس همچنان ادامه دارد؛ در هشتمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس وزارت اقتصاد را مجاز کرد با انتشار انواع اوراق مالی و اسلامی نسبت به مولدسازی دارایی‌های دولت تا سقف دو هزار میلیارد تومان اقدام کند. مجلس همچنین دولت را مکلف کرد به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، یک میلیون تومان از محل هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به صورت بلاعوض صرفاً جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست فرزند تخصیص دهد.

 حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مجلس دنبال این نیست که شاکله بودجه را به هم بریزد و به دنبال این است که کاملا حساب شده بودجه را بررسی و تصویب کند تا مشکلات کشور حل شود. فروش سهام عدالت را در ابتدا باید با دریافت کد بورسی آغاز کرد . 

اگرچه اخبار امیدوارکننده‌ای از ورود واکسن کرونا اعلام شده، اما اخبار نگران کننده‌ای نیز از جهش کرونای ایرانی به گوش می‌رسد. حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفته است: واکسن امروز مشابه ماسک در روزهای اول شیوع بیماری کروناست. اگر کشوری صددرصد هم واکسیناسیون را اجرا کند باز مصون نمی‌ماند مگر اینکه همه کشورها واکسینه شوند. به گفته رئیس جمهور نوروز 1400 شبیه نوروز امسال است. اگر شرایط عادی باشد و موج چهارم هم اتفاق نیفتد بازهم نوروز آینده مانند امسال است و شرایط ما سخت‌تر هم شده است.

علیرضا رئیسی

 

 علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته است: ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای سینوفارم وارد کشور ‌شد. در آینده نزدیک نیز از هندوستان واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد. تاریخ ورود ۴.۲ میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کووکس نیز امروز به ما اعلام می‌شود. عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از وجود کرونای جهش‌یافته در داخل کشور با عنوان «کرونای ایرانی» خبر داد. در قالب هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی، مقرر است 250 هزار دوز واکسن کرونا ساخته کشور چین از طریق حمل و نقل هوایی وارد کشور شود. علاوه بر موتاسیون‌های (جهش ژنتیکی) آفریقایی و انگلیسی و کالیفرنیایی، باید کرونای جهش یافته ایرانی را هم اضافه کرد؛ البته هنوز کاملا تائید نشده ولی شواهدی از آن در قزوین و آن نواحی هست. ۲۵۰هزار دوز واکسن کرونا اهدایی چین ظرف دیشب و امروز به تهران می‌رسد.

اخبار صنایع | کدام خبرها را پیگیری کنیم؟

بازارهای نفت خام علی‌رغم کاهش قیمت در روز جمعه ، برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت. عربستان سعودی و روسیه برای تصمیم در مورد میزان تولید هفته آینده دیدار می‌کنند. همچنین بانک انگلیسی بارکلیز پیش‌بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ را با توجه به عرضه ایالات متحده آمریکا افزایش داد. در معاملات مسکن نیز امروز بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد: در بهمن 1399 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 3.9 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 11.4 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 70.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین تازه ترین خبرها از سیمان، گواهی این است که فعالان صنعت خواستار فرموله شدن قیمت سیمان هستند. اکبر مجیدپور، عضو هیات مدیره سیمان دشتستان (سدشت) درخصوص تازه ترین خبرها از افزایش نرخ سیمان گفت: در جلسه ای که وزیر صمت و تعدادی از تولیدکنندگان صنعت سیمان به همراه انجمن صنفی سیمان در آن حضور داشتند، توافق شد افزایش نرخ سیمان بر اساس فرمولی باشد که با نوسانان قیمت ارز یا مصالح ساختمانی بهای سیمان نیز تغییر کند.

افزون بر این، دبیر کارگروه تنظیم بازار نیز در نامه ای به وزیر صمت ضمن اذعان به پایین بودن قیمت سیمان، خواستار تغییر الگوی مصرف سیمان در کشور به دلیل پایین بودن قیمت سیمان در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی از جمله فولاد شد. به گفته مجیدپور در حال حاضر پیشنهادها برای افزایش نرخ سیمان در حال بررسی است و فعالان سیمانی امیدوارند تا پایان سال این موضوع نهایی و اعلام شود.

ایران بزرگترین صادرکننده سیمان در دنیاست

اخبار شرکت‌ها | کدام خبرها را پیگیری کنیم؟

همچنان موضوع افزایش سرمایه ها در روزهای پایانی سال مورد پیگیری بورس بازان است؛ در جدیدترین رویداد، حامد اصل روستا، مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان «سیدکو» در مورد افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه گفت: به طور قطع بعد از مجامع که تا پایان اسفند خواهد بود، همه شرکت‌های این هلدینگ افزایش سرمایه از محل سود انباشته در راستای اصلاح ساختار مالی خواهند داشت، این مقام مسئول تاکید کرده در مورد تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها نیز تابع سیاست سهامداران عمده است.

ریخته‌گری تراکتورسازی ایران (ختراک) از مجوز افزایش سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار با شیوه پذیره نویسی و عرضه حق تقدم خبر داد، تعداد 334 میلیون سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد 15 میلیون سهم 100 تومانی برای پذیره نویسی عمومی عرضه می‌شود؛ سرمایه شرکت از 563 میلیارد تومان به 913 میلیارد تومان می‌رسد.

 در خبر دیگری از این شرکت آمده است که بر اساس توافق با شرکت موتورسازان تراکتور سازی ایران و تصویب هیات مدیره، نرخهای فروش محصولات ریخته چدنی فروش رفته این شرکت به مشتری فوق الذکر از اول مهر 1399، به‌طور میانگین به میزان 50 درصد افزایش می یابد.

کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) از ثبت افزایش سرمایه در اداره مرجع ثبت شرکت‌ها خبر داد؛ سرمایه شرکت از 52 میلیارد تومان به 240.4 میلیارد تومان (از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها) می‌رسد. ایتالران (کایتا) هم سرمایه خود را ثبت کرد؛  سرمایه شرکت از 1.5 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان (از محل مطالبات و آورده نقدی) می‌رسد. همکاران سیستم (سیستم) نیز از ثبت افزایش سرمایه شرکت از 126 میلیارد تومان به 170 میلیارد تومان (سود انباشته) در اداره ثبت شرکت‌ها خبر داد.  

افزایش سرمایه 810 درصدی پخش البرز (پخش) مورد تایید حسابرس قرار گرفت؛ سرمایه این شرکت از 95 میلیارد تومان به 864.6 میلیارد تومان (آورده نقدی سهامداران و تجدید ارزیابی دارایی) می‌رسد. مجوز افزایش سرمایه  500 درصدی صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) که 350 درصد آن از محل مطالبات و آورده نقدی و 150 درصدی انباشته است، صادر شد. همچنین مجمع عمومی فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 60 میلیارد تومان به 85 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی نمودن آن را به مدّت 2 سال به هیئت مدیره تفویض کند تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی نمودن آن اقدام کند.

مس شهید باهنر (فباهنر) گفته است به سمت افزایش سرمایه در راستای اجرای طرح توسعه می‌رود. این شرکت گفته است مجمع فوق العاده این شرکت در راستای تصمیم‌گیری برای افزایش سرمایه شنبه ساعت 11 روز 23 اسفند در شهر کرمان محل شرکت برگزار می‌شود. مهلت پذیره نویسی عمومی از 11 اسفند امسال تا 10 فروردین سال 1400 است؛ همچنین سرمایه شرکت از 112.5 میلیارد تومان به 262.5 میلیارد تومان می‌رسد. سرمایه گذاری امید (وامید) هم روز مجمع خود در راستای تصمیم گیری افزایش سرمایه اعلام کرد؛ این شرکت ساعت 14:30 روز چهارشنبه 20 اسفند در سازمان مدیریت صنعتی تشکیل جلسه فوق العاده می‌دهد؛ سرمایه شرکت از 3 هزار میلیارد تومان به 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد.  

در دیگر اخبار مجمع عمومی عادی سالیانه  نیز خبر می‌رسد؛ مجمع ایرانیت (سایرا) ساعت 16 چهارشنبه 20 اسفند امسال در محل دفتر شرکت (تهران، خیابان مطهری)، مجمع گروه سرمایه گذاری مسکن (ثمسکن) در ساعت 11 در همان روز (20 اسفند امسال) در دفتر شرکت (تهران، خیابان میرداماد)، مجمع مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) در ساعت 10 روز 20 اسفند امسال در محل دفتر شرکت (تهران خیابان پروین) و مجمع اکسان (شپاکسا) در ساعت 10 روز 19 اسفند (تهران، مرکز نمایشگاهی ایران مال) برگزار می‌شود.

شرکت‌ها البته در روزهای پایانی سال خانه تکاتی خود را با فروش دارایی‌های مازاد مثل همه ساله آغاز کرده‌اند؛ بانک شهر (وشهر) از فروش 110 رقبه از املاک مازاد با شرایط نقد، نقد واقساط از طریق اعطای تسهیلات – مزایده خبر می‌دهد. بانک ایران زمین (وزمین) نیز از مزایده شماره 99/3/م فروش93 رقیه املاک و مستغلات مازاد خبر داد. بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) نیز از برنامه فروش دارایی خبر داد؛ فروش 1 واحد تجاری و 2واحد خدماتی پروژه 15خرداد اردبیل شامل ، مساحت تقریبی واحد تجاری 161/87 متر مربع به انضمام یک واحد پارکینگ و 166 متر بالکن تجاری به‌صورت واگذاری 58/01 درصد مشاع ، واحد اول خدماتی 69/5 مترمربع به انضمام یک واحد پارکینگ ، واحد دوم خدماتی 42/22 مترمربع به انضمام بالکن. این شرکت همچنین از فروش 1 واحد تجاری پروژه یاقوت به مساحت تقریبی 65/88 متر مربع به انضمام 2 واحد پارکینگ خبر داد. لیزینگ ایران (ولیز) نیز مزایده املاک تملیکی یک دستگاه آپارتمان واقع در کرج برگزار می‌کند. سخت آژند (ثاژن) از برنامه فروش 3 دانگ زمین با کاربری تجاری در مشهد خبر داد؛ بنابراین این شرکت در نظر دارد سه دانگ از یک قطعه زمین با کاربری تجاری دارای پروانه ساختمانی با وضعیت موجود واقع در مشهد نبش میدان بهارستان را به فروش برساند.

سرمایه گذاری پارسیان از فروش سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) 1797.8 میلیارد تومان سود کسب کرد. در همین حال خبر رسید که تعداد 5.8 میلیون سهم شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان (غبهار) به صندوق سرمایه گذاری و بازارگردانی سینا بهگزین جهت بازارگردانی منتقل شد. همچنین تعداد 2.5 میلیون سهم از سهام شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان (غبهار) به ارزش خالص 9.4 میلیارد تومان به بهای تمام شده 2.8 میلیارد تومان و تعداد 3 میلیون سهم از سهام شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان (غبهار) به ارزش خالص 11.2 میلیارد تومان به صورت بلوکی به دو شخص حقیقی و به بهای تمام شده 3.3 میلیارد تومان به فروش رسید. همچنین نزدیک 500 میلیون سهم واسپاری ملت (ولملت) به ارزش 72.4 میلیارد تومان از شرکت گروه مالی ملت به شرکت بهساز مشارکت های ملت ( از شرکت های تابعه بانک ملت ) مطابق با تصویب نامه بانک ملت صورت پذیرفت.

با نزدیک شدن به پایان سال، حال گمانه‌زنی‌ها درباره تسعیر دارایی ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها افزایش یافته است؛ معمولاً بانک مرکزی این موضوع را در اواخر هر سال اعلام می کند. یک منبع آگاه در خصوص تسعیر ارز بانک ملت گفته است: بانک ها طبق مقررات،  مجاز به تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی خود طبق نرخ اعلامی ارز بانک مرکزی  هستند. در خبر دیگری فولاد خوزستان (فخوز) از خرید 250 میلیون سهم (نیم درصد مالکیت) در قالب سهام خزانه خبر داد. داده پردازی ایران (مداران) از قرارداد 220 میلیارد تومانی با موضوع  تامین،نصب، راه اندازی، گارانتی و پشتیبانی 2 دستگاه تجهیزات پردازشی Main Frame. حداکثر زمان تحویل تجهیزات: 30 روز کاری خبر داد. این قرارداد در صورتی بر سود پیش بینی شده سال 1399 اثر خواهد گذاشت که بخشی از تجهیزات در سال 1399 تحویل و صورتحساب شود. در غیر این صورت کل درآمد در سال 1400 محقق می گردد. سود ناخالص قرارداد حدود 10 درصد پیش بینی می شود.

 

توکاریل (توریل) گفته مجوز افزایش نرخ گرفته است؛ با توجه به افزایش نرخ حمل ریلی توسط فولاد مبارکه برای این شرکت، اطلاعات تکمیلی در این خصوص در گزارش های بعدی ارائه می‌شود. تولیدی کاشی تکسرام (کترام) هم درباره افزایش نرخ شفاف سازی ارایه کرد؛ براین اساس نرخ فروش محصولات شرکت به میزان 25 درصد از یکم فروردین سال 1400 افزایش خواهد یافت . افزایش نرخ مذکور بر درآمدهای عملیاتی پیش بینی شده جهت سال 1399 اثری نخواهد داشت.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت

خبر آنلاین : یکی از خدماتی که وزارت امور اقتصادی و دارایی برای دارندگان سهام عدالت در نظر گرفته است، ارائه تسهیلات بدون ضامن در قالب کارت اعتباری برای سهامداران است.

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت

به گزارش  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بابک دایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ آئین نامه اجرایی آزادسازی فروش سهام عدالت توسط شورای عالی بورس و اوراق بهادار در مردادماه سال جاری، بیان کرد: یکی دیگر از خدماتی که وزارت امور اقتصادی و دارایی برای دارندگان سهام عدالت در نظر گرفته است، ارائه تسهیلات بدون ضامن در قالب کارت اعتباری برای سهامداران است.

وی اظهار داشت: تمامی سهامداران و ثبت نام بورس  سهام عدالت به جای فروش سهام عدالت خود می‌توانند از مزایای کارت اعتباری بهره مند شوند و برای این کار می‌توانند درخواست خود را بدون مراجعه حضوری و صرفاً از طریق درگاه‌های بانک‌های ملی و تجارت ارسال کنند.

دایی گفت: برای دریافت کارت اعتباری و استفاده از این تسهیلات، نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیست و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه ایوا بانک ملی ایران  یا از طریق سامانه زمرد بانک تجارت اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: پرداخت این تسهیلات سه‌ساله بوده و نرخ سودی که در نظر گرفته شده نیز ۱۸ درصد است، اما اگر استفاده کنندگان کارت اعتباری حداکثر ظرف یک ماه، مبلغ تسهیلات دریافتی را باز پرداخت کند، هیچ‌گونه کارمزد یا سودی به آن تعلق نخواهد گرفت.

دارندگان سهام عدالت بدون ضامن وام دریافت می‌کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ارزش کارت‌های اعتباری را معادل ۵۰ الی ۶۰ درصد ارزش روز دارایی آزاد شده سهام عدالت افراد برشمرد و تاکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار سهام عدالت افراد متقاضی را به عنوان وثیقه نزد بانک عامل قرار می‌دهد، لذا پرداخت این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد.

وی با بیان اینکه فعلاً دو بانک آماده ارائه این خدمات هستند و در روزهای آتی برای سایر بانک‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با نصب نسخه‌ جدید سامانه"ایوا"، و مراجعه به گزینه "نشان بانک" در این سامانه و ورود به گزینه "هویت سنجی" و انجام مراحل مربوطه اقدام به ثبت درخواست جهت دریافت کارت اعتباری سهام عدالت کنند.

وی یادآور شد، کسانی هم که در این دو بانک حساب ندارند، می‌توانند با افتتاح حساب در این بانک‌ها از این تسهیلات بهره مند شوند.

دایی در پایان تاکید کرد برای دریافت این تسهیلات داشتن کد سجام و دریافت کد بورسی ضروری است، لذا از دارندگان سهام عدالت درخواست نمود برای بهره‌مندی از این مزایا ابتدا در سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir ثبت‌نام کرده و احراز هویت شوند و ثبت نام در بورس امجام دهند و سپس برای ثبت نام در سامانه‌های بانک‌های ملی و تجارت اقدام کنند.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

افشای اطلاعات ۵ شرکت بورسی

افشای اطلاعات ۵ شرکت بورسی

براساس آخرین گزارش‌ها در سایت کدال، ۵ شرکت دریافت کدبورسی اطلاعات بااهمیت گروه الف منتشر کردند. در میان آن‌ها اطلاعیه شرکت بهنوش ایران قرار دارد که در آن از افزایش قیمت برخی محصولات خود خبر داده است.

 

 

در این اطلاعیه گفته شده که دلیل افزایش ثبت نام در بورس  قیمت یادشده «افزایش نرخ مواد اولیه» بوده است و «کمیسیون فروش شرکت پس از بررسی عوامل موثر بر افزایش قیمت تمام‌ شده محصولات برای حفظ روند سودآوری و تامین منافع سهامداران محترم، ضمن بررسی قیمت رقبا» این تصمیم را اتخاذ کرده است.

طبق این اطلاعیه افزایش قیمت در نظر گرفته‌شده برای گروه محصول ماءالشعیر به ترتیب انواع طعم ماءالشعیر و دلستر گردشی ۲۸۰سی‌سی به میزان ۲۹/ ۱۴درصد، انواع طعم دلستر پت یک لیتری به میزان ۷/ ۱۱ درصد و انواع طعم دلستر پت یک‌ونیم لیتری به میزان ۱۸/ ۱۸درصد است.

شرکت بهنوش در سال گذشته از محل فروش این محصولات به میزان ۵/ ۶۷۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرده و این رقم بیش از ۲۵ درصد کل درآمدهای شرکت را دربرمی‌گرفت. این موضوع می‌تواند چشم‌انداز دقیق‌تری از تاثیرات مالی این رشد قیمتی بر درآمد آتی این شرکت به‌دست دهد.

اطلاعیه گروه الف بعدی از سوی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) و با موضوع «انعقاد قرارداد مهم» منتشر شده است. طبق این اطلاعیه این قرارداد برای فروش تعداد ۱۰هزار دستگاه کارت‌خوان به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان منعقد شده است. مبلغ این قرارداد هنوز مشخص نشده است.

اطلاعیه بعدی مربوط به شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر می‌شود که در آن از نتیجه برگزاری مناقصه خبر داده شده است. موضوع این مناقصه «راهبری، نگهداری و تعمیرات شناورهای جست‌وجو و نجات دریایی» بوده که شرکت یادشده در آن برنده شده است. مبلغ این قرارداد ۷۴۰میلیون تومان عنوان شده است. ثبت نام بورس لازم است . 

شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران هم در اطلاعیه‌ای از انعقاد یک قرارداد مهم خبر داده است. موضوع قرارداد مشارکت و سرمایه‌گذاری در فعالیت ساختمانی و طرف قرارداد هم شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران(سهامی عام) عنوان شده است. در این اطلاعیه آمده است: «براساس بند ۳ موضوع فعالیت طبق اساسنامه این شرکت که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی را مجاز می‌داند، با توجه به اینکه پروژه مذکور با درصد پیشرفت فیزیکی حدودا ۵/ ۳۲درصد در منطقه رو به رشد ۲۲ تهران واقع است و جذابیت سرمایه‌گذاری دارد. همچنین با توجه به مشارکت درون‌گروهی که جنبه اعتماد طرفین را افزایش می‌دهد، مقرر شد سرمایه‌گذاری در این پروژه به مدت یک‌سال صورت پذیرد و برگشت اصل سرمایه به‌علاوه ۴۰درصد از سود در پایان قرارداد توافق شده است. لازم به ذکر است تاریخ خاتمه قرارداد ۱۱/ ۱۰/ ۱۴۰۰خواهد بود.» مبلغ این قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومان است که ازکل اصل مبلغ قرارداد مبلغ ۸۵میلیارد تومان پرداخت شده و الباقی تا تاریخ ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹ پرداخت خواهد شد.

آخرین اطلاعیه فروش سهام عدالت گروه الف منتشرشده مربوط به شرکت سیمان باقران و با موضوع «انعقاد قرارداد مهم» بود. این قرارداد به‌منظور صادرات سیمان پاکتی تیپ ۲ به کشور افغانستان امضا شده است. میزان صادرات این محصول طبق مبایعه‌نامه ۳۰ هزار تن به قیمت هر تن (تحویل درب کارخانه) ۵/ ۲۱ دلار آمریکا معادل ۵۳۰هزار تومان ذکر شده است و مبلغ کل قرارداد ۹/ ۲۵میلیارد تومان خواهد بود. در این قرارداد در ارتباط با نحوه پراخت ذکر شده است: «با عنایت به مصوبات بانک مرکزی ایران و تعهد فروشنده در رفع تعهد ارزی، خریدار مکلف است هر زمان و در هر مکانی که فروشنده مشخص کند وجه قرارداد را به‌صورت ارزی تحویل دهد؛ ضمن اینکه با توجه به نبود زیرساخت کافی تا آماده شدن بستر مناسب در تاریخ قرارداد خریدار وجه را به‌صورت علی‌الحساب ریالی به حساب فروشنده واریز می‌کند تا زمان آماده شدن بستر مناسب طبق اعلام فروشنده ریال واریزی برگشت و در مقابل آن ارز به روش مورد نظر فروشنده تحویل داده شود.»



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

پاسخ سازمان خصوصی سازی به برخی مطالب منتشر شده در مورد سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی در واکنش به مطلب منتشر شده در برخی رسانه ها با عناوین "هفت سوال از وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی" و "چگونه نیمی از سهام عدالت مردم بلعیده شده" پاسخی در جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.ثبت نام بورس در ابتدا لازم میباشد . 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، در این پاسخ آمده است: عملیات اجرایی طرح فروش سهام عدالت با تعریف اهدافی چون توزیع متعادل ثروت ملی و گسترش مالکیت در سطح عموم به منظور تامین عدالت اجتماعی، ایجاد درآمد دراز مدت برای خانواده های کم درآمد، تشویق به پس انداز و سرمایه گذاری منجر به بهبود درآمد خانوارها، کاهش اندازه بخش دولتی و افزایش سهم بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد کشور از طریق واگذاری سهام شرکت های دولتی، افزایش سطح عمومی اشتغال، کاستن از بار مسئولیت و مدیریت دولت در تصدی فعالیتهای اقتصادی و کارآمد کردن دولت در عرصه وظایف حاکمیتی آغازشد.

باید اطمینان پیداکرد که ثبت نام در بورس تکمیل شده باشد . 

مشمول بودن بیش از 49 میلیون نفر از اتباع ایرانی مقیم داخل کشور و تخصیص سهام 49 شرکت مهم و مطرح کشور در این طرح یک پروژه با اهمیت بسیار بالا را از آن به تصویر کشیده است.

طرح توزیع سهام عدالت به مثابه سایر طرح های اقتصادی به دلیل فراگیر بودن طیف مشمول، قطعاً دارای ابعاد بسیار گسترده اجرایی بوده است، اما متاسفانه اخیراً به دلیل تحقق آزادسازی سهام عدالت که به دنبال ابلاغیه مقام معظم رهبری صورت گرفته است، به جای اینکه از شیرینی کام مردم و مشمولین صحبت شود اخبار و مطالبی در فضاهای رسانه ای توسط برخی افراد منتشر می گردد که نه تنها این اظهارات خلاف واقع و نادرست است، بلکه باعث تلخی کام مردم و سوء استفاده از احساسات پاک مردم می شود. لذا ضرورت دارد به بیان توضیحاتی در این خصوص بپردازیم.

روند و چگونگی واریز سود مرحله اول:

به استناد تصویب‌نامه هیات محترم ‌وزیران، موافقت گردید که از محل سود دریافتی عملکرد سالهای 87 و 88 نسبت به پرداخت سود به آن دسته از مشمولینی که تا پایان سال 88 سهامدار نهایی شناخته شده‌اند سود پرداخت گردد. لذا از آنجا که فرآیند تخصیص و اجرای طرح سهام عدالت به طور کامل انجام نشده و هنوز اقساط سهام عدالت نیز مستهلک نگردیده بود لیکن دولت وقت چون در نظر داشت مردم اهمیت و انتفاع موضوع سهام عدالت را درک نمایند مبالغی به عنوان سود به آنان پرداخت گردید که اصلح بود سود مذکور پرداخت نشود. این سود نباید به سهامدارانی که در آن مقطع فرآیند سهامداری را طی کرده بودند تخصیص داده می شد چرا که در این سود تمام گروههای مشمولین سهام عدالت (تمام شش دهک پایین درآمدی مشمول طرح) سهم داشته اند. و از سوی دیگر به استناد تبصره 1 ماده 100 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی پرداخت هر گونه سود سهام تا سقف اقساط سر رسید شده ممنوع اعلام شده است.

اطلاع رسانی در حوزه تکمیل و پرداخت مانده بدهی سهام عدالت:

بر اساس ادعای مطرح شده در خصوص اطلاع رسانی بسیار ناکارآمد و ضعیف  دولت به سهامداران سهام عدالت باید اذعان داشت دولت در اجرای تبصره(3) ماده 6 آیین نامه اجرایی طرح توزیع سهام عدالت به صورت متناوب و از تمام رسانه های ارتباط جمعی به منظور اطلاع رسانی و پوشش این موضوع استفاده نموده است. بنابراین عدم  استقبال دارندگان سهام عدالت  جهت واریز مانده بدهی مذکور را نباید به موضوع اطلاع رسانی ارتباط داد و دستگاههای مجری این امر را مقصر دانست چرا که علت اصلی عدم استقبال عمومی، شرایط بازار سرمایه و ...بوده است. دریافت کد بورسی بعد از ثبت نام سجام انجام خواهد شد . 

چگونگی کم کردن بدهی افراد از دارایی سهام:

در پاسخ به این ابهام که دولت برای افرادی که بدهی خود را نپرداخته اند، به ارزش زمان تخصیص سهام عدالت یعنی سال 1384 از داراییشان کاسته است، به اطلاع سهامداران محترم می رساند: دولت سهام آن دسته از شرکتهای غیربورسی که قیمت گذاری قطعی نشده بودند را عودت داده است. بنابراین در شرکتی که قیمت گذاری قطعی نشده بود، موضوع ضرر و زیان منتفی است لذا این تصمیم دولت ضرر و آسیبی به مال و دارایی مردم وارد نکرده است. از طرف دیگر به لحاظ مسائل حقوقی، واگذاری سهام عدالت مانند سایر واگذاری های دولت نبوده که در قبال دریافت مبلغ اولیه واگذار صورت پذیرد و یک بیع قطعی نیست، بلکه به موجب مصوبات و مستدات قانونی مقرر بوده تحقق قطعی واگذاری سهام عدالت بعد از پرداخت اقساط آن که از محل سود سنواتی شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت در بازه زمانی مقرر (یک دوره 10 ساله) دریافت  و مستهلک شود  تا سپس واگذاری قطعی صورت پذیرد. بر همین اساس و برابر اطلاعات و مستندات موجود تا سال 1394صرفاً 50% از اقساط بدهی ناشی از واگذاری به مشمولین از محل سود شرکتهای سرمایه پذیر تأمین گردیده است و به همین لحاظ سهم هر یک از سهامداران عادی  سهام عدالت معادل حدود 50% و سهامداران تخفیف‌دار (افراد تحت پوشش دستگاههای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و ...) معادل 100% تعیین می شود. شایان ذکر است در همین مقطع به کلیه سهامداران عادی اعلام می شود تا در فرصت تعیین شده (6 ماه) می توانند نسبت به واریز الباقی مبلغ تا سقف 10میلیون ریال اقدام نمایند تا از سقف سهام مذکور برخوردار شوند که مورد اقبال عمومی قرار نمی گیرد و تنها تعداد معدودی از این امر استقبال کردند که رقم سهام آنها تا سقف 10 میلیون ریال افزایش یافت . بدیهی است در انجام محاسبات نمی توان مبنای بخشی را قیمت روز سهام و بخش دیگر را قیمت مقطع واگذاری لحاظ کرد و در خصوص سهام عدالت آنچه در فرایند واگذاری می باید مبنای محاسبات قرار گیر قیمت مقطع واگذاری است .

چرا ارزش سهام عدالت نسبت به رشد شاخص  رشد نکرده است:

یکی از عواملی که باعث شده تا قیمت سهام شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت نسبت به سایر شرکتها رشد هیجانی نداشته باشند این است که از سال گذشته تاکنون بسیاری از کسانی که وارد بازار شده اند به دنبال کسب سود و منفعت کوتاه مدت هستند و سهام شرکت های کوچک  با حجم مبنای کمتر را برای خرید انتخاب می کنند و بعضاً دیده می شود سهم این شرکتها بدون هیچگونه پشتوانه و تحلیل بنیادین و حتی با وجود داشتن زیان انباشته در بسیاری از موارد با استقبال از سوی خریداران و سهامداران مواجه گردیده، که سبب افزایش قیمت این سهام و رشد هیجانی آنها می گردد.

اما شرکتهای بزرگ بازار که اغلب شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت از این دسته شرکتها می باشند این افزایش نرخ و رشد را تجربه نکرده اند. این ثبات در قیمت سهم شرکتهای بزرگ می تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله اینکه حجم مبنا و درصد سهام شناوری آنها بالا بوده بنابراین رشدی که سهام دیگر شرکتها دارند سهام این شرکتها تجربه نمی کنند.

بحث دیگر در مورد عرضه و تقاضاست، رشد قیمت سهام اکثر شرکت ها در طول یک دوره مشخص و نیز در طول یک روز معاملاتی متأثر از ترکیب و ماهیت سهامداران عمده شرکتها و نیز درصد سهام شناوری آنها در بازار است. لذا در اکثر شرکتهای سبد سهام عدالت با توجه به این دو موضوع و سیاست حفظ سهم مدیریتی، سهامداران حقوقی آنها که عمدتاً وابسته به نهادهای عمومی و صندوق های بازنشستگی هستند، تمایل کمتری به عرضه سهام وجود دارد. از سوی دیگر به واسطه سایر ملاحظات از جمله نگاه بلندمدت در سرمایه گذاری، این سهامداران به دنبال سیاستهای سفته بازانه و ایجاد حباب در قیمت سهام شرکتهای تحت تملک وکسب سود از این طریق نیستند. لذا رشدهای هیجانی در نماد این شرکتها کمتر است و در صورت افزایش قیمت سهم به دلیل محدودیت حجم مبنا ، قیمت سهام به اندازه کافی رشد نمی کند. مقایسه رشد شاخص از سال 1384 با رشد ارزش روز سهام عدالت توسط نویسنده گواه عدم آشنایی ایشان با بازار سرمایه است، چرا که تا پایان سال 1394 کلیه مبالغ وصولی بابت سود شرکتهای سهام عدالت پس از کسر افزایش سرمایه های محقق شده به حساب خزانه بابت ثمن سهام عدالت واریز شده است. بنابراین عملاً واگذاری سهام عدالت به طور قطعی در سال 1395 و پس از پرداخت 10 سال اقساط دولت محقق گردیده و استناد به شاخص سال 1384 اشتباه بوده و در تهیه گزارش مقایسه ای باید شاخص سال 1395 تا امروز مورد توجه قرار گیرد.

ارزش سهام عدالت امروز چقدر است؟ - جهان نيوز

دلایلی که باعث شد تا با وجود تسویه بدهی دولت تاخیر در آزادسازی سهام عدالت صورت بگیرد:

با پایان یافتن مدت 10 ساله و ضرورت آزاد سازی سهام عدالت، لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد (34) تا (38) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی در تاریخ 6/10/1396 با هدف اداره و مدیریت حرفه ای سهام عدالت، جلوگیری از فروش و عرضه یک باره سهام عدالت و افت شدید قیمت آنها، جلوگیری از جمع شدن سهام با یک قیمت نازل توسط افرادی خاص و محدود، فراهم شدن شرایط و امکان برگزاری مجامع عمومی شرکتها بدون مواجهه با چالش حضور 49 میلیون نفر در مجامع آنها، گسترش فرهنگ سهامداری در بین سهامداران به تصویب هیأت محترم وزیران رسید و در تاریخ 18/10/1396 به شماره 130667/51100 برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید و در دستور کار بررسی کمیسیون های مختلف مجلس قرارداشته و جلسات متعددی در این خصوص برگزار گردیده است. حکم اساسی لایحه مذکور تشکیل صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله سهام عدالت در بورس(ETF) بوده است.




:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

پاسخ سازمان خصوصی سازی به برخی مطالب منتشر شده در مورد سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی در واکنش به مطلب منتشر شده در برخی رسانه ها با عناوین "هفت سوال از وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی" و "چگونه نیمی از سهام عدالت مردم بلعیده شده" پاسخی در جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.ثبت نام بورس در ابتدا لازم میباشد . 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، در این پاسخ آمده است: عملیات اجرایی طرح فروش سهام عدالت با تعریف اهدافی چون توزیع متعادل ثروت ملی و گسترش مالکیت در سطح عموم به منظور تامین عدالت اجتماعی، ایجاد درآمد دراز مدت برای خانواده های کم درآمد، تشویق به پس انداز و سرمایه گذاری منجر به بهبود درآمد خانوارها، کاهش اندازه بخش دولتی و افزایش سهم بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد کشور از طریق واگذاری سهام شرکت های دولتی، افزایش سطح عمومی اشتغال، کاستن از بار مسئولیت و مدیریت دولت در تصدی فعالیتهای اقتصادی و کارآمد کردن دولت در عرصه وظایف حاکمیتی آغازشد.

باید اطمینان پیداکرد که ثبت نام در بورس تکمیل شده باشد . 

مشمول بودن بیش از 49 میلیون نفر از اتباع ایرانی مقیم داخل کشور و تخصیص سهام 49 شرکت مهم و مطرح کشور در این طرح یک پروژه با اهمیت بسیار بالا را از آن به تصویر کشیده است.

طرح توزیع سهام عدالت به مثابه سایر طرح های اقتصادی به دلیل فراگیر بودن طیف مشمول، قطعاً دارای ابعاد بسیار گسترده اجرایی بوده است، اما متاسفانه اخیراً به دلیل تحقق آزادسازی سهام عدالت که به دنبال ابلاغیه مقام معظم رهبری صورت گرفته است، به جای اینکه از شیرینی کام مردم و مشمولین صحبت شود اخبار و مطالبی در فضاهای رسانه ای توسط برخی افراد منتشر می گردد که نه تنها این اظهارات خلاف واقع و نادرست است، بلکه باعث تلخی کام مردم و سوء استفاده از احساسات پاک مردم می شود. لذا ضرورت دارد به بیان توضیحاتی در این خصوص بپردازیم.

روند و چگونگی واریز سود مرحله اول:

به استناد تصویب‌نامه هیات محترم ‌وزیران، موافقت گردید که از محل سود دریافتی عملکرد سالهای 87 و 88 نسبت به پرداخت سود به آن دسته از مشمولینی که تا پایان سال 88 سهامدار نهایی شناخته شده‌اند سود پرداخت گردد. لذا از آنجا که فرآیند تخصیص و اجرای طرح سهام عدالت به طور کامل انجام نشده و هنوز اقساط سهام عدالت نیز مستهلک نگردیده بود لیکن دولت وقت چون در نظر داشت مردم اهمیت و انتفاع موضوع سهام عدالت را درک نمایند مبالغی به عنوان سود به آنان پرداخت گردید که اصلح بود سود مذکور پرداخت نشود. این سود نباید به سهامدارانی که در آن مقطع فرآیند سهامداری را طی کرده بودند تخصیص داده می شد چرا که در این سود تمام گروههای مشمولین سهام عدالت (تمام شش دهک پایین درآمدی مشمول طرح) سهم داشته اند. و از سوی دیگر به استناد تبصره 1 ماده 100 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی پرداخت هر گونه سود سهام تا سقف اقساط سر رسید شده ممنوع اعلام شده است.

اطلاع رسانی در حوزه تکمیل و پرداخت مانده بدهی سهام عدالت:

بر اساس ادعای مطرح شده در خصوص اطلاع رسانی بسیار ناکارآمد و ضعیف  دولت به سهامداران سهام عدالت باید اذعان داشت دولت در اجرای تبصره(3) ماده 6 آیین نامه اجرایی طرح توزیع سهام عدالت به صورت متناوب و از تمام رسانه های ارتباط جمعی به منظور اطلاع رسانی و پوشش این موضوع استفاده نموده است. بنابراین عدم  استقبال دارندگان سهام عدالت  جهت واریز مانده بدهی مذکور را نباید به موضوع اطلاع رسانی ارتباط داد و دستگاههای مجری این امر را مقصر دانست چرا که علت اصلی عدم استقبال عمومی، شرایط بازار سرمایه و ...بوده است. دریافت کد بورسی بعد از ثبت نام سجام انجام خواهد شد . 

چگونگی کم کردن بدهی افراد از دارایی سهام:

در پاسخ به این ابهام که دولت برای افرادی که بدهی خود را نپرداخته اند، به ارزش زمان تخصیص سهام عدالت یعنی سال 1384 از داراییشان کاسته است، به اطلاع سهامداران محترم می رساند: دولت سهام آن دسته از شرکتهای غیربورسی که قیمت گذاری قطعی نشده بودند را عودت داده است. بنابراین در شرکتی که قیمت گذاری قطعی نشده بود، موضوع ضرر و زیان منتفی است لذا این تصمیم دولت ضرر و آسیبی به مال و دارایی مردم وارد نکرده است. از طرف دیگر به لحاظ مسائل حقوقی، واگذاری سهام عدالت مانند سایر واگذاری های دولت نبوده که در قبال دریافت مبلغ اولیه واگذار صورت پذیرد و یک بیع قطعی نیست، بلکه به موجب مصوبات و مستدات قانونی مقرر بوده تحقق قطعی واگذاری سهام عدالت بعد از پرداخت اقساط آن که از محل سود سنواتی شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت در بازه زمانی مقرر (یک دوره 10 ساله) دریافت  و مستهلک شود  تا سپس واگذاری قطعی صورت پذیرد. بر همین اساس و برابر اطلاعات و مستندات موجود تا سال 1394صرفاً 50% از اقساط بدهی ناشی از واگذاری به مشمولین از محل سود شرکتهای سرمایه پذیر تأمین گردیده است و به همین لحاظ سهم هر یک از سهامداران عادی  سهام عدالت معادل حدود 50% و سهامداران تخفیف‌دار (افراد تحت پوشش دستگاههای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و ...) معادل 100% تعیین می شود. شایان ذکر است در همین مقطع به کلیه سهامداران عادی اعلام می شود تا در فرصت تعیین شده (6 ماه) می توانند نسبت به واریز الباقی مبلغ تا سقف 10میلیون ریال اقدام نمایند تا از سقف سهام مذکور برخوردار شوند که مورد اقبال عمومی قرار نمی گیرد و تنها تعداد معدودی از این امر استقبال کردند که رقم سهام آنها تا سقف 10 میلیون ریال افزایش یافت . بدیهی است در انجام محاسبات نمی توان مبنای بخشی را قیمت روز سهام و بخش دیگر را قیمت مقطع واگذاری لحاظ کرد و در خصوص سهام عدالت آنچه در فرایند واگذاری می باید مبنای محاسبات قرار گیر قیمت مقطع واگذاری است .

چرا ارزش سهام عدالت نسبت به رشد شاخص  رشد نکرده است:

یکی از عواملی که باعث شده تا قیمت سهام شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت نسبت به سایر شرکتها رشد هیجانی نداشته باشند این است که از سال گذشته تاکنون بسیاری از کسانی که وارد بازار شده اند به دنبال کسب سود و منفعت کوتاه مدت هستند و سهام شرکت های کوچک  با حجم مبنای کمتر را برای خرید انتخاب می کنند و بعضاً دیده می شود سهم این شرکتها بدون هیچگونه پشتوانه و تحلیل بنیادین و حتی با وجود داشتن زیان انباشته در بسیاری از موارد با استقبال از سوی خریداران و سهامداران مواجه گردیده، که سبب افزایش قیمت این سهام و رشد هیجانی آنها می گردد.

اما شرکتهای بزرگ بازار که اغلب شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت از این دسته شرکتها می باشند این افزایش نرخ و رشد را تجربه نکرده اند. این ثبات در قیمت سهم شرکتهای بزرگ می تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله اینکه حجم مبنا و درصد سهام شناوری آنها بالا بوده بنابراین رشدی که سهام دیگر شرکتها دارند سهام این شرکتها تجربه نمی کنند.

بحث دیگر در مورد عرضه و تقاضاست، رشد قیمت سهام اکثر شرکت ها در طول یک دوره مشخص و نیز در طول یک روز معاملاتی متأثر از ترکیب و ماهیت سهامداران عمده شرکتها و نیز درصد سهام شناوری آنها در بازار است. لذا در اکثر شرکتهای سبد سهام عدالت با توجه به این دو موضوع و سیاست حفظ سهم مدیریتی، سهامداران حقوقی آنها که عمدتاً وابسته به نهادهای عمومی و صندوق های بازنشستگی هستند، تمایل کمتری به عرضه سهام وجود دارد. از سوی دیگر به واسطه سایر ملاحظات از جمله نگاه بلندمدت در سرمایه گذاری، این سهامداران به دنبال سیاستهای سفته بازانه و ایجاد حباب در قیمت سهام شرکتهای تحت تملک وکسب سود از این طریق نیستند. لذا رشدهای هیجانی در نماد این شرکتها کمتر است و در صورت افزایش قیمت سهم به دلیل محدودیت حجم مبنا ، قیمت سهام به اندازه کافی رشد نمی کند. مقایسه رشد شاخص از سال 1384 با رشد ارزش روز سهام عدالت توسط نویسنده گواه عدم آشنایی ایشان با بازار سرمایه است، چرا که تا پایان سال 1394 کلیه مبالغ وصولی بابت سود شرکتهای سهام عدالت پس از کسر افزایش سرمایه های محقق شده به حساب خزانه بابت ثمن سهام عدالت واریز شده است. بنابراین عملاً واگذاری سهام عدالت به طور قطعی در سال 1395 و پس از پرداخت 10 سال اقساط دولت محقق گردیده و استناد به شاخص سال 1384 اشتباه بوده و در تهیه گزارش مقایسه ای باید شاخص سال 1395 تا امروز مورد توجه قرار گیرد.

ارزش سهام عدالت امروز چقدر است؟ - جهان نيوز

دلایلی که باعث شد تا با وجود تسویه بدهی دولت تاخیر در آزادسازی سهام عدالت صورت بگیرد:

با پایان یافتن مدت 10 ساله و ضرورت آزاد سازی سهام عدالت، لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد (34) تا (38) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی در تاریخ 6/10/1396 با هدف اداره و مدیریت حرفه ای سهام عدالت، جلوگیری از فروش و عرضه یک باره سهام عدالت و افت شدید قیمت آنها، جلوگیری از جمع شدن سهام با یک قیمت نازل توسط افرادی خاص و محدود، فراهم شدن شرایط و امکان برگزاری مجامع عمومی شرکتها بدون مواجهه با چالش حضور 49 میلیون نفر در مجامع آنها، گسترش فرهنگ سهامداری در بین سهامداران به تصویب هیأت محترم وزیران رسید و در تاریخ 18/10/1396 به شماره 130667/51100 برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید و در دستور کار بررسی کمیسیون های مختلف مجلس قرارداشته و جلسات متعددی در این خصوص برگزار گردیده است. حکم اساسی لایحه مذکور تشکیل صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله سهام عدالت در بورس(ETF) بوده است.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

تفاوت روش مستقیم و غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت چست؟

تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت چیست؟

 

، در این مقاله سعی می کنیم تمام ویژگی های این دو روش را بررسی کنیم و مزایای هر کدام را بشناسیم تا در نهایت به راحتی تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو روش را انتخاب کنید.

 

آزاد سازی سهام عدالت چیست؟

آزاد سازی سهام عدالت در نهم دی ماه 1398 توسط مقام معظم رهبری به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.

 

 

و در حال حاضر این پروژه به مرحله اول عملی شدن خود رسیده است. در این مرحله سهام داران باید ثبت نام بورس انجام دهند و انتخاب کنند که از چه روشی می خواهند سهام عدالت شان آزاد شود.

اما آزاد سازی سهام عدالت به زبان ساده به چه معنی است؟

در جواب این سوال باید بگوییم که طی تصمیمات اخیر دولت مبنی بر اینکه شرکت اقشار مردم در بازار سرمایه و بورس بیشتر از قبل شود این آزاد سازی صورت می گیرد.

این عبارت به این معنی است که سهام های عدالت که در سال های گذشته به مردم و اقشار کم درآمد تخصیص یافته حالا با عملی شدن طرح آزاد سازی وارد بازار سرمایه و بورس می شود.

برای آزاد سازی سهام عدالت چه باید بکنیم؟

مشمولان سهام عدالت یک ماه ( تا 8 خرداد 99 ) فرصت دارند تا با وارد شدن در سامانه سهام عدالت اطلاعات شان را در صورت نقص تکمیل کنند، ارزش سهام و شرکت های سرمایه پذیر را مشاهده کنند و در نهایت مهم ترین کار این که روش آزاد سازی سهام خود را انتخاب کنند.

یعنی در اصل باید انتخاب کنند که به روش مستقیم مدیریت سهام خود را بر عهده می گیرند یا خیر.

به گفته ی مسئولان سازمان خصوصی سازی اگر کسی تا یک ماه، یعنی تا پایان خرداد ماه، وارد سامانه نشود به این معنی است که پذیرفته تا سهام عدالت خود به روش غیر مستقیم آزاد سازی شود.

حال بینیم که اساساً این دو روش چه تعریفی دارند و چه تفاوت هایی دارند.

روش مستقیم آزاد سازی سهام عدالت چیست؟

درروش آزاد سازی مستقیم  و سهامداری، مالکیت و مدیریت سهام عدالت بدون هیچ گونه واسطه به خود فرد سهام دار منتقل می شود.

یعنی در این روش مستقیم مسئولیت مدیریت، حفظ و نگهداری از سهام بر عهده ی خود سهام دار است.

که باید توجه داشته باشید مانند هر شخص عادی دیگری که در بورس فعالیت می کند باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) احراز هویت و ثبت نام بورس کنید.

ویژگی ها و مزایای روش مستقیم آزاد سازی سهام عدالت

آیا روش مستقیم آزاد سازی برای شما مناسب است؟ باید بگوییم که شما فقط یکبار می توانید روش آزاد سازی خودتان را انتخاب کنید پس عجله نکنید!

بزرگترین آفت بازار بورس و سرمایه گذاری عجله کردن و بدون فکر عمل کردن است.

با انتخاب روش مستقیم شما قبول می کنید که سهام خود را از اداره شرکت سرمایه گذاری استانی بیرون می آورید و در مورد شرکت های غیر بورسی، به ازای ارزش سهام این شرکت ها شما سهام دار آن ها می شوید.

با انتخاب روش مستقیم شما می پذیرید که تمام مسئولیت سهام را خودتان قبول می کنید پس بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر سرشته و دانش مناسبی در زمینه سرمایه گذاری و بازار بورس ندارید ممکن است این روش برای شما مناسب نباشد.
  • در روش مستقیم نمی توانید سهام خود را بفروشید یا انتقال بدهید و باید بر اساس محدودیت های زمانی و مقداری تعیین شده توسط شورای عالی بورس عمل کنید.
  • دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش مستقیم می توانید با مراجعه به سامانه سجام به نشانی ir از تعداد سهام تخصیص یافته به شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت مطلع شوید.
  • مطابق قانون تجارت افرادی که روش مستقیم را انتخاب می کنند سهامدار محسوب شده و از همه ی مزایای آن مانند سود و غیره برخوردار هستند.
  • اگر می خواهید که وارد بازار بورس شویو و از چند و چون این بازار و عملکرد سهام داری اطلاع کافی دارید یا می خواهید کسب کنید انتخاب روش مستقیم برای شما می تواند شروع خوبی باشد.
  • با انتخاب این روش اداره سهام 35 شرکت بورسی در اختیار شما می آید پس خیلی مهم است که با چند و چون سرمایه گذاری و انتقال سهام آشنا باشید.

پس از آزاد سازی به روش مستقیم چگونه می توان سهام عدالت خود را معامله کنیم؟

در جواب این سوال باید گفت چون شما روش مستقیم را انتخاب می کنید اگر دارای  دریافت کد بورسی باشید، یعنی قبلاً در بازار بورس سرمایه گذاری کرده باشید سهام آزاد شده ی شما به کد بورسی شما منتقل می شود.

در غیر این صورت باید وارد سامانه سجام به آدرس sejam.ir شوید و ثبت نام کنید. این ثبت نام به شما امکان وارد شدن به بازار بورس با یک کد بورسی مخصوص به شما را می دهد و واجب است که این کار را انجام دهید.

6

روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت چیست؟

در صورتی که شما تا تاریخ معین شده وارد سامانه برای انتخاب روش مستقیم نشوید یا اینکه وارد شوید و روش غیر مستقیم را انتخاب کنید در هر دو این حالت روش غیر مستقیم برای شما منظور می شود.

ثبت نام در بورس قبل از همه مورد نیاز است . 

حال این روش چیست؟

در صورت انتخاب روش غیر مستقیم برای آزاد سازی سهام عدالت مالکیت و مدیریت این سهام به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار خواهد شد.

در این صورت فرد نمی تواند شخصاً سهم های موجود در بسته سهام عدالت را به فروش برساند.

ویژگی ها و مزایای روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت

برخی از فواید روش غیر مستقیم آزاد سازی را برایتان می آوریم:

  • در این روش دیگر نیاز نیست که شما شخصاً درگیر مدیریت و تحلیل سهام خودتان باشید.
  • اگر اطلاعات و دانش کافی در این حوضه را ندارید بهتر است این روش را انتخاب کنید و به شرکت های سرمایه گذاری استانی اعتماد کنید.
  • در این روش هم مانند روش مستقیم امکان فروش بخشی از سهام شان که غیر بورسی است و تحت نظر شرکت های سرمایه گذاری استانی نگه داشته شده را در صورت تمایل به فروش برسانند.
  • با توجه به اوضاع بورس کشور و صحبت های حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با توجه به اینکه در روش غیر مستقیم سهام داران وارد مشارکت در سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی می شوند بعد ها می توانند این سهام ها را به قیمت های خوبی بفروشند.
  • نیازی به نگرانی نیست که درباره میزان سود سهام تان در روش غیر مستقیم داشته باشید .

سه نکته‌ی مهم:

  1. در حال حاضر هیچ گونه خرید و فروش سهام عدالت قانونی نیست پس مواظب افراد سود جو باشید.
  2. هیچ اخباری مبنی بر اینکه امکان ثبت نام افراد جدید در سامانه سهام عدالت وجود دارد منتشر نشده است.
  3. پس ار انتخاب روش مورد نظرتان برای آزاد سازی سهام عدالت فقط یکبار تا پایان روز 8 خرداد ماه فرصت تغییر روش را دارید پس با دقت و حوصله بسیار دست به انتخاب بزنید.

در پایان باید گفت که اگر نسبت به آزاد سازی سهام عدالت و روش های آن باز هم سوال و ابهامی دارید می توانید به سامانه سهام عدالت به آدرس سجام سری بزنید و مقاله ها را مطالعه فرمایید.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

چرا بورس به این روز افتاد؟

چرا بورس به این روز افتاد؟

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا و مثبت شدن شاخص کل همراه بود و ثبت نام در بورس کاهش داشت ، اما حتی حمایت‌ها نیز نتوانست شاخص کل را مثبت نگه دارد.

 

 

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا و مثبت شدن شاخص کل همراه بود اما حتی حمایت‌ها نیز نتوانست شاخص کل را مثبت نگه دارد و نشد که ثبت نام بورس افزایش پیداکند . کارشناسان عقیده دارند برای بازگشت تعادل به بازار سهام حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است زیرا بازار سهام با کمبود نقدینگی مواجهه است و این درحالیست که امروز قرار است سهام شرکت اپال عرضه اولیه شود.

شاخص کل بازار سهام بعد از صعود تا محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نتوانست از محدوده مقاومتی خود عبور کند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بازگشت. اما حالا سئوال اینجاست که شاخص کل توانایی حفظ کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را دارد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام با اشاره به حمایت‌ها از بازار سهام می‌گوید: حمایت‌ها از بازار سهام باعث شد تا شاخص‌کل امروز مثبت شود و به نظر می‌رسد اگر این حمایت‌ها ادامه‌دار شود بازار کمی متعادل می‌شود، همچنین حسین شیبانی نیز عقیده دارد بازار در کف خود قرار دارد. از طرفی برخی از کارشناسان عقیده دارند برای حفظ کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد باید پول به بازار سهام وارد شود.

از طرفی باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس گفت: لغو پروتکل‌های الحاقی باعث تحرک مثبت دلار و به تبع آن بورس خواهد شد و در جریان معاملات امروز و روز شنبه از بازار سهام حمایت خواهد شد. همچین این کارشناس عقیده دارد بازار سهام دستوری حرکت می‌کند و بازار به حال خود نیست. و درخواست برای فروش سهام عدالت افزایش پیداکرده است . 

در حال حاضر متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سهام در بلاتکلیفی قرار دارند و زمزمه‌های در رابطه با آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی شنیده می‌شود و در مقابل لغو پروتکل‌های الحاقی می‌تواند بر روند صعودی ارز دامن بزند. لایحه بودجه هنوز تصویب نشده و از طرفی نیز دعواهای سیاسی بین مجلس و دولت به اوج خود رسیده است.

عوامل متعددی باعث شده تا بازار سهام با روندی نزولی همراه شود  و به عقیده کارشناسان تا زمانی که تکلیف این متغییرهای مشخص نشده است روند بورس نزولی خواهد بود



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

سریع‌ترین روش دریافت کد بورسی غیرحضوری

گروه اقتصادی: دریافت غیرحضوری کد بورسی و ثبت‌نام آنلاین کارگزاری، تجربه سرمایه‌گذاری در بازار سهام را دل‌نشین‌تر کرده است. هر چند این روزها شاخص بورس نوسانات زیادی را تجربه می‌کند، اما کماکان سرمایه‌گذاری در بازار سهام جذابیت‌ بیشتری نسبت به دلار، طلا و خودرو دارد. تجربه نشان داده کسانی که افق سرمایه‌گذاری‌ بلندمدت در بورس دارند، بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازارهای موازی کسب می‌کنند. اما چطور می‌توان بدون مراجعه حضوری، فرایند احراز هویت سجام و کارگزاری‌ را برای دریافت کد بورسی انجام داد؟

سریع‌ترین روش دریافت کد بورسی غیرحضوری

سریع‌ترین سامانه ثبت‌نام در بورس
آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از 9 میلیون نفر در هفت ماه اول سال جاری به جمعیت سرمایه‌گذاران بورس اضافه شده‌اند. از این 9 میلیون نفر تعداد قابل‌توجهی از طریق مراجعه حضوری فرایند احراز هویت سجام را تکمیل کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی میلیون‌ها نفر دیگر نیز در صف ثبت‌نام در بورس خواهند بود.
این حجم گسترده متقاضیان دریافت کد بورسی، ضرورت توسعه امکانات لازم جهت ارائه خدمات ثبت‌نام و احراز هویت غیرحضوری را بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار داده است.
در ماه‌های اخیر با توجه به نیاز متقاضیان، فرایند احراز هویت غیرحضوری و حتی امضای قراردادهای کارگزاری آنلاین شد،‌ اما کماکان فرایند احراز هویت سجام و امضای قراردادهای کارگزاری پیچیدگی‌های متعددی داشت.

متقاضی یک بار باید در سجام ثبت‌نام می‌کرد، یک بار نیز ثبت‌نام کارگزاری را انجام می‌داد و برای احراز هویت باید به سامانه‌ای دیگری مراجعه می‌کرد و در نهایت امضای قراردادهای کارگزاری‌ هم داستان دیگری بود.
تمام این موارد باعث می‌شد هزینه مادی و زمانی زیادی برای متقاضیان ایجاد شود. از این رو کارگزاری فارابی که پیش از این امکان ثبت‌نام همزمان سجام و کارگزاری را مهیا کرده بود، سامانه احراز هویت سجام و صدور غیرحضوری کد بورسی را در اختیار متقاضیان قرار داد. بدین ترتیب علاقه‌مندان ثبت‌نام در بورس سریع‌ و ساده‌تر از گذشته می‌توانند فقط در یک مرحله ثبت‌نام سجام و کارگزاری فارابی را تکمیل کرده و احراز هویت خود را به‌صورت غیرحضوری انجام دهند.
در سامانه ثبت‌نام و احراز هویت سجام کارگزاری مبین سرمایه ، پیچیدگی‌های معمول برطرف شده و متقاضی می‌تواند در چند دقیقه ثبت‌نام و احراز هویت سجام و کارگزاری را تکمیل کرده و در نهایت کد بورسی خود را دریافت کند.
 
احراز هویت سجام و دریافت سریع‌ کد بورسی و فروش سهام عدالت
نخستین گام برای سرمایه‌گذاری مستقیم یا غیرمستقیم در بورس، دریافت کد بورسی است. برای دریافت این کد لازم است مانند همه فعالان بازار سرمایه ابتدا فرایند ثبت‌نام در سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) تکمیل شود.
ثبت‌نام مستقیم در سجام به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و در پایان نیز یک کد پیگیری 10 رقمی برای متقاضی پیامک می‌شود که پس از آن باید نسبت به احراز هویت حضوری یا غیرحضوری اقدام شود. گفتنی است در صورت ثبت‌نام متقاضی در سایت کارگزاری فارابی، هر دو مرحله ثبت‌نام سجام و کارگزاری به‌طور هم‌زمان در یک مرحله انجام می‌شود.
 
همان‌طور که اشاره شد تا همین چند وقت پیش متقاضی دریافت کد بورسی باید به دفاتر پیشخوان دولت یا شعب کارگزاری‌های بورس مراجعه می‌کرد؛ فرایندی زمان‌‌بر و نه‌چندان ساده که با شیوع‌ویروس کرونا در کشور، مشکلات زیادی برای متقاضیان به‌وجود می‌آورد؛ اما اخیرا کارگزاری فارابی شرایط احراز هویت غیرحضوری سجام و امضای آنلاین قراردادهای مورد نیاز برای متقاضیان را فراهم کرده است.
براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده در این کارگزاری، متقاضیان به‌سادگی می‌توانند از طریق ورود به سایت  و کلیک روی گزینه « ثبت نام در بورس » فرایند احراز هویت غیرحضوری سجام و امضای قراردادهای آنلاین کارگزاری را انجام دهند.
یکی از مزایای این کارگزاری سادگی فرایند ثبت‌نام بورس و سرعت صدور کد بورسی است، به‌طوری‌که اگر تاکنون در سجام ثبت‌نام نکرده باشید، در کمتر از چند دقیقه با ثبت‌نام در کارگزاری فارابی، به‌طور هم‌زمان ثبت‌نام سجام شما هم تکمیل می‌شود.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

ثبت نام در بورس و گرفتن کد معاملاتی

در این مطلب به دنبال آن هستیم که مراحل ثبت نام در بورس را بطور کامل توضیح دهیم تا شما عزیزان بدون کمترین مشکلی با دریافت کد بورسی خودتان اقدام به انجام معاملات در بازار سرمایه کنید.

برای ثبت نام در بورس و خرید و فروش سهام دیگر نیازی به حضور فیزیکی در تالار بورس نیست و امروزه برای سرمایه گذاری در بورس شما فقط و فقط نیاز به یک لپ تاپ یا گوشی موبایل متصل به اینترنت دارید تا بتوانید به راحتی در خانه یا محل کار، خرید و فروش خود را در کسری از ثانیه انجام دهید. ابتدا شما باید با مفاهیم کد بورسی ، مراحل و شرایط ثبت نام بورس ، ثبت نام کد بورسی ، ثبت نام در کارگزاری و دریافت اطلاعات حساب آشنا شوید و این مراحل رو انجام دهید سپس شروع به معامله گری و یادگیری تحلیل سهام و کسب سود کنید

کد بورسی چیست ؟

در اولین قدم برای خرید و فروش سهام در بازار بورس نیاز به دریافت یک کد بورسی ، نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه های آنلاین معاملاتی دارید؛ کد بورسی یا همان کد سهامداری همانند شماره شناسنامه و کد ملی شماست و برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی انجام معاملامه در بورس هستند صادر می شود و شما بدون آن نمی توانید معامله ای را انجام دهید. این کد را سازمان بورس اوراق بهادار برای شما صادر خواهد کرد و زمانی که شما به کارگزاری ای مراجعه می کنید، کارگزار این کد را از سازمان بورس برای شما دریافت می کند.
نکته: همانطور که گفتیم کد بورسی شما فقط یکبار صادر می شود و اگر شما از چند کارگزاری هم اقدام به در یافت کد کنید ، کد شما یکسان خواهد بود و هیچ مشکلی هم ندارد پس اگر هم به این مسئله بر خوردید یا قصد آن را دارید که در چند کارگزاری حساب آنلاین داشته باشید نگران نباشید؛ این کار مثل این است که شما با کد ملی خودتان در بانک های مختلف حساب باز می کنید.


 

ساختار کد بورسی به چه شکل است؟ فروش سهام عدالت چگونه است ؟ 

کد بورسی شما متشکل است از سه حرف که معمولا ترکیبی از حروف اول نام خانوادگی شماست و یک عدد ۵ رقمی که کاملا تصادفی انتخاب می شود؛ برای مثال کد بورسی شخصی با نام خانوادگی محمدی احتمالا به این صورت خواهد بود:” م ح م ۷۳۹۲۱ ”

روش ثبت نام در بورس

حال که با کد بورسی و ساختار آن آشنا شدیم نوبت آن است که با هم روش ثبت نام در بورس را که برای فعال کردن کد بورسی خودمان است انجام دهیم و ثبت نام کد بورسی را انجام دهیم. ما برای دریافت کد بورسی به دو روش می توانیم اقدام کنیم:
۱.مراجعه ی حضوری به یکی از پیشخوان های خدمات دولتی و یا دفاتر کارگزاری ها و ارائه درخواست دریافت کد بورسی در این مراکز
۲.انجام مراحل ثبت نام به صورت آنلاین در صفحه ی کارگزاری مربوطه

دریافت کد بورسی و کارگزاری

 

در روش اول :شما به همراه مدارک مورد نیاز به پیشخوان های خدمات دولتی مراجعه می کنید و مراحل ثبت نام و احراز هویت خودتان را در آنجا انجام می دهید؛ لازم به ذکر است که این دفاتر هزینه ثبت نام در بورس را از شما دریافت خواهند کرد و همچنین ممکن است وقت شما در صف های انتظار این مراکز تلف شود؛ بنابراین ما روش اول را به شما توصیه نمی کنیم.

اما در روش دوم شما بدون معطل شدن مراحل ثبت نام در بورس را به راحتی در خانه یا پشت میز کارتان انجام خواهید . در ادامه ی مطلب به طور کامل مراحل ثبت نام آنلاین را به شما آموزش خواهیم داد تا هم زمان انتظار شما برای ثبت نام و هم هزینه ثبت نام در بورس شما کاهش یابد.

مدارک لازم جهت ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی

شما هر کدام از روش های بالا را که برای دریافت کد بورسی تان انتخاب کنید به مدارکی جهت ارائه احتیاج دارید، این مدارک عبارت هستند از:
۱.ارائه اصل کارت ملی و همراه داشتن تصویر از پشت و روی آن
۲.ارائه اصل شناسنامه و همراه داشتن تصویر از تمام صفحات آن
۳.ارائه مدرکی که کد پستی محل سکونت شما را مشخص کند؛ مثل قبض برق منزلتان
۴.ارائه شماره حساب و شماره شبای بانکی : دقت داشته باشید که شماره حسابی که ارائه می دهید مهم است و در ادامه اگر قصد برداشت وجه از حساب کارگزاری تان را داشته باشید؛ وجه مورد نظر فقط به شماره حساب ارائه شده واریز خواهد شد.

نکته: اگر شما مراجعه حضوری را برای ثبت نام کد بورسی تان انتخاب کرده اید باید اصل مدارک با فتوکپی آنها را همراه داشته باشید ولی اگر قصد ثبت نام به صورت آنلاین را دارید از مدارک خودتان اسکنی تهیه کنید؛ فایل های اسکن شده باید با فرمت jpg یا png و با حجم حداکثر ۱ کیلوبایت باشند

 

 

شرایط ثبت نام در بورس

برای ثبت نام در بورس از لحاظ قانونی هیچ محدودیت سنی ای وجود ندارد و شما حتی می توانید برای نوزاد خودتان هم کد بورسی دریافت کنید و تنها کاری که برای فعال سازی کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال لازم است حضور و رضایت ولی قانونی آنهاست . امروزه حتی این امکان وجود دارد که سامانه آنلاین هم برای این قشر فعال شود .

مراحل ثبت نام در بورس

برای آنکه مراحل ثبت نام در بورس را انجام دهید ابتدا باید کارگزاری که تمایل دارید با آن فعالیت کنید را انتخاب کنید و سپس وارد وبسایت آن شوید مانند وبسایت رفته در قدم اول به قسمت افتتاح حساب وارد شوید؛ در این صفحه شما با وارد کردن کد ملی و شماره همراه تان یک کد تایید را دریافت می کنید؛ با وارد کردن این کد وارد صفحات بعدی خواهید شد که باید اطلاعاتی همشون اطلاعات شناسنامه ای ، اطلاعات ارتباطی مانند آدرس محل سکونت و تلفن تماس و… ، اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات شغلی تان را وارد کنید و در انتها مدارک اسکن شده ی خودتان را بارگذاری می کنید.
در فایل زیر مراحل ثبت نام به صورت کامل توضیح داده شده است،

ویدئو آموزش افتتاح حساب کارگزاری

 

 

بعد از انجام مراحل بالا ثبت نام شما در سایت کارگزاری تکمیل شده و فقط کافی است با یک بار مراجعه به مراکز پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری یا شعبه ی خود کارگزاری قرارداد استفاده از سامانه معاملات برخط (online) اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس را امضاء کنید. شما طبق این قرارداد متعهد خواهید شد که کلیه اقداماتتان در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر بازار سرمایه باشد و از هر گونه مشارکت و فعالیت (به ویژه در فضای مجازی) در زمینه هایی که طبق قوانین بازار اوراق بهادار نیازمند اخذ مجوز از سازمان است بدون اخذ مجوزهای لازم خودداری کنید؛ درغیر این صورت سازمان بورس و فرابورس می توانند کد معاملاتی شما را مسدود کنند و علاوه بر آن برخوردهای قانونی را از طریق مراجع ذیصلاح نسبت به شما پیگیری کنند.

 

مقررات ثبت نام در بورس

 

در بند دیگری از این قرارداد شما اعلام خواهید کرد که آگاهی کامل دارید که بازار سرمایه همواره با سود و زیان همراه است و این را می پذیرید که سرمایه گذاری در این بازار مبتنی بر بررسی و تشخیص شماست و سود سرمایه از سوی هیچ شخص حقیقی یا حقوقی مورد تضمین نیست؛ در همین راستا آزمونی توسط کانون کارگزاران یا شرکت‌های کارگزاری و با نظارت و با تایید کانون کارگزاران بورس برگزار می شود که هدف آن افزایش دانش افراد حقیقی است که قصد معامله در بورس را دارند. در صورت قبولی شما در این آزمون مشخصاتان حداکثر ظرف سه روز به سمات (شرکت سپرده گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه) ارسال می‌شود و پس از انجام فرآیندهای مربوطه کدهای معاملاتی و قابلیت معامله شما فعال می گردد.

 

در آخر مرحله هم، اگر که در سامانه سجام (سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان) ثبت نام نکرده باشید باید اطلاعات خود را در آن سامانه هم ثبت کنید . سجام یک سامانه ی زیر ساختی در بازار سرمایه است که برای ارائه بهتر و وسیع تر خدمات توسط شرکت سرمایه گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از سال ۸۳ آغاز به کار کرده که باید برای دریافت کد بورسی در آن ثبت نام کرد. این سامانه به صورت فراگیر برای ثبت نام اولیه ی تمام سرمایه گذاران حقیقی، حقوقی، ایرانی و خارجی در بازار سرمایه استفاده می شود بنابراین می توان آن را یک سامانه ملی هم نامید.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

توجه مهم: اگر قبلا کد بورسی از کارگزاری دیگری دارید، ایرادی پیش نمی‌آید و پس از ثبت نام در این سیستم، شما یک رمز جدید دریافت خواهید کرد و هر ۲ حساب شما فعال و قابل استفاده باقی خواهند ماند.

برای دریافت کد بورسی غیر حضوری کافیست شما یک شماره حساب بانکی داشته باشید. (جهت واریز مبالغ به حساب شما پس از فروش سهام در آینده.)

تذکر: شما در این سامانه هزینه‌ای بابت ثبت‌نام سامانه سجام نباید پرداخت کنید. (این سرویس در این سامانه رایگان است.)

مراحل دریافت کد بورسی غیر حضوری (خرید سهام در بورس)

  1. دکمه ثبت نام در بورس را بزنید. (با موبایل یا با کامپیوتر)
  2. اطلاعات فردی خود را به دقت وارد کنید.
  3. در مرحله آخر شهر محل زندگی خود را انتخاب کنید و نزدیکترین آدرس به خود را انتخاب کنید. شما می‌بایست با کارت شناسایی، چندروز پس از تکمیل فرم به یکی از آدرس‌های گفته شده مراجعه کنید و احراز هویت شوید (باید مراحل ۱ و ۲ حتما آنلاین انجام شده باشد). اگر تهران، تبریز، شیراز و یا اصفهان و برخی شهرهای بزرگ دیگر هستید می‌توانید گزینه پیک را انتخاب کنید تا با شما برای احراز هویت در محل خودتان هماهنگ شود (نیازی به مراجعه حضوری ندارید). اگر شهر سکونت شما در لیست نبود، گزینه سایر(پست) را بزنید و سپس برای تکمیل نهایی مراحل، ایمیل خود را چک کنید.
  4. اگر سوالاتی مربوط به ثبت نام بورس و یا خرید سهام در بورس در انتها از شما پرسیده شد و پاسخش را نمی‌دانستید، تیک‌ها را بزنید و ادامه دهید تا پاسخ‌های صحیح را همان لحظه بیاموزید تا ثبت نام نهایی شود.

دریافت کد بورسی

کد بورسی چیست؟ فروش سهام عدالت چگونه است ؟

کد بورسی شناسه یکتای شما برای معاملات در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس است که با داشتن آن می‌توانید برای خود (یا شرکت خود) سهام و یا اخزا و یا عرضه اولیه و یا تسهیلات مسکن خرید و فروش نمایید.

این کد همانند شماره ملی منحصر به فرد است. پس از داشتن کد بورسی می توانید از طریق یک (یا چند کارگزاری) به خرید و فروش سهام بپردازید. حتی اگر از چند کارگزاری خرید و فروش سهام انجام دهید، این کد یکسان خواهد بود. بعد از داشتن کد بورسی لازم است رمز خرید و فروش آنلاین سهام دریافت کنید و معاملات خود را آغاز کنید (خرید سهام در بورس). اکنون در چند دقیقه می‌توانید همزمان برای دریافت این کد و اقدام کنید. با این روش می‌توانید به صورت آنلاین و رایگان کد بورسی دریافت کنید.

رمز خرید و فروش آنلاین سهام چیست؟

بعد از دریافت کد بورسی (تکمیل مراحل ثبت نام بالا) شما نیاز دارید توسط پلتفرم(یا همان سایت و یا موبایل) کارگزاری بورس، خرید و فروش سهام  انجام دهید. برای اینکار لازم است از کارگزاری رمز بگیرید که پس از تکمیل مراحل بالا به صورت کامل رمز خرید و فروش آنلاین سهام برای شما پیامک (SMS) می‌شود و نیازی به انجام کار دیگری نیست. و با آن می‌توانید خرید انلاین سهام  و فروش و یا خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی (اخزا) و یا خرید و فروش تسهیلات مسکن و یا عرضه اولیه را در بازار ایران، در هرجای جهان که اینترنت داشته باشید، انجام دهید.

دریافت کد بورسی غیر حضوری برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی (اخزا ، سخا ، سخاب)

پیمانکاران دولت لازم است برای دریافت مطالبات خود یک مرتبه کد بورسی اخذ نمایند. جهت دریافت کد بورسی غیر حضوری برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی ( اخزا ، سخا ، سخاب ) اینجا را کلیک کنید و مراحل را دنبال کنید و چند دقیقه بعد ایمیل خود را چک کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال، با شماره چهاررقمی ۱۵۶۱ (بدون پیش شماره) و یا ۸۸۰۷۵۹۲۰ و یا ۸۸۰۷۹۵۵۸ و یا ۸۸۰۷۳۶۱۰ (اگر تهران نیستید با پیش شماره ۰۲۱) تماس حاصل بفرمایید.

کارمزد فروش اسناد خزانه اسلامی چقدر است؟

هنگام فروش اسناد خزانه اسلامی، طبق قوانین ، به صورت خودکار مبلغی به عنوان کارمزد از شما کسر می‌شود. این کارمزد دو بخش است شامل ۰٫۰۰۰۶۳ کارمزد کارگزار و ۰٫۰۰۰۱۴۴ کارمزد شرکت فرابورس، که جمعا ۰٫۰۰۰۷۷۴ می‌باشد. (یعنی مثلا بابت فروش ۱۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه، ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان کارمزد از شما کسر می‌شود.)

 

فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام

بعد از اینکه رمز عبور را دریافت کنید شاید لازم به آموزش مختصری باشد. فیلم آموزشی زیر را ببینید تا بتوانید به راحتی خرید و فروش سهام انجام دهید.

دریافت کد بورسی

آموزش خرید و فروش آنلاین سهام (آغاز خرید سهام در بورس)



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

چگونه در بورس ثبت نام کنیم؟

چگونه در بورس ثبت نام کنیم؟

تا همین چند سال‌ اخیر، اکثر مردم اطلاعی در مورد ثبت نام در بورس نداشتند و تنها راه پس‌انداز یا حتی سرمایه‌ گذاری کردن را نگهداری پول‌های خود در بانک می‌دانستند. دلیلش هم این بود که با سایر روش‌های سرمایه‌ گذاری آشنایی نداشتند. مثلاً آن‌ها نمی‌دانستند که یک فرد عادی می‌تواند با سرمایه‌ گذاری در واحدهای یک شرکت تولیدی، به اندازه دارایی خود در مالکیت آن‌ شرکت مشارکت کند. یا اینکه به اندازه دارایی خود در یک شرکت سرمایه‌گذاری سهیم شود.

 

 

پاسخ این سوال مثبت است. بازار سرمایه و به ویژه بازار بورس اوراق بهادار این امکان را فراهم می‌کند تا هر فرد به میزان دارایی و سرمایه‌ای که دارد در یک یا چند شرکت بزرگ سرمایه‌ گذاری کند، و در سود آن‌ها شریک شود

در مقاله قبلی اطلاعات کلی راجع به ثبت نام در بورس، ارائه شد.  در این مقاله ما قصد داریم تا نحوه ثبت نام بورس اوراق بهادار تهران را به شما آموزش دهیم.

برای انجام معامله در بورس هر شخص حقیقی یا حقوقی نیاز به یک کارگزار رسمی و دریافت کد معاملاتی از آن دارد. همان‌طور که بانک به مشتریان خود شماره حساب می‌دهد و این شماره شناسه مشتری به شمار می‌آید، در بورس هم کد معاملاتی هر فرد شناسه او در بازار است.

چگونه در بورس ثبت نام کنیم؟

مراحل اخذ کد معاملاتی برای فعالیت در بورس:

برای شروع فعالیت در بورس اوراق بهادار، ابتدا باید کد بورسی یا کد معاملاتی داشته باشیم.برای تهیه کد بورسی ابتدا باید به صورت حضوری یا به صورت آنلاین به یکی از کارگزاری ها مراجعه کنید. اطلاعات کلیه کارگزاری ها را می توان از سایت سازمان بورس و اوراق بهادار مشاهده کرد.از معروف ترین کارگزاری ها می توان به :  مبین سرمایه و… اشاره نمود.
شما می توانید از طریق ایترنت در سایت کارگزاری فارابی اقدام به ثبت نام کنید.ابتدا برای ثبت نام را کلیک کنید.سپس  را کلیک نمایید و گزینه افتتاح حساب بورس اوراق بهادار را بزنید. پس از تکمیل کردن فرم مشخصات و اطلاعات بانکی ، شما برای احراز هویت خود نیاز دارید تا تصویر اصل کارت ملی و شناسنامه و… را اسکن و در سایت آپلود نمایید. در انتها شما باید به یک سری سوالات آزمون افتتاح حساب پاسخ دهید.در اینجا من مطالبی را توضیح می دهم که برای این منظور مفید است.

تفاوت قیمت روز سهام و قیمت اسمی چیست؟

قیمت اسمی(ارزش اسمی) سهم مبلغی است که در اساسنامه برای هر سهم معین شده و این مبلغ روی ورقه سهم نیز قید می‌شود. تعیین قیمت اسمی و قید آن روی ورقه سهم هرگز به این معنا نیست که سهم باید به قیمت اسمی به فروش برسد، بلکه با توجه به وضع بازار و شرایط شرکت، ممکن است سهام به قیمت‌هایی بیشتر یا کمتر از ارزش اسمی آن به فروش رود. به طور کلی ارزش اسمی سهم ارتباط مشخصی با قیمت بازار آن ندارد. گفتنی است در بورس ایران، قیمت اسمی تمام سهم‌ها برابر با یک هزار ریال است.

همان‌طور که می‌دانید آنچه قیمت سهم در بورس را تعیین می‌کند، میزان عرضه و تقاضا برای یک سهم است. برای مثال، ممکن است به علت عملکرد خوب یک شرکت، سرمایه‌گذاران زیادی متقاضی خرید سهام آن شرکت در بورس باشند؛ بنابراین، قیمت آن در بورس براساس میزان تقاضا، افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است این افزایش تا چندین برابر قیمت اسمی هم باشد. در نقطه مقابل، عملکرد ضعیف یک شرکت ممکن است باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران به خرید یا نگهداری سهم مذکور و در نتیجه، افزایش عرضه آن در بورس باشد. طبیعتا با افزایش عرضه، قیمت سهم کاهش‌یافته و اگر این روند ادامه یابد، ممکن است قیمت سهم حتی به زیر قیمت اسمی( ۱۰۰ تومان) برسد.

حاصل‌ضرب ارزش اسمی هر سهم در تعداد سهامی که شرکت منتشر کرده، نشان‌دهنده جمع سرمایه یا سرمایه قانونی شرکت است. همچنین حاصل ضرب قیمت روز سهام در تعداد سهامی که شرکت ثبت کرده است، ارزش بازار سهام شرکت را نشان می‌دهد.

حجم مبنا در بورس چیست؟

حجم مبنـا، حداقل تعداد سهام یک شرکت است که باید در طول روز، معامله شود تا قیمت آن سهم، بتوانـد براساس سقف دامنه نوسان، افزایش یا کاهش یابد.

درصورتی که تعداد سهام معامله شده یک شرکت در طول روز، کمتر از حجم مبنا باشد، به همان نسبت درصد نوسان قیمت آن سهم نیز کاهش خواهد یافت. در حال حاضر، حجم مبنای شرکت های پذیرفته شده در بورس، ۰۰۰۸/۰ «هشت ده هزارم» است «این عدد کنترل شود»، بنابراین، اگر به عنوان مثال تعداد کل سهام یک شرکت پذیرفته شده در بورس ۲۰ میلیون سهم باشد، تنها درصورتی قیمت سهام این شرکت در طول یک روز می تواند ۴ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد که حداقل ۱۶ هزار سهم شرکت الف در طول روز، مورد داد و ستد قرار گیرد.

۱۶۰۰۰=۰.۰۰۰۸*۲۰۰۰۰۰۰۰

هدف از تعیین حجم مبنا، این است که سرمایه گذاران اطمینان داشته باشند نوسانات قیمت سهام، در نتیجه خرید و فروش تعداد مشخص و قابل توجهی سهام صورت گرفته است، چرا که در غیر اینصورت، معامله حتـی چند عدد سهم یک شرکت، می تواند قیمت سهام این شرکت در بورس را تحت تأثیر قرار داده و منجر به ایجاد قیمت های غیرواقعی و کاذب در بورس شود.

EPS چیست؟

خود کلمه EPS مخفف عبارت Earning Per Share است که به معنی درآمد هر سهم است.وقتی که شما کل درآمد ( سود پس از کسر مالیات) یک شرکت در پایان سال(سال مالی) را بر تعداد سهام آن شرکت تقسیم بکنید در واقع eps آن شرکت را محاسبه کرده اید.برای مثال فرض کنید شرکتی توانسته است در پایان یک سال ۱۰۰ میلیون ریال سود کسب کند و تعداد سهام آن شرکت نیز ۱ میلیون سهم است.در نتیجه eps آن شرکت برابر است با : ریال۱۰۰ = ۱,۰۰۰,۰۰۰ / ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

معنی DPS چیست؟

کلمه DPS مخفف عبارت Dividend Per Share است.dps آن قسمتی از eps است که بین سهامداران تقسیم می شود.درصد سود تقسیمی یا dps در بین شرکتها متفاوت است.شرکت‌ها سیاست‌های متفاوتی درخصوص تقسیم سود دارند.برخی ترجیح می‌دهند بیشتر سود سهام را بین سهامداران تقسیم کنند.اما برخی دیگر درصد کمی از سود را تقسیم کرده و بخش عمده آن را به تأمین نقدینگی مورد نیاز برای انجام طرح‌های توسعه‌ای، اختصاص می‌دهند.حال اینکه چه مقدار از eps به عنوان dps بین سهامداران تقسیم شود،در مجمع شرکت تصمیم گیری می شود.

پس از تکمیل مراحل شما باید در سامانه سجام ثبت نام نموده و کد پیگیری دریافت نمایید.

سامانه سجام چیست؟ فروش سهام عدالت چگونه است ؟ 

سجام در دسته سامانه‌های زیرساختی بازار سرمایه است و به هیچ عنوان سامانه‌ای تجاری نیست؛ لذا هدف آن کسب درآمد نیست و به لحاظ گستردگی ارائه خدمات نیز سامانه‌ای ملی محسوب می‌شود. سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان سجام، مسئولیت خودکار فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را بر عهده دارد. با راه اندازی این سامانه نه تنها شاهد تسهیل در گردآوری اطلاعات سهامداران هستیم، بلکه با تجمیع اطلاعات و سوابق معاملاتی، شفافیت بازار نیز با رشد قابل توجهی همراه شده است.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

بررسی مزایا و معایب شبکه‌های اجتماعی و تلگرام ضد فیلتر 

76 درصد افراد بزرگسال در آمریکا از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و غیره استفاده می‌نمایند. از سال 2008 تا ژوئیه سال 2015 این رقم افزایش 26 درصدی داشته است.

در رسانه‌های اجتماعی، کاربران ممکن است زندگی‌نامه‌ای از خود در قالب پروفایل ایجاد کنند، با دوستان و غریبه‌ها ارتباط برقرارکنند، تحقیق کنند و افکار، تصاویر، موسیقی‌ها، لینک‌ها و موارد دیگر را به اشتراک بگذارند.

طرفداران سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌گویند جوامع آنلاین باعث افزایش تعامل با دوستان و خانواده می‌شوند وبه معلمان، کتاب‌داران و دانشجویان دسترسی ارزشمندی به پشتیبانی و مواد آموزشی داده؛ تغییرات اجتماعی و سیاسی را تسهیل کرده و انتشار اطلاعات مفید را سرعت می‌بخشد.

00_15.jpg

مخالفان شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که سایت‌ها، از ارتباطات چهره به چهره جلوگیری می‌کنند. زمان را در اثر فعالیت‌های بیهوده هدر می‌دهند؛ مغز و رفتار کودکان را تغییرمی‌دهند و آنها را برای بیش فعالی مستعد می‌سازند و نیز کاربران را در معرض  خظر شکارچیانی مانند کودک آزاران و سارقین قرار می‌دهند. بطور کلی اطلاعات نادرست و بالقوه‌‌ی خطرناک، در چنین محیط‌هایی منتشر می‌گردد.

جنبه مثبت: شبکه‌های اجتماعی اطلاعات را سریع‌تر از هر رسانه دیگر پخش می‌کنند.

 78.5 درصد از خبرنگاران رسانه‌های سنتی، برای بررسی اخبار فوری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. 59 درصد از کاربران توییتر و 31 درصد از کاربران فیس‌بوک دنبال اخبار جدید در این سایت‌ها بوده اند.شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با 66 درصد برای تلویزیون، 26 درصد برای روزنامه‌ها و 23 درصد برای رادیو، یکی از مهم‌ترین منابع خبری برای 46 درصد آمریکایی‌ها هستند.

000_5.jpg

کاربران شبکه‌های اجتماعی، مسئول گزارش وقایع قبل از رسانه‌های سنتی هستند، از جمله به حملات پاریس در فرانسه در 13 نوامبر 2015، شیوع ابولا در نیجریه و سیرالئون در ماه جولای 2014، بمب گذاری در ماراتن بوستون در 15 آوریل 2013 و تیراندازی سالن تئاتر در 20 ژوئیه 2012 در Aurora  آمریکا اشاره نمود.

مقامات بلند پایه آمریکایی بیان کرده‌اند که به سبب گردش سریع اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی، مشتاق استفاده از امکانات آنها بوده و بیان کرده‌اند کنفرانس‌های خبری با تاخیر زیادی اطلاعات را به اطلاع عموم می‌رسانند.

جنبه منفی: شبکه‌های اجتماعی گسترش اطلاعات غیر قابل اعتماد و غلط را ممکن می‌سازند.

64٪ از افرادی که از توییتر برای پیگیری اخبار استفاده می‌کنند می‌گویند که با چیزی که بعدها پی بردند "درست نیست" مواجه شده اند. 16٪ از کاربران توییتر بیان داشته‌اند که " آنها خبری را بازتوییت یا توییت کرده و بعدا پی‌برده‌اند که دروغ بوده است"

0000_2.jpg

در سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا خبرهای دروغین درباره دو نامزد درمجموع 37.6 میلیون بار در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شد. اطلاعات نادرست از طریق رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به خشونت یا تهدیدات خشونت منجر شود.

در دسامبر 2016 یک مرد 28 ساله پس از تیراندازی در رستورانی در واشنگتن دستگیر شد. وی اطلاعاتی نادرست در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر فعالیت گروهکی کودک آزار به رهبری هیلاری کلینتون در زیرزمین آشپزخانه رستوران خوانده بود

تحقیقات در دانشگاه میشیگان حاکی از این است که حتی وقتی اطلاعات نادرست اصلاح می‌شوند، تعداد افرادی که اصلاح را از طریق رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند و یا آن را به اشتراک می‌گذارند، کمتر از تعداد افرادی است که اطلاعات غلط را می‌بینند یا به اشتراک می‌گذارند.

00000.jpg
 
جنبه‌ی مثبت: سایت‌ها وشبکه‌های اجتماعی به دانشجویان کمک می‌کنند تا در مدرسه بهتر عمل کنند: دانلود تلگرام ضد فیلتر

59٪ از دانش‌آموزان با دسترسی به اینترنت گزارش می‌دهند که ازشبکه‌های اجتماعی برای بحث در مورد موضوعات آموزشی استفاده می‌کنند و 50٪ از سایت‌ها برای صحبت در مورد تکالیف مدرسه استفاده می‌کنند. پس از آنکه دبیرستان جورج در پورتلند در اورگان، برنامه رسانه‌های اجتماعی را برای مشارکت دانشجویان معرفی کرد، نمرات 50 درصد افزایش یافت، غیبت مزمن به میزان 33 درصد کاهش یافت و 20 درصد از دانش‌آموزان مدارس به طور داوطلبانه تکالیف اضافی را انجام دادند.

برابر مطالعه‌ی انجام شده در ژانویه 2015 که درمجله روانشناسی توسعه کاربردی منتشر شده است " دانشجویان سال اول کالج باید از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد شبکه‌های دوستان جدید, اشتراک احساسات اجتماعی در مدارس جدید و کاهش خطر اخراج شدن استفاده نمایند.

000000.jpg

جنبه‌ی منفی: دانش‌آموزانی که از شبکه‌های اجتماعی زیاد استفاده می‌کنند، نمرات کمتری اخذ می‌کنند:

31 درصد از نوجوانان می‌گویند که استفاده از رسانه‌های اجتماعی در هنگام انجام تکالیف، کیفیت کار آنها را کاهش می دهد. دانش‌آموزانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌نمودند، معدل 3.06 را داشتند، در حالی که معدل کاربران غیرمجاز 3/82 بود. دانش‌آموزانی که درهنگام مطالعه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌نمودند، در آزمون‌ها 20 درصد افت داشتند.

نمرات دانشجویان برای هر 93 دقیقه بیشتر از متوسط 106 دقیقه در روز ، به میزان 0.12 امتیاز کاهش یافته است، یک مطالعه نشان داد مدارسی که ممنوعیت تلفن همراه اعمال کرده بودند، با بهبود عملکرد 6.41 درصد از دانش‌آموزان روبرو شدند.

0000000.jpg

اجرای قانون از شبکه‌های اجتماعی برای بدست آوردن و پیگیری مجرمان استفاده می‌کند:

3 درصد از متخصصان فدرال، ایالتی و محلی در همه‌پرسی "اظهار می‌کنند" رسانه‌های اجتماعی به حل جرائم ارتکاب شده کمک می‌کنند. یک نظرسنجی توسط انجمن بین الملل فرماندهان پلیس نشان داد که 85 درصد از دفاتر پلیس از رسانه‌های اجتماعی برای حل جنایات استفاده می‌کنند. اداره پلیس شهر نیویورک نیز از واحدی بنام "ردیاب توییتر" برای دستگیری مجرمانی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت و خودستایی می‌کنند! استفاده می‌کند.

00000000.jpg

سایت‌ها وشبکه‌های‌ اجتماعی به پیگرد قانونی و محکومیت تعدادی از جرایم کمک نموده‌اند، از جمله، به متهم نمودن یک فوتبالیست حرفه‌ای در مورد ارتباط نامشروع با فردی زیر سن قانونی در انگلیس در سال 2016 و دستگیری شورشیان مسابقات هاکی در ونکوور در کانادا در سال 2011 می‌توان اشاره نمود.



:: برچسب‌ها: تلگرام ضد فیلتر ، دانلود تلگرام ضد فیلتر ، تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

مزایای پیام‌رسان‌ تلگرام ضد فیلتر

 

عدم همکاری مدیران تلگرام با ایران، سواستفاده کشورهای بیگانه از این پیام‌رسان برای پیش‌برد اهداف خود، عدم دسترسی حاکمیت به سرورهای این پیام‌رسان، انتقال کلان داده‌های ایران به خارج از کشور، راه اندازی بلاک‌چین و در نهایت طراحی ارز دیجیتال گرام از عمده‌ترین مشکلاتی بود که شورای عالی فضای مجازی را مجاب کرد حکم به فیلترینگ این پیام‌رسان_رسانه بدهد. 
پس از محدودیت برای تلگرام موضوع پیام‌رسان‌های داخلی بسیار داغ شد و این پیام‌رسان‌ها توانستند در مدت کوتاه سه هفته‌ای بالغ بر 15 میلیون کاربر جذب کنند. 

بررسی‌های «بصیرت» نشان می‌دهد نه تنها پیام‌رسان‌های داخلی کم‌تر از تلگرام نیستند بلکه مزایای بیشتری نسبت به آن دارند. بهترین تلگرام ضد فیلتر :

 دانلود تلگرام ضد فیلتر در اینجا !!!

1) اینترنت رایگان پیام رسان‌های داخلی: سروش به کلی برای کاربران خود رایگان است و پیام‌رسان‌های ایتا، بله، بیسفون و گپ با هزینه‌ای معادل یک سوم قیمت اینترنت مورد نیاز تلگرام محاسبه می‌شوند. 

2) افزایش امنیت و عدم انتقال اطلاعات به خارج کشور: تلگرام به دلیل اینکه تابع قوانین هیچ حکومتی نبوده و به کلی قاعده‌ خاصی بر روی پروتکل‌های این پیام‌‎رسان وجود ندارد، هیچ الزامی برای حفظ اطلاعات کاربران خود ندارد اما پیام‌رسان‌های داخلی طبق قانون حفظ حریم شخصی در فضای مجازی مصوبه هیات دولت و دستور مقام معظم مبنی بر صیانت از اطلاعات شخصی، موظف به حفظ اطلاعات کاربران خود هستند.

3) قابلیت پسندیدن: یکی از نواقصی که تلگرام داشت رابطه یک طرفه در کانال‌ها بود که این موضوع در پیام‌رسان‌های داخلی اصلاح شده است،در حال حاضر پیام‌رسان‌های بله، سروش و گپ از این موضوع بهره می‌برند.

4) انجام عملیات‌های بانکی: یکی از مزایای ویژه‌ای که در پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد انتقال وجه، استعلام موجودی، خرید شارژ و صورت حساب‌گیری در فضایی امن است. این مزیت در بله و گپ وجود دارد و در آینده‌ای نزدیک این قابلیت در دیگر پیام‌رسان‌ها نهادینه می‌شود.

5) فروشگاه‌های آنلاین: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های حاضرین در بخش اقتصادی فضای مجازی قابلیت فروش کالا است؛ پیام‌رسان‌های داخلی با شناسایی این موضوع شرایطی را ایجاد کرده‌اند که کسب و کارهای نوپا و یا قدیمی می‌توانند محصولات خود را بدون هزینه تبلیغ کنند و حتی خریداران به صورت آنلاین آنها را خریداری کنند. گپ و بله پیشگام این خدمت در بین پیام‌رسان‌های داخلی بودند.

6) تماس صوتی و تصویری: تلگرام هیچگاه قابلیت تماس تصویری را برای کاربران خود راه اندازی نکرد، تماس صوتی این پیام‌رسان هم در اکثر کشورها مانند انگلیس و امارات و حتی ایران مسدود است اما اکثر پیام‌رسان‌های داخلی هم از مزیت تماس صوتی و هم از مزیت تماس تصویری بهره می‌برند.

منافع ملی در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی

فارغ از مزایای فنی بهره‌گیری از پیام‌رسان‌های داخلی برای کاربران این پیام‌رسان‌ها حافظ منافع ملی در بلند مدت هم خواهند بود. 
بر این اساس اکثر کشورهای جهان اعم از چین، کره جنوبی، انگلستان و روسیه به دلیل حمایت از اقتصاد برآمده از فضای مجازی و موضوعات فرهنگی «پروژه اینترنت ملی» خود را شروع کرده‌اند که این موضوع شامل مرورگر ملی، پیام‌رسان ملی و شبکه اجتماعی ملی می‌شود.  

با توجه به رشد روز افزون اقتصاد ایجاد شده در فضای مجازی نیاز به پلتفرم‌هایی بومی که سرمایه گذاران و مدیران اقتصادی ایرانی بتوانند با اعتماد کامل به سمت آنها حرکت کنند بسیار احساس می‌شود. 

پلتفرم‌هایی مانند تلگرام و یا مانند آن که از بیرون ایران مدیریت می‌شوند و مدیران آن هیچ تعهدی به کاربر ایرانی ندارندنمی‎توانند بستر مناسبی برای اقتصاد فضای مجازی ایران باشند زیرا بسیار تحریک‌پذیر و غیر قابل اعتماد هستند.

حفظ کلان ‌داده‌ها

یکی از اساسی‌ترین مزایای بهره گیری از پیام‌رسان‌های داخلی حفظ کلان داده‌ها در داخل کشور است. در عصر انقلاب چهارم صنعتی داده به عنوان نفت در هر کشور است.

کلان‌ داده‌ها مجموعه کنش‌های اکثریت شهروندان در فضای مجازی است که نشان دهنده ذائقه و تمایل فکری آنها است و بر اساس آن می‌توان برای یک کشور تصمیم گرفت.

این کلان‌ داده‌ها تقریبا در سراسر دنیا به عنوان اسرار ملی شناخته می‌شوند و از آنها به عنوان ثروت ملی نام برده می‌شود.
تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و اینترنت، کار نظارت و ارزیابی پیشرفت یک کشور را نسبت به گذشته بسیار ساده‌تر کرده که این امر به‌واسطه دسترسی به حجم انبوهی از اطلاعات شخصی کاربران امکان‌پذیر است؛ اما هم‌اکنون با فناوری داده‌های بزرگ قدرت‌ها قادر خواهند بود از این اطلاعات به‌طور مداوم برای نظارت رفتارهای کاربران خود، در زمان وقوع (و تقریبا به‌ صورت بلادرنگ) استفاده کنند و این به آنها در ارائه خدمات، منابع و سیاست‌گذاری مناسب‌تر کمک می‌کند.

اهمیت امنیت در پیام‌رسان‌های داخلی

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت مردم در پیام‌رسان‌ها فرموده‌اند: «مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.»

محرمانگی داده‌ها، جامعیت داده‌ها و قابلیت دسترسی داده‌ها سه اصل در ارتباطات شبکه‌ای است؛ به عبارتی، در بحث پیام‌رسان‌ها، ما هنگامی می‌توانیم به یک پیام‌رسان لقب ایمن بدهیم و آن را پیام‌رسان مطمئن بدانیم که این پیام‌رسان، اول؛ محرمانگی و خصوصی بودن پیام‌های ما را حفظ کند. دوم؛ پیام‌های ارسالی ما را گیرنده به همان صورتی که فرستنده ارسال می‌کند، دریافت کند. به عبارت دیگر پیام در حین انتقال دچار تغییر یا خرابی نشود. سوم؛ این اطمینان وجود داشته باشد که کاربران پیام‌رسان، به درستی به تمامی سرویس‌هایی که برای آنها فراهم شده است دسترسی داشته باشند.

 

 



:: برچسب‌ها: تلگرام ضد فیلتر ، دانلود تلگرام ضد فیلتر ، تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

محبوب ترین پیام رسان

محبوب ترین پیام رسان های اندرویدی در جهان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ (گجت تی وی)

 ارسال شده توسط: مصطفی معصوم‌پور ۰۱ آبان ۹۸ ساعت ۲۰:۴۰

محبوب ترین پیام رسان های اندرویدی در جهان کدامند؟ در این مطلب می‌توانید با پرطرفدارترین پیام رسان‌ها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ آشنا شوید.

در دنیای امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که در فضای مجازی فعال نباشد و از  تلگرام ضد فیلتر و شبکه های اجتماعی استفاده نکند. به خصوص پیام رسان‌ها که سریع‌ترین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباطی میان کاربران هستند و به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. در این میان، برخی پیام رسان‌ها در بعضی کشورها طرفداران بیشتری دارند؛ مثلا در کشور ما پیام رسان واتس اپ محبوبیت زیادی دارد و تلگرام نیز با وجود فیلتر شدن، هنوز جزو محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی در ایران است. هر یک از پیام رسان‌ها هم با ویژگی‌های خاص خود، کاربران را به سوی خود جذب می‌کنند و کاربران با توجه به نوع نیاز خود، یکی از این مسنجرها را انتخاب می‌کنند.

اکنون قصد داریم محبوب ترین پیام رسان های اندرویدی جهان را در طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ بررسی کنیم و ببینیم در هر یک از این سال‌ها چه پیام رسانی بین کاربران پرطرفدارتر بوده است. همانطور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، زمانی اسکایپ محبوبیت بیشتری نسبت به رقبا داشت، اما اکنون واتس اپ با اختلاف کم در صدر محبوب‌ترین‌ها قرار دارند.  دانلود تلگرام ضد فیلتر  هم که در ایران خیلی محبوب است، در جهان در رتبه‌های پایین‌تری دیده می‌شود.



:: برچسب‌ها: تلگرام ضد فیلتر ، دانلود تلگرام ضد فیلتر ، تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

مهاجرت ایرانی‌ها از فیس بوک

فیس بوک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و سراسر جهان بود و در واقع نخستین شبکه‌ای بود که استقبال گسترده‌ای از آن شد و البته خیلی زود هم طرفداران خود را از دست داد. اوج فراگیری فیس بوک در ایران، سال 1390 بود که تعداد 17 میلیون کاربر ایرانی در آن عضو بودند. با ورود تلگرام و اینستاگرام، بیشتر کاربران Facebook به این اپلیکیشن‌ها نقل مکان کردند. البته این روند تنها در ایران اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسید که این شبکه اجتماعی به مرز اشباع رسیده است.

در حال حاضر، برخی از کاربران ایرانی برای دیدن عکس‌های بستگان و دوستانشان، هر از چند گاهی به فیس بوک سر می‌زنند و صفحات ایرانیان خارج از کشور را چک می‌کنند. همچنین بسیاری از افراد از فیس بوک به عنوان یک محل ذخیره اطلاعات استفاده کرده و عکس‌ها و آلبوم‌های خانوادگی را در این فضا نگهداری می‌کنند که البته تصمیم درستی نیست.

پاتوق خبرنگاران و سیاست‌مداران ایرانی

اگرچه توییتر (Twitter) طرفداران زیادی در میان مردم عادی ندارد اما سیاست‌مداران، خبرنگاران و دنبال‌کنندگان اخبار از اصلی‌ترین طرفداران این شبکه اجتماعی هستند. توییتر در سال‌های گذشته محدودیت 140 کاراکتری برای ارسال پیام مستقیم داشت اما کاربرانی که می‌خواستند در هر لحظه در جریان اخبار قرار بگیرند، از آن استقبال کردند. حضور سیاست‌مداران و خبرنگاران رسانه‌ها در توییتر و توییت کردن اخبار در لحظه، موجب شد تا سرعت انتقال اخبار در این شبکه حتی از خبرگزاری‌ها نیز پیشی بگیرد و آن را تبدیل به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل کند.

با توجه به خبرمحوری و کم‌رنگ بودن جنبه سرگرمی و انتشار عکس و فیلم در توییتر، این شبکه خیلی مورد توجه کاربران معمولی ایرانی قرار نگرفت و فیلتر شدن آن نیز باعث شد تا به سرعت تعداد مخاطبان و طرفداران توییتر در ایران کاهش پیدا کند. توییتر از دو سال پیش، امکان ارسال پیام مستقیم را از 140 حرف به هزار و 100 افزایش داد اما این امر نیز خیلی بر روی مخاطبان ایرانی تاثیر نگذاشت و همچنان استفاده از توییتر در ایران، بیشتر مختص به افراد سیاسی و خبرنگاران است.

لاین؛ ارسال پیام و قابلیت تماس صوتی

لاین (Line) اپلیکیشنی است که علاوه بر ارسال و دریافت پیام، امکان تماس تلفنی را نیز در اختیار کاربران خود قرار داد. این ویژگی باعث شد تا در دوره‌ای که تماس صوتی وایبر در ایران با محدودیت مواجه شده بود، لاین به پیام رسانی محبوب تبدیل شود. البته تماس صوتی لاین با تاخیر یکی دو ثانیه‌ای تاخیر همراه بود و امکان تماس تصویری نیز وجود نداشت و این محدودیت‌ها باعث شد تا به تدریج، اپلیکیشن‌هایی مانند تانگو، در بخش تماس‌های آنلاین، جای لاین را بگیرند؛ اما لاین با کارکرد چندگانه خود همچنان یک شبکه اجتماعی محبوب مشابه فیس بوک بود.

نوشتن مطالب و انتشار پست و عکس مانند فیس بوک موجب شد تا این اپ مورد توجه بسیاری از کاربران ایرانی قرار بگیرد. پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه صفحات آموزشی زبان انگلیسی، سرگرمی و مسابقه به زبان فارسی هم بیان‌گر آن بود که سازندگان ژاپنی این شبکه، حساب ویژه‌ای بر روی مخاطبان ایرانی خود باز کرده‌اند. لاین هنوز هم برای حضور در بازار شلوغ کشورمان، برنامه‌هایی در سر دارد اما بعید است که حالا بتواند به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران تبدیل شود.

واتس اپ؛ انتقال فایل‌های مختلف بدون پایین آمدن کیفیت

واتس اپ (WhatsApp) در ابتدای شروع فعالیت خود اعلام کرده بود که تنها برای یک سال، خدمات خود را به صورت رایگان به کاربران ارائه خواهد داد اما سازندگان آن پس از مدتی متوجه شدند که در بازار به شدت رقابتی پیام رسان های موبایلی، جایی برای اپلیکیشن‌های پولی وجود ندارد و به همین دلیل، واتس اپ برای همیشه رایگان باقی ماند.

تلگرام ضد فیلتر


در این اپلیکیشن می‌توان علاوه بر فرستادن متن، فایل‌های مختلف مانند پی دی اف و اسناد حجیم را بدون پایین آمدن کیفیت ارسال کرد و همین موضوع باعث شد تا به سرعت مورد توجه کاربران قرار بگیرد. رمزگذاری پیام‌ها پیش از ارسال و جلوگیری از سرقت اطلاعات افراد، از دیگر قابلیت‌های مورد توجه واتس اپ است. حضور فعال 430 میلیون کاربر و ارسال متوسط 54 میلیارد پیام کوتاه به صورت روزانه باعث شد تا مارک زاکربرگ (مالک فیس بوک) در سال 2014 این اپلیکیشن نوپا و پردرآمد را خریداری کند.

ورود واتس اپ به ایران با سر و صداهای زیادی همراه بود و مسئولان قضایی کشورمان خواستار فیلتر شدن آن شدند اما مسئولان وزارت ارتباطات در مقابل فشارها مقاومت کردند. پس از مدتی، سازندگان این پیام رسان، زبان فارسی را نیز به واتس اپ اضافه کردند و از سال 1394، نسخه فارسی این اپلیکیشن موبایلی در حال فعالیت است.

سایر شبکه ها و پیام رسان های پرطرفدار ایرانی و دانلود تلگرام ضد فیلتر

ایمو (imo)، تانگو (Tango) و اسکایپ (Skype) سایر گزینه‌های حاضر در لیست محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند. ایمو و تانگو بیشتر محبوبیت خود را مدیون تماس تصویری هستند اما اکنون تانگو به خاطر قطعی‌های مکرر و کیفیت پایین تصویر، بسیاری از طرفداران خود را از دست داده است و اسکایپ و ایمو جای آن را پر کردند. قابلیت تماس تلفنی تصویری و ارائه ویدیو کنفرانس از راه دور با کیفیت مناسب باعث شد تا ایمو و اسکایپ مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.

در میان هجوم اپلیکیشن‌های خارجی، چند شبکه اجتماعی ایرانی مانند فیس نما و کلوب هم در حال فعالیت هستند و سروش و بیسفون هم مهم‌ترین پیام رسان های ایرانی محسوب می‌شوند. این شبکه ها و پیام رسان های داخلی مرتبا توسط رسانه‌های رسمی تبلیغ می‌شوند اما هنوز نتوانسته‌اند در میان کاربران به محبوبیتی دست پیدا کنند. شاید بتوان عدم اعتماد کاربران ایرانی به سازندگان برای حفظ اطلاعاتشان را از اصلی‌ترین دلایل محبوب نشدن این اپلیکیشن‌ها دانست.



:: برچسب‌ها: تلگرام ضد فیلتر ، دانلود تلگرام ضد فیلتر ، تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

گجت نیوز نوشت: در سال‌های اخیر شبکه‌ های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی رشد چشمگیری در سراسر جهان و به خصوص ایران داشته‌اند. در این مطلب، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران را معرفی خواهیم کرد.

ورود کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی با فیس بوک آغاز شد اما در این چند سال خیر، انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها راه خودشان را به کشورمان باز کرده‌اند. وایبر، لاین، اینستاگرام، واتس اپ، ایمو، توییتر و اسکایپ تنها بخشی از این شبکه‌ها بودند که به طور گسترده توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار گرفت اما برخی از آن‌ها به دلایل مختلف، بیشتر از بقیه به محبوبیت رسیدند. در این مطلب قصد داریم به معرفی محبوب ترین شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در ایران و دلایل و چگونگی پرطرفدار شدن آن‌ها بپردازیم.

پرطرفدارترین تلگرام ضد فیلتر ایران

فیلتر شدن فیس بوک و ویژگی‌های ویژه تلگرام همچون ایجاد کانال، گروه‌های کاری، خانوادگی و آسان بودن دسترسی به آن از جهت موبایل‌محور بودن و فیلتر نبودن آن، این اپلیکیشن را به سرعت به پرطرفدارترین پیام رسان ایران تبدیل کرد. اکنون حتی فیس بوک که زمانی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کاربران ایرانی محسوب می‌شد در برابر تلگرام حرفی برای گفتن ندارد و این پیام رسان ساده به عنوان بزرگ‌ترین پاتوق مجازی ایرانیان شناخته می‌شود.

طبق آخرین آمارهای منتشر شده، هم‌اکنون بیش از 45 میلیون و 800 هزار نفر کاربر ایرانی در تلگرام عضو هستند و در واقع حدود نیمی از جمعیت کشور در Telegram فعالیت می‌‌کنند که در نوع خود آمار بی‌نظیری است و درآمد بسیاری را نصیب صاحبان این اپ روسی می‌کند. این پیام رسان محبوب در تمامی سیستم‌عامل‌های روز شامل اندروید، آی او اس، ویندوز فون، لینوکس و ویندوز اجرا می‌شود. کاربران می‌توانند به راحتی پیام‌ها، تصاویر، ویدیوها و انواع اسناد را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

جالب اینجاست که ایرانی‌ها بیشترین کاربران حاضر در تلگرام را تشکیل می‌دهند. برخی از کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که فیلتر شدن و محدودیت دسترسی به شبکه‌های دیگر مانند فیس بوک، وایبر و لاین باعث هدایت مردم به تلگرام شده است.

پرطرفدارترین اپلیکیشن اشتراک تصویر و دانلود تلگرام ضد فیلتر در اینجا :

در حال حاضر اینستاگرام پس از تلگرام، دومین شبکه اجتماعی محبوب در ایران است. این اپ پرطرفدار آمریکایی در ابتدا تنها یک ابزار ساده برای اشتراک‌گذاری تصاویر بود اما در سال 2012 فیس بوک این اپلیکیشن را خرید و این موضوع باعث شد رشد چشم‌گیر 23 درصدی که 20 برابر بیشتر از میزان رشد خود فیس بوک است را تجربه کند. حالا دیگر بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف هم صفحه اینستاگرام ساخته‌اند و اجناس و خدمات خود را معرفی کرده و حتی به فروش آنلاین پرداخته‌اند. از سوی دیگر کاربران معمولی هم برای به اشتراک‌گذاری و جمع‌آوری لایک به رقابت می‌پردازند و بازار مکاره خرید و فروش لایک‌های بیهوده نیز در این فضا ایجاد شده است.

چهره‌های معروف مانند بازیگران و خواننده‌ها نیز در میان طرفداران اینستاگرام دیده می‌شوند. بهنوش بختیاری با 5.5 میلیون فالوور، بیشترین دنبال‌کننده را در میان کاربران ایرانی اینستاگرام دارد و هر پستش به طور متوسط، 100 هزار لایک می‌خورد. یک خواننده زیرزمینی به نام امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو با 4 میلیون فالوور در رتبه بعدی قرار دارد.
عکاسان از دیگر گروه‌های طرفدار Instagram هستند که از این فضا برای انتشار عکس‌های خود استفاده می‌کنند. البته حضور اینستاگرام در ایران با حاشیه‌هایی هم همراه بوده و این موضوع که امکان فیلتر شدن صفحات غیر اخلاقی وجود ندارد، بارها خبرساز شده بود اما در هر حال، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان است.

مهاجرت ایرانی‌ها از فیس بوک

فیس بوک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و سراسر جهان بود و در واقع نخستین شبکه‌ای بود که استقبال گسترده‌ای از آن شد و البته خیلی زود هم طرفداران خود را از دست داد. اوج فراگیری فیس بوک در ایران، سال 1390 بود که تعداد 17 میلیون کاربر ایرانی در آن عضو بودند. با ورود تلگرام و اینستاگرام، بیشتر کاربران Facebook به این اپلیکیشن‌ها نقل مکان کردند. البته این روند تنها در ایران اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسید که این شبکه اجتماعی به مرز اشباع رسیده است.

در حال حاضر، برخی از کاربران ایرانی برای دیدن عکس‌های بستگان و دوستانشان، هر از چند گاهی به فیس بوک سر می‌زنند و صفحات ایرانیان خارج از کشور را چک می‌کنند. همچنین بسیاری از افراد از فیس بوک به عنوان یک محل ذخیره اطلاعات استفاده کرده و عکس‌ها و آلبوم‌های خانوادگی را در این فضا نگهداری می‌کنند که البته تصمیم درستی نیست.



:: برچسب‌ها: تلگرام ضد فیلتر ، دانلود تلگرام ضد فیلتر ، تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

از صفر تا صد تلگرام ضد فیلتر 

در میان انبوه اپلیکیشن های پیام رسانی که این روزها در موبایل ها می بینیم، شکی نیست که تلگرام یکی از محبوب ترین آنهاست. این اپلیکیشن که توسط دو برادر برنامه نویس روس طراحی شده در سال 2013 به صورت کراس پلتفرم در اختیار کاربران موبایل قرار گرفت و به خاطر امکاناتی منحصر به فرد در مدت زمانی کوتاه توانست به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در دنیا تبدیل شود.

آمار و ارقام در مورد تلگرام خیره کننده است. طبق آخرین برآوردها تلگرام هم اکنون بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد و روزانه بیش از 15 میلیارد پیام در این اپلیکیشن ارتباطی رد و بدل می شود. جالب است بدانید که طبق گزارش خبرگزاری های داخلی، حدود 20 میلیون نفر از جمعیت کاربران این اپلیکیشن پیام رسانی را ایرانی ها تشکیل می دهند.

تا پیش از تلگرام، وایبر پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسانی در میان ایرانی ها محسوب می شد. اما مشکلات و اختلالاتی که برای آن به وجود آمد موجب شد که کاربران این اپلیکیشن ارتباطی به سوی گزینه بهتر مهاجرت کنند؛ اپلیکیشنی که هم در سرعت پیام رسانی مثال زدنی است و هم از لحاظ امنیت و حفظ حریم شخصی بالاتر از رقبای قدیمی تر خود قرار گرفته است.

در این مطلب هر آنچه می بایست در مورد تلگرام بدانید را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه در تلگرام ثبت نام کنیم؟

دانلود تلگرام ضد فیلتر چگونه است ؟

 

 

عضویت در تلگرام بسیار ساده است و با طی چند مرحله ی کوتاه انجام می پذیرد. پیش از هر چیزی باید این اپلیکیشن پیام رسان را برای یکی از پلتفرم های دسکتاپ، اندروید، ویندوزفون و یا iOS دانلود نمایید. پس از باز کردن تلگرام برای نخستین بار با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

روی گزینه Start Messaging کلیک کنید تا به مرحله ی بعد فرستاده شوید. در پنجره ی Your Phone پیش شماره کشور ایران را انتخاب و شماره تلفن خود را بدون در نظر گرفتن صفر ابتدایی وارد نمایید.

پس از آن باید کدی که توسط پشتیبانی تلگرام به شماره موبایل تان فرستاده می شود را در قسمت Code وارد و تیک بالای صفحه را بزنید. در صورتی که کد وارد شده صحیح باشد به بخش بعدی منتقل می شوید و با وارد کردن نام و نام خانوادگی ثبت نام شما به پایان می رسد.



:: برچسب‌ها: تلگرام ضد فیلتر ، دانلود تلگرام ضد فیلتر ، تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

خرید و فروش URL
شاید برایتان عجیب باشد اما URLهای خوش دست و قشنگ مثل دامین های اینترنتی در تلگرام ضد فیلتر خرید و فروش می شود. یعنی آدرس کانال خوب هم مشتری خودش را دارد ولی این یکی ساز و کار مشخصی ندارد. آن طور که فعالان این حوزه به ما گفتند بیش ترین مبلغی که در این زمینه تا به حال رد و بدل شده و علنی هم شده است، مبلغ 5 میلیون تومان بوده است.

نرم افزارهای ارسال انبوه
اگر دوست ندارید که تبلیغات کانال تان را به دیگران بسپارید و خودتان مستقیم وارد تبلیغات شوید دو راه دارید، یکی این که از طریق پنل های ارسال انبوه پیام ارسال کنید که روش به صرفه ای نیست و خیلی گران تر در می آید یا این که خودتان یک نرم افزار ارسال انبوه تلگرامی بخرید و پیام انبوه ارسال کنید.
دقت داشته باشید که این نرم افزارها در اصل یک روبات هستند که برای کار با ان ها باید یک دستگاه رایانه با سخت افزار نسبتا خوب را فقط به این کار اختصاص دهید و در زمان ارسال هم باید رایانه رابه روبات بسپارید و بروید چون اجازه هیچ کار دیگری را به شما نمی دهد.
فقط خوب تحقیق کنید. این نرم افزارها گران هستند و علاوه بر گرانی برخی از آن ها مشکلات بسیاری از جمله بلاک کردن خط ها و... دارند که ممکن است شما را به ستوه آورد و اصلا برای مصرفی که شما مد نظرتان است اقتصادی نباشند و هر آن هم ممکن است تلگرام با شناسایی آن ها راه های ارسال پیام را به روی آن ها ببنند، پس بسیار در این زمینه دقت کنید. کم ترین میزان پولی که برای نرم افزارهای ارسال انبوه می گیرند 500 هزار تومان خرید و فروش می شوند که باید خیلی مواظب باشید و از فروشندگان مطمئن بخرید تا خط بلاک شده نخرید.

درآمدزایی در تلگرام

 

نرم افراز دانلود تلگرام ضد فیلتر یاب
یک نرم افزار ساده است که لیست شماره هایتان را واردش می کنید و خط هایی که تلگرام دارد را مشخص می کند، این نرم افزار هم یک روبات است و باید مطابق نرم افزارهای ارسال انبوه یک سیستم رایانه کلا در اختیارش قرار دهید، قیمت این نرم افزار در بازار اکنون بین 100 تا 350 هزار تومان است.

بانک شماره تلگرام
اگر به نرم افزارهای ارسال انبوه تلگرامی شماره هایی که مطمئنید تلگرام دارند را بدهید، این نرم افزارها با سرعت بیش تری کار می کنند پس عده ای هستند که در حال حاضر با دریافت مبلغی این شماره ها را به شما می فروشند.
قیمت شماره در پایتخت به صورت منطقه ای، با توجه به کد شماره، با جداسازی ایرانسلی ها، همراه اولی ها، رایتلی ها و مشترکان دائمی و اعتبار بین 2 میلیون و 500 تا 4 میلیون تومان است.
در سایر کلان شهرها هم بسته به تعداد شماره های تلگرامی بین 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شوند تفکیک هم در این بخش فقط بین همراه اولی های ثابت، همراه اولی های اعتباری و ایرانسلی ها صورت گرفته است. شماره درهم، تلگرامی و غیرتلگرامی هم به ازای هر 2 میلیون شماره باید 1 میلیون تومان سرکیسه را شل کنید



:: برچسب‌ها: تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 در آمد تلگرام با روش تبلیغات ؟ دیلیت اکانت تلگرام توسط کاربران چقدر تاثیر منفی داشت ؟

خود بر و بچه های تلگرام ضد فیلتر هم شاید فکر نمی کردند که نرم افزاری که برای ارتباطاتان امن و در کَل کَل با دولت روسیه ساختند این چنین تبدیل به نرم افزاری پولساز و اقتصادی در کشور ما شود، اما ما از قدیم نشان داده ایم که نبوغ مان در حدی است که حتی رویاهای اجانب هم به ما نمی رسد و هرجا که پول باشد فعل خواستن را حتی با بیش تر از شش زمان فعلی دستور زبان فارسی می توانیم صرف کنیم.

درآمد تلگرام

زمان چندان زیادی از ارائه قابلیت ساخت کانال توسط تلگرام و کانال داری نمی گذرد اما در همین زمان کوتاه، این حوزه به یکی از حوزه های پربازده اقتصادی تبدیل شده، اقتصادی که مالیات ندارد، هزینه تولیدش هم پایین است و فقط کافی است راه و رسمش را یاد بگیرید تا وارد این بازار پولساز شوید.

تبلیغات کانالی
شاید همه شما با این دست از تبلیغات رو به رو شده باشید یا حتی خودتان خواسته اید که به کانال های مختلف تلگرام تبلیغ بدهید. این کانال ها برای قیمت تبلیغات ساز و کار مشخصی ندارند به همین خاطر قیمت ها در بازار اختلاف زیادی دارد ولی 3 شاخص کلی وجود دارد که بر مبنای آن ها تبلیغ می گیرند.
البته برخی هم برمبنای تعداد روز تبلیغ می گیرند که تعدادشان بسیار نادر است، بعضی ها هم در کنار تعرفه هایشان امتیازات ویژه ای هم به تبلیغ دهنده می دهند از جمله این که تا نیم تا یک ساعت بعد از درج تبلیغشان روی آن پستی نمی گذارند و تخفیفات ویژه برای آن هایی که برای بیش از یک ساعت یا بیش از 10 هزار بازدید تبلیغ می دهند.
کم ترین میزان تبلیغ 2 هزار تومان برای یک هزار بازدید است و بیش ترین میزان، 10 هزار تومان برای هر یک هزار بازدید است. البته یک روش تبلیغات ساعتی هم هست که کم ترین میزانش ساعتی 6 هزار تومان است و ادمین ها در بیش ترین میزان برای تبلیغات ساعتی 100 هزار تومان دریافت می کنند. دانلود تلگرام ضد فیلتر در اینجا قابل استفاده است . 

افزایش تعداد کاربران کانال
در این روش در ازای مبلغ معینی به شما تعهد می دهند که تعداد کاربران کانالتان را به صورت تضمینی بالا می برند اما درخصوص این که بمانند یا بروند هیچ گونه تضمینی وجود نداد و همه چیز به آن بستگی دارد که خود شما تا چه حد محتوای جذاب به آن ها ارائه دهید. کانال داران در کمینه دریافت شان به ازای هر یک کاربر 50 هزار تومان مطالبه می کنند و اگر تیغ شان خیلی ببرد، به ازای هر یک هزار بازدید 300 هزار تومان پول می گیرند.
به این نکته دقت کنید که رقم های پایین کاربرانتان را به شیوه تبادل با سایر کانال های پربازدید و معمولا با پست های فریب دهنده و دروغ به کانال شما می آورند که معمولا چندان هم ماندگار نیستند و سریع با کانالتان خداحافظی می کنند ولی رقم های بالاتر با ارسال پیام انبوه این کار را می کنند و از فریب هم در اکثر موارد خودداری می کنند که همین باعث جذب مخاطبان ماندگارتری می شود.



:: برچسب‌ها: تلگرام ضد فیلتر ، دانلود تلگرام ضد فیلتر ، تلگرام بدون فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

مدیر شبکه های اجتماعی و دلایل اصلی نیاز به آن

شبکه های اجتماعی در حال تغییر دادن روش های کسب و کار هستند. امروزه برای افراد و کسب و کارهایی که هوشمندانه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نتایج و ثمرات بسیار شگفت انگیزی حاصل می شود.  هر تجارتی می تواند با به کارگیری فردی حرفه ای در حوزه تجارت الکترونیک، کلیه امور شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ خود را به صورت بهینه اداره کند. اما متاسفانه صاحبین مشاغل اغلب جایگاه دیجیتال مارکتینگ را نادیده گرفته و مسئولیت های این بخش را بین پرسنل شرکت یا آشنایان خود تقسیم می کنند. سرانجام وظایف دیجیتال مارکتینگ و مدیریت شبکه های اجتماعی، کارکنان را کلافه و سردرگم کرده و بازدهی آنها را شدیدا کاهش می دهد.

دلایل زیر بیانگر آن است که چرا برای کسب و کار خود به یک مدیر شبکه های اجتماعی نیاز خواهید داشت تا بتوانید تمام بخش های کسب و کار خود را متحول کنید.

به روز است و بر مبنای آخرین تغییرات و گرایش ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ عمل می کند

یک مدیر باتجربه و حرفه ای در حوزه شبکه های اجتماعی با شور و شوق فراوان مسائل و تکنولوژی های مرتبط با وب و فضای مجازی را دنبال می کند. چنین فردی همواره از آخرین رویدادهای روز دنیای شبکه های اجتماعی مطلع است و می تواند سریعا بهترین موقعیت ها و بازارهای پیرامون کسب و کار شما را شناسایی کند و تصمیماتی هوشمندانه بگیرد.

نمایندگی کسب و کار شما در حوزه آنلاین است

یک مدیر شبکه های اجتماعی نماینده اصلی تجارت شما در دنیای اینترنت است. وی روزانه از طریق کامنت ها و با تلگرام ضد فیلتر  پیام ها با مشتریان شما در تعامل است. یک مدیر شبکه های اجتماعی همانگونه که می تواند کسب و کار شما را متحول و شکوفا کند، ممکن است باعث افت آن نیز بشود. اینجاست که به کارگیری یک مدیر حرفه ای، کارآزموده و متخصص در این حوزه و  پخش نکردن این وظایف بین کارمندان شرکت اهمیت خود را نشان می دهد.

رشد مداوم

یک مدیر شبکه های اجتماعی حرفه ای که مسلط به بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) و دیگر امور تخصصی مرتبط با دنیای دیجیتال است می تواند نقش موثری در رشد مداوم شما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را ایفا کند.

آوای همیشگی برند شما

هر کسب و کاری روش و لحنی منحصربفرد در ارتباط با مشتریان خود دارد که مشتریان با آن آشنایند و خو گرفته اند. اگر مدیریت شبکه های اجتماعی به عهده بیش از یک نفر باشد این آوای یکتا به سادگی گم خواهد شد و به هویت برند شما لطمه وارد خواهد شد. داشتن یک مدیر شبکه های اجتماعی از رخ دادن چنین موردی جلوگیری می کند و تضمین می کند که آوای برند شما در راستای استراتژی و برنامه بازاریابی کسب و کارتان به گونه ای پایدار حفظ شود.

جذب مشتریان جدید

امروزه عمده مردم برای یافتن محصولات،  مشاغل و یافتن پاسخ سوالاتشان به اینترنت متکی هستند. اینجاست که یک مدیر شبکه های اجتماعی که در حوزه  دانش مرتبط با بازاریابی ماهر است می تواند بسیار کارگشا باشد. کمپین ها، تخفیفات و تبلیغات آنلاین اجزای اصلی برای جلب توجه مخاطبان به برند شما هستند و نه تنها می توانند باعث جذب مشتریان جدید شوند بلکه می توانند گروه خاصی از مخاطبان را نیز هدف گیرند.

مدیریت و پیگیری کمپین ها و دانلود تلگرام ضد فیلتر صرفه جویی

مدیر شبکه های اجتماعی می تواند با مدیریت و پیگیری اصولی کمپین ها و سنجش کارایی هر کدام از اقدامات به کار گرفته شده، در وقت و پول شما صرفه جویی کند. اگر بتوان به کمپین های ناکارآمد پایان داد و در هزینه ها صرفه جویی کرد و کمپین های موفق را شناسایی نمود، می توان سکوی پرتابی برای کسب و کار و برند شما ایجاد کرد.

  نشان دادن کسب و کار شما به عنوان یکی از تاثیرگذاران در صنعت

زمانی که کسب و کار شما حضوری مثبت و قوی در شبکه های اجتماعی داشته باشد، می توانید مطمین باشید که مشتریان شما را به عنوان یکی از تاثیرگذاران و پیشگامان صنعتتان خواهند شناخت و چنین امری منجر به افزایش وفاداری مشتریان نسبت به برند شما خواهد شد.

افزایش مشارکت مخاطبان با شبکه اجتماعی شما

زمانی که شبکه اجتماعی تان چیزهای زیادی برای ارائه به مخاطب داشته باشد، طرفداران و  فالوئرهایتان تعامل بیشتری را با شبکه اجتماعی شما خواهند داشت. مدیر شبکه اجتماعی تلاش می کند تا خروجی شبکه های اجتماعی کسب و کار شما همواره سرشار از محتواهای مفید و جذاب و تکنیک هایی برای جذب بیشتر مشارکت و تعامل با مخاطبان باشد.

بارکاری زیاد مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی یک کار 24/7/365 است و چیزی نیست که بتوان در آن وقفه ای ایجاد کرد. مداومت در فعالیت شبکه های اجتماعی و رصد همیشگی وضعیت برندهای مرتبط پیرامون و گفت و گوهای در حال انجام درباره کمپین های شما ضروری است. اکثر اوقات نیاز به یک پلن محتوایی، وقفه و برنامه زمانبندی رسیدگی به این امور دارید. برای اکانت های پرمخاطب و شلوغ، خصوصا زمانی که اکانت شما یک اکانت ارائه خدمات است، غالبا به یک تیم کاری چند شیفته نیاز است.

وقتی صحبت از تولید محتواست، منظور این نیست که فلان روز جملات نقل قول به اشتراک گذارید و روز دیگر گیف های جالب!!! (از چنین چیزی مخاطب چه یاد خواهد گرفت؟؟). امروزه شبکه های جزیی بخشی از موتورهای جستجو هستند که کاربران برای کسب اطلاعات درباره محصولات و خدمات از آنها کمک می گیرند.

 یک یا دو شخص به تنهایی نمی توانند تمامی امور مرتبط با اداره یک اکانت اعم از پیش نویس کردن، تولید محتوا، کارهای گرافیکی و پست گذاری را انجام دهند و برای این کار به یک تیم باتجربه و حرفه ای نیاز است. مدیر شبکه های اجتماعی با تهیه برنامه کاری و بازاریابی متناسب با برند شما و  با هماهنگی و کنترل کارهای انجام شده توسط تیم شبکه های اجتماعی، به انسجام و یکپارچگی فعالیت شبکه های اجتماعی کسب و کار شما کمک می کند. همچنین با تهیه گزارش های مختلف از برندهای موجود در صنعت شما، خط مشی کاری شرکت و الگویی برای تصمیم گیری و  انتخاب ابزار برای بهبود وجهه برند شما تلاش می کند.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

بارقه امید در بورس ظهور کرد / گزارش‌های ۹ ماهه کارساز شد

با وجود اینکه روند شاخص کل بازار سهام امروز منفی است اما تحرکات مثبت در برخی نمادهای شاخص‌ساز دیده می‌شود و صف‌های فروش در مقاطعی جمع شد. و کد بورسی کمتری صادر شده است . 

تقاضا به بازار سهام امروز بازگشت و عوامل متعددی از جمله گزارش‌های ۹ ماهه و حمایت از بازار سهام باعث شد تا تحرکات مثبتی در بورس امروز دیده شود. نمادهایی چون خساپا، شبریز و شستا روندی مثبت دارند و احتمالا در ادامه روند بازار سهام نمادهای بیشتری به بازه مثبت بازگردند.

شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات امروز بازار سهام منفی است و همانطور که پیش‌بینی می‌شد احتمالا امروز صف‌های فروش بازار سهام جمع می‌شود و بورس متعادل خواهد شد، همچنین پیش‌بینی ‌می‌شود بورس فردا روندی متعادل و با گرایشات مثبت دارد. و ثبت نام بورس بسیار کاهش داشته است . 

همچنین نمادهای چون زاگرس، آریا و فجر گزارشات ۹ ماهه خوبی منتشر کردند و امروز در حال رسیدن به سقف روزانه هستند و با استقبال خوبی رو به رو شده‌اند. ارزش معاملات بورس و فرابورس تا این لحظه در حدود ۳ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی در حدود ۴۳۰ میلیارد تومان می‌باشد.

بورس در روزهای گذشته ریزشی بوده است و همین مساله اعتراض سهامداران را به دنبال داشته است. به عقیده کارشناسان ریزش بورس مبنای بنیادین ندارد و علی صحرایی نیز با کارشناسان بازار سرمایه هم عقیده است. تنها ریسک بازار سرمایه کاهش قیمت دلار است که به عقیده کارشناسان افت قیمت دلار از کانال ۲۰ هزار تومان منطقی نیست. در آخر تاکید میشود که

آموزش بورس بسیار ضروری میباشد.

 

از طرفی نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت نابسامان بازار سرمایه گلایه کردند و احمد نادری در رابطه با تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سهام گفت: آنها که در تلویزیون مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بورس کردند امروز بایستی پاسخگو باشند.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

فعالیت ۴ هزار تبعه خارجی در بازار سرمایه ایران

فعالیت ۴ هزار تبعه خارجی در بازار سرمایه ایران

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت:در حال حاضر چهار هزار نفر از فعالان بازار سرمایه ایران را اشخاص حقیقی و حقوقی اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

فریبا اخوان، معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با میزان مشارکت اتباع خارجی در بورس ایران، اظهار کرد: سهامداران در بازار سرمایه به دو دسته‌ حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند که روند خاص خود را برای دریافت کد بورسی دارند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقدامات لازم برای دریافت کد بورسی به روش غیر حضوری و از طریق سامانه سجام انجام داده است.

او افزود: مرکز تماس در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال طراحی است تا سهامداران خارجی بتوانند مشکلات خود را با سر شماره ۶۴۶۱ در میان بگذارند تا به آنها رسیدگی شود. اگر اتباع خارجی بخواهند در بورس ایران مشارکت داشته باشند برای دریافت کد بورسی باید به سامانه سجام که به زبان انگلیسی هم طراحی شده است، مراجعه کنند. و آموزش بورس داشته باشند . 

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: در حال حاضر چهار هزار نفر از فعالان بازار سرمایه ایران را اشخاص حقیقی و حقوقی اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که از این میزان هزار نفر حقیقی و سه هزار نفر حقوقی هستند. ثبت نام بورس برای اتباع در کارگزاری مبین سرمایه انجام خواهد شد. 



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

حقیقی‌ها به بورس بازگشتند/ موج سواری با اخبار!

حقیقی‌ها به بورس بازگشتند/ موج سواری با اخبار!


 شاخص کل بورس تهران در حالی پس از ۳ افت متوالی سبزپوش شد و با ثبت بیشترین میزان رشد از ۲۹ آذرماه، مجددا کانال ۳/ ۱میلیون واحد را بازپس گرفت که تردید در معاملات بورس‌بازان خودنمایی می‌کند.

شکی که به واسطه ناپایداری مقررات به این بازار تحمیل شده است و با وجود جذابیت قیمت سهام، کد بورسی با هر سیگنالی روند بازار را تغییر می‌دهد. همین امر سبب شده است تا پای واکنش به اخبار روزمره به دادوستدهای بورسی باز شود. این اخبار می‌تواند در هفته‌های آتی بر جریان معاملات اثر بگذارد.

روز گذشته بازار سرمایه پس از سه روز متوالی ریزش بالاخره به مدار صعود بازگشت و شاخص بورس تهران ضمن پیشروی ۶/ ۱ درصدی قیمت‌ها توانست مجددا سطح روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی این نماگر را از فروشندگان سهام پس بگیرد. و ثبت نام بورس افزایش پیدا کند . 

با بررسی تحولات رخ داده در این روز به نظر می‌رسد که با دلگرمی به کوتاه شدن دست وزارت صمت از جیب شرکت‌های فولادی راه برای افزایش دوباره قیمت‌ها در بورس باز شده است. با این حال مشخص نیست که افزایش تقاضا در روز یکشنبه در روزهای پیش‌رو نیز تا حدی پایدار باشد که شاهد شکل‌گیری روند صعودی در هفته‌های پیش‌رو باشیم. و آموزش بورس لازم میباشد . 

آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد توجه سرمایه‌گذاران به افزایش نوسان قیمت‌ها بر پایه اخبار روزمره داخلی و خارجی است که می‌تواند در هفته‌های آتی به دست به دست شدن جریان معاملات سهام میان خریداران و فروشندگان منجر شود.

یک روز پس از افت قابل توجه شاخص بورس تهران و شکسته شدن حمایت روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نماگر یاد شده، موجی از خوش‌بینی به معاملات سهام بازگشت و همین امر سبب شد در روز یکشنبه شاهد رشد بیش از ۲۰ هزار واحدی دماسنج اصلی بازار سهام باشیم. این تغییر جهت پس از آن اتفاق افتاد که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روز شنبه طی سخنانی ضمن اعلام موضع حمایتی درخصوص بازار سرمایه از لزوم دخالت نکردن در سازوکار قیمت‌ها در بورس کالا گفت و از لغو شیوه‌نامه قیمت‌گذاری جنجالی زنجیره فولاد خبر داد.

هر چند بعد از آن معاون وزیر صمت این خبر را تکذیب کرد. این دستورالعمل که پیش‌تر از سوی شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شده بود و از جانب او به طرق مختلف تایید شده بود در حالی مخالفان زیادی دارد که تاثیرات مخرب آن بر درآمدزایی شرکت‌های تولید‌کننده فولاد و به تبع آن بازار سرمایه موجی از ناامیدی را در میان سرمایه‌گذاران برانگیخت.

آن طور که انتظار می‌رفت اجرای این شیوه‌نامه می‌توانست به راحتی بخش قابل توجهی از سود تولیدکنندگان در صنایع فولادی را کاهش دهد و به جای آنکه حاصلی مثبت برای مردم عادی که بسیاری از آنها هم اکنون در قالب سهام عدالت در بازار سرمایه حضور دارند، داشته باشد، با لجاجت بر مسیر بارها آزموده شده دستکاری دولتی قیمت‌ها به بهانه حمایت از مردم ضربه دیگری بر سرمایه‌گذاران خرد وارد کند.

اما افزایش امیدواری در مورد نرفتن به مسیر خطای قیمت‌گذاری دستوری و ابراز تمایل دولت به عدم دخالت در قوانین و سازوکارهای بورس سبب شد تا روز گذشته پس از سه روز ریزش متوالی شاخص کل بورس تهران به میزان ۶/ ۱ درصد (بیشترین درصد افزایش از ۲۹ آذرماه) رشد کند. صعود این نماگر بار دیگر حمایت شدن قیمت نمادهای بورس در بالای سطح روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را محتمل کرد.

موج سواری با اخبار

بررسی تحولات روزهای اخیر در بازار سرمایه به خوبی نشان می‌دهد که فعالان این بازار با توجه به نوسان سنگین قیمت‌ها در ماه‌های اخیر که به افزایش نماگر اصلی بورس به سطح ۲میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و سپس افت آن به میزان ۹۰۰ هزار واحد انجامید را به‌عنوان گواهی برای احتیاط بیشتر در خرید و فروش‌های خود در نظر گرفته‌اند. همین امر سبب شده پای واکنش به اخبار روز‌مره به معاملات سهام باز شود.

افزایش ریسک ناپایداری مقررات طی ماه‌های یادشده هم از جانب سازمان بورس و هم از جانب وزارت صمت شرایطی را پدید آورده تا چگونگی حضور دولت در بازار سرمایه و نگاه آن به این بازار به‌عنوان قلکی برای تامین مالی بر عدم اطمینان یاد شده بیفزاید. ماحصل این امر چیزی نبوده جز واکنش‌های دفعی و آنی به اخبار موثر بر عملکرد شرکت‌ها که این روزها عمدتا از جانب بازارهای جهانی به گوش می‌رسد.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که در حال حاضر تقابل دیدگاه‌ها در مورد ارزندگی شرکت‌ها در قیمت‌های فعلی، بر جذابیت سهام برای برخی از فعالان بازار، افزوده است.

تحلیل بازار یا طبیعت آن

روز گذشته در شرایطی بسیاری از نمادهای حاضر در گروه فلزات اساسی و کانه‌های فلزی به دلیل صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور و افزایش احتمال لغو مصوبه فولادی صمت با افزایش سنگین تقاضا مواجه شدند که به نظر می‌آید امیدواری به بهبود شرایط سیاسی و بازتر شدن حلقه تحریم‌ها در اقتصاد کشور توانست امیدواری به آینده و نمادهای بانکی و خودرویی را نیز افزایش دهد.

از طرفی به نظر می‌آید که رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی و رسیدن هر بشکه نفت برنت دریای شمال (معیار همسوتر به نفت ایران) به قیمت ۵۶ دلار در معاملات روز جمعه عاملی بوده که توانسته سهام پتروپالایشی را با افزایش تقاضا مواجه کند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که به گفته بسیاری از کارشناسان پس از چند روز افت قیمت هر نوع افزایش تقاضا در روند نزولی امری محتمل است و بیش از آنکه بر پایه اخبار و تغییرات موجود رخ دهد بیشتر با توجیه این رویداد‌ها اتفاق می‌افتد.

البته دلایل این رخدادها هرچه که باشد سبب شده بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد که از ابتدای سال همچنان در این بازار حضور دارند و سعی کردند تا با امتحان کردن شانس خود در سرمایه‌گذاری بخشی از افت ارزش دارایی خود را در سال‌های اخیر جبران کنند، در روز گذشته نفس راحتی بکشند.

پیامد همین مساله بود که توانست روز گذشته ارزش معاملات خرد در بورس تهران را به ۹ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان برساند. در این روز ارزش معاملات خرد در فرابورس نیز به ۴۱۷۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با ارزش معاملات ۵۲۹۱ میلیارد تومانی آن در مقایسه با میانگین روزهای اخیر نسبتی معقول را شامل می‌شود.

شدت رشد شاخص بورس به‌عنوان مهمترین نماگر بازار سرمایه در روز یکشنبه حکایت از آن دارد که به رغم قابل توجه نبودن درصد تغییر این شاخص نسبت به روزهای صعودی ماه‌های اخیر همین افزایش ۶/ ۱ درصدی نیز از بیست و نهم آذرماه در سال جاری تاکنون تکرار نشده است.

بررسی تغییر و تحولات روی داده در بازار سهام طی روز گذشته نشان می‌دهد که در بورس تهران از کل ۳۳۵ نماد معامله شده در این بازار، ۱۴۳ نماد صف خرید به ارزش ۸۵۶ میلیارد تومان داشتند، در مقابل ۴۳ نماد صف‌ فروش بودند که ارزش آنها جمعا به ۲۰۲ میلیارد تومان می‌رسید. در این روز ۸۵ نماد دارای قیمت پایانی منفی و در مقابل ۲۳۰ نماد دارای قیمت پایانی مثبت بوده‌اند.

در فرابورس نیز کلیت تغییرات رخ داده ‌مانند بورس تهران بود به‌طوری که از مجموع ۱۳۴ نماد معامله شده ۵۱ نماد صف خرید ۸۶۵ میلیارد تومانی داشتند و ۱۴ نماد صف‌ فروش ۵۵۴ میلیارد تومانی را به ثبت رساندند در این روز ۴۳ نماد فرابورسی دارای قیمت پایانی منفی و در مقابل ۹۱ نماد دارای قیمت پایانی مثبت بودند.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

حقیقی‌ها به بورس بازگشتند/ موج سواری با اخبار!

حقیقی‌ها به بورس بازگشتند/ موج سواری با اخبار!


 شاخص کل بورس تهران در حالی پس از ۳ افت متوالی سبزپوش شد و با ثبت بیشترین میزان رشد از ۲۹ آذرماه، مجددا کانال ۳/ ۱میلیون واحد را بازپس گرفت که تردید در معاملات بورس‌بازان خودنمایی می‌کند.

شکی که به واسطه ناپایداری مقررات به این بازار تحمیل شده است و با وجود جذابیت قیمت سهام، کد بورسی با هر سیگنالی روند بازار را تغییر می‌دهد. همین امر سبب شده است تا پای واکنش به اخبار روزمره به دادوستدهای بورسی باز شود. این اخبار می‌تواند در هفته‌های آتی بر جریان معاملات اثر بگذارد.

روز گذشته بازار سرمایه پس از سه روز متوالی ریزش بالاخره به مدار صعود بازگشت و شاخص بورس تهران ضمن پیشروی ۶/ ۱ درصدی قیمت‌ها توانست مجددا سطح روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی این نماگر را از فروشندگان سهام پس بگیرد. و ثبت نام بورس افزایش پیدا کند . 

با بررسی تحولات رخ داده در این روز به نظر می‌رسد که با دلگرمی به کوتاه شدن دست وزارت صمت از جیب شرکت‌های فولادی راه برای افزایش دوباره قیمت‌ها در بورس باز شده است. با این حال مشخص نیست که افزایش تقاضا در روز یکشنبه در روزهای پیش‌رو نیز تا حدی پایدار باشد که شاهد شکل‌گیری روند صعودی در هفته‌های پیش‌رو باشیم. و آموزش بورس لازم میباشد . 

آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد توجه سرمایه‌گذاران به افزایش نوسان قیمت‌ها بر پایه اخبار روزمره داخلی و خارجی است که می‌تواند در هفته‌های آتی به دست به دست شدن جریان معاملات سهام میان خریداران و فروشندگان منجر شود.

یک روز پس از افت قابل توجه شاخص بورس تهران و شکسته شدن حمایت روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نماگر یاد شده، موجی از خوش‌بینی به معاملات سهام بازگشت و همین امر سبب شد در روز یکشنبه شاهد رشد بیش از ۲۰ هزار واحدی دماسنج اصلی بازار سهام باشیم. این تغییر جهت پس از آن اتفاق افتاد که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روز شنبه طی سخنانی ضمن اعلام موضع حمایتی درخصوص بازار سرمایه از لزوم دخالت نکردن در سازوکار قیمت‌ها در بورس کالا گفت و از لغو شیوه‌نامه قیمت‌گذاری جنجالی زنجیره فولاد خبر داد.

هر چند بعد از آن معاون وزیر صمت این خبر را تکذیب کرد. این دستورالعمل که پیش‌تر از سوی شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شده بود و از جانب او به طرق مختلف تایید شده بود در حالی مخالفان زیادی دارد که تاثیرات مخرب آن بر درآمدزایی شرکت‌های تولید‌کننده فولاد و به تبع آن بازار سرمایه موجی از ناامیدی را در میان سرمایه‌گذاران برانگیخت.

آن طور که انتظار می‌رفت اجرای این شیوه‌نامه می‌توانست به راحتی بخش قابل توجهی از سود تولیدکنندگان در صنایع فولادی را کاهش دهد و به جای آنکه حاصلی مثبت برای مردم عادی که بسیاری از آنها هم اکنون در قالب سهام عدالت در بازار سرمایه حضور دارند، داشته باشد، با لجاجت بر مسیر بارها آزموده شده دستکاری دولتی قیمت‌ها به بهانه حمایت از مردم ضربه دیگری بر سرمایه‌گذاران خرد وارد کند.

اما افزایش امیدواری در مورد نرفتن به مسیر خطای قیمت‌گذاری دستوری و ابراز تمایل دولت به عدم دخالت در قوانین و سازوکارهای بورس سبب شد تا روز گذشته پس از سه روز ریزش متوالی شاخص کل بورس تهران به میزان ۶/ ۱ درصد (بیشترین درصد افزایش از ۲۹ آذرماه) رشد کند. صعود این نماگر بار دیگر حمایت شدن قیمت نمادهای بورس در بالای سطح روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را محتمل کرد.

موج سواری با اخبار

بررسی تحولات روزهای اخیر در بازار سرمایه به خوبی نشان می‌دهد که فعالان این بازار با توجه به نوسان سنگین قیمت‌ها در ماه‌های اخیر که به افزایش نماگر اصلی بورس به سطح ۲میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و سپس افت آن به میزان ۹۰۰ هزار واحد انجامید را به‌عنوان گواهی برای احتیاط بیشتر در خرید و فروش‌های خود در نظر گرفته‌اند. همین امر سبب شده پای واکنش به اخبار روز‌مره به معاملات سهام باز شود.

افزایش ریسک ناپایداری مقررات طی ماه‌های یادشده هم از جانب سازمان بورس و هم از جانب وزارت صمت شرایطی را پدید آورده تا چگونگی حضور دولت در بازار سرمایه و نگاه آن به این بازار به‌عنوان قلکی برای تامین مالی بر عدم اطمینان یاد شده بیفزاید. ماحصل این امر چیزی نبوده جز واکنش‌های دفعی و آنی به اخبار موثر بر عملکرد شرکت‌ها که این روزها عمدتا از جانب بازارهای جهانی به گوش می‌رسد.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که در حال حاضر تقابل دیدگاه‌ها در مورد ارزندگی شرکت‌ها در قیمت‌های فعلی، بر جذابیت سهام برای برخی از فعالان بازار، افزوده است.

تحلیل بازار یا طبیعت آن

روز گذشته در شرایطی بسیاری از نمادهای حاضر در گروه فلزات اساسی و کانه‌های فلزی به دلیل صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور و افزایش احتمال لغو مصوبه فولادی صمت با افزایش سنگین تقاضا مواجه شدند که به نظر می‌آید امیدواری به بهبود شرایط سیاسی و بازتر شدن حلقه تحریم‌ها در اقتصاد کشور توانست امیدواری به آینده و نمادهای بانکی و خودرویی را نیز افزایش دهد.

از طرفی به نظر می‌آید که رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی و رسیدن هر بشکه نفت برنت دریای شمال (معیار همسوتر به نفت ایران) به قیمت ۵۶ دلار در معاملات روز جمعه عاملی بوده که توانسته سهام پتروپالایشی را با افزایش تقاضا مواجه کند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که به گفته بسیاری از کارشناسان پس از چند روز افت قیمت هر نوع افزایش تقاضا در روند نزولی امری محتمل است و بیش از آنکه بر پایه اخبار و تغییرات موجود رخ دهد بیشتر با توجیه این رویداد‌ها اتفاق می‌افتد.

البته دلایل این رخدادها هرچه که باشد سبب شده بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد که از ابتدای سال همچنان در این بازار حضور دارند و سعی کردند تا با امتحان کردن شانس خود در سرمایه‌گذاری بخشی از افت ارزش دارایی خود را در سال‌های اخیر جبران کنند، در روز گذشته نفس راحتی بکشند.

پیامد همین مساله بود که توانست روز گذشته ارزش معاملات خرد در بورس تهران را به ۹ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان برساند. در این روز ارزش معاملات خرد در فرابورس نیز به ۴۱۷۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با ارزش معاملات ۵۲۹۱ میلیارد تومانی آن در مقایسه با میانگین روزهای اخیر نسبتی معقول را شامل می‌شود.

شدت رشد شاخص بورس به‌عنوان مهمترین نماگر بازار سرمایه در روز یکشنبه حکایت از آن دارد که به رغم قابل توجه نبودن درصد تغییر این شاخص نسبت به روزهای صعودی ماه‌های اخیر همین افزایش ۶/ ۱ درصدی نیز از بیست و نهم آذرماه در سال جاری تاکنون تکرار نشده است.

بررسی تغییر و تحولات روی داده در بازار سهام طی روز گذشته نشان می‌دهد که در بورس تهران از کل ۳۳۵ نماد معامله شده در این بازار، ۱۴۳ نماد صف خرید به ارزش ۸۵۶ میلیارد تومان داشتند، در مقابل ۴۳ نماد صف‌ فروش بودند که ارزش آنها جمعا به ۲۰۲ میلیارد تومان می‌رسید. در این روز ۸۵ نماد دارای قیمت پایانی منفی و در مقابل ۲۳۰ نماد دارای قیمت پایانی مثبت بوده‌اند.

در فرابورس نیز کلیت تغییرات رخ داده ‌مانند بورس تهران بود به‌طوری که از مجموع ۱۳۴ نماد معامله شده ۵۱ نماد صف خرید ۸۶۵ میلیارد تومانی داشتند و ۱۴ نماد صف‌ فروش ۵۵۴ میلیارد تومانی را به ثبت رساندند در این روز ۴۳ نماد فرابورسی دارای قیمت پایانی منفی و در مقابل ۹۱ نماد دارای قیمت پایانی مثبت بودند.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-سرمایه گذاری -سهام بنیادی - سرمایه گذاری بورس- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

آغاز دولت جو بایدن چه اثری بر بورس ایران دارد؟

آغاز دولت جو بایدن چه اثری بر بورس ایران دارد؟

بسیاری از کارشناسان می‌گویند بازار سرمایه در انتظار حضور رئیس جمهور جدید آمریکا در کاخ سفید است. چراکه ورود او به کاخ سفید و سیاست‎‌هایش هم روند حرکت نرخ ارز در کشور را مشخص می‌کند و هم روند بازار سرمایه را. حالا با توجه به نزدیکی حضور جو بایدن در کاخ سفید، آینده بورس ایران به چه سمتی می‌رود؟

 

 

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه گفت : اتمام دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و حضور بایدن در کاخ سفید را بر بازار سرمایه ایران موثر دانست و گفت: کاهش نوسان قیمت دلار و برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند بر بورس ایران اثر بگذارد. و ثبت نام بورس افزایش یابد . 

به گفته این کارشناس تحولات سیاسی می‌تواند بر دو گروه از نمادها اثر مثبت بگذارد؛ یکی نمادهای خودرویی و دیگری بانک‌ها. گرفتن کد بورسی لازم است . 

اما به گفته رئیسی، نتیجه انتخابات آمریکا و حضور بایدن در کاخ سفید تنها عامل تعیین‌کننده آینده بازار سرمایه در ایران نیست و عوامل دیگری هم در این میان دخیل است.

به گفته رئیسی، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و سیاست‌های دولت بعدی، یکی از عواملی است که بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عامل دیگر نرخ دلار در سال آینده است.

این کارشناس با اشاره به صحبت‌های عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه نقدینگی کنترل شده است گفت: در بهترین حالت شاید بتوان گفت نرخ تورم سال آینده ۵۰ درصد می‌شود و این مساله در کنار تورم جهانی می‌تواند بر وضعیت بازار سرمایه تاثیر بگذارد.آموزش بورس لازم است .

به گفته رئیسی نکته امیدوارکننده درباره بورس این است که دیگر از سایه جنگ خبری نیست و با قوت گرفتن احتمال رفع تحریم‌ها، بازار سرمایه می‌تواند توسعه پیدا کند.

این کارشناس بورسی تاکید کرد: «برای پیش‌بینی بازار سرمایه در سال آینده، کمی زود است و عوامل مختلفی از جمله قیمت دلار و انتخابات ۱۴۰۰ می‌توانند روی روند بورس در سال ۱۴۰۰ تاثیر داشته باشد.»

همچنین رئیسی با انتقاد از روند کنونی بورس ایران گفت: ما در بورس به عقب برگشتیم و شرایط بازار سهام مشابه سال ۹۲ و ۹۳ شده است. با توجه به وضعیت کنونی بورس پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ رشد شارپی در بورس نداشته باشیم.

اما به گفته او امسال سال متفاوتی برای بازار سرمایه بود و افراد بیشتری نسبت به سال‌های سال قبل در این بازار فعالیت می‌کنند. دولت بعدی با در نظر گرفتن سیاست‌هایی برای توسعه بازار سرمایه، می‌تواند در این بازار به شدت اثرگذار باشد.



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید باطنی

 

شورای عالی بورس درباره بخشنامه قیمت گذاری فولاد تصمیم میگیرد 

شورای عالی بورس درباره بخشنامه قیمتگذاری فولاد تصمیم می‌گیرد

یک مقام مسئول در سازمان بورس با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور دستور مستقیمی برای ابطال بخشنامه قیمتگذاری فولاد نداشته، گفت: در جلسه دیروز بر اجرای دقیق مصوبات شورای عالی بورس تاکید شد.

یک مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه معاون اول رئیس‌جمهور دستوری مبنی بر ابطال بخشنامه قیمت‌گذاری فولاد نداشته است، گفت: با توجه به تاکید معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت رعایت شأن تصمیمات شورای عالی بورس از سوی تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه بورس، از این پس وزارتخانه‌ها حق دخالت یا ابلاغ بخشنامه‌های خودسرانه مرتبط با کالاهای بورسی را ندارند. و گرفتن کد بورسی لازم است . 

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود،و آموزش بورس لازم است . افزود: معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که اقدامات برخی دستگاه‌های دولتی یا وزارتخانه‌ها نباید فضای بورس را دچار تنش کرده و به هم بریزد.

 پس از جلسه عصر دیروز فعالان بورسی با معاون اول رئیس جمهور، خبرهایی غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه معاون اول رئیس جمهور دستور ابطال بخشنامه اخیر وزارت صمت در خصوص قیمت‌گذاری فولاد را صادر کرده است؛ اما چنین دستوری صادر نشده بلکه جهانگیری در جلسه عصر دیروز از شورای عالی بورس خواست جلوی تصمیماتی که منجر به بروز تنش در بازار سهام می‌شود، بایستد که معنای تلویحی آن، می‌تواند لغو ابلاغیه وزارت صمت باشد.ثبت نام بورس در نیمه دوم سال کاهش داشته است . 



:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد